Citat:
Hål eller ej så behövs det inte för att modellen och simuleringarna skulle fungera.
OM hålet ens skulle funnits där innan fartyget hamnade på botten så fungerade modelleringarna oavsett innan.
Diskussionen har sett ut ungefär så här.
"Julgranen står upp"
"Det är en vanlig gran och de brukar göra det, finns rötter"
"Men det kanske finns en julgransfot inblandad också"
"Det behövs inga julgransfötter för att förklara varför julgranen står upp eftersom det finns rötter".
Konspiratörerna köper inte den minst komplicerade lösningen utan letar efter krångliga lösningar.
OM hålet ens skulle funnits där innan fartyget hamnade på botten så fungerade modelleringarna oavsett innan.
Diskussionen har sett ut ungefär så här.
"Julgranen står upp"
"Det är en vanlig gran och de brukar göra det, finns rötter"
"Men det kanske finns en julgransfot inblandad också"
"Det behövs inga julgransfötter för att förklara varför julgranen står upp eftersom det finns rötter".
Konspiratörerna köper inte den minst komplicerade lösningen utan letar efter krångliga lösningar.
Det är roligt att du hela tiden dag in och dag ut uttalar dig en massa nonsens utan att ens sett dokumentären, där får du objektiva expertutlåtanden på bordet som bär mycket mer vikt än dina egna ord som bör ses som en parentes i denna tråd.
Själv är jag knappast övertygad om att det är en ubåt som orsakat hålet, jag håller det som osannolikt men jag anser det inte vara uteslutet för det. Men omständigheterna gör att det troligen är mer osannolikt att bogvisiret eller en sten på botten orsakade hålet. Det enda som kan räta ut alla frågetecken är en ny, grundlig undersökning av vraket. Vill man ta död på alla spekulationer så utförs en oberoende sådan, låt det kosta skjortan om det så behövs. Det är enda vägen att gå.
Detta är en diskussionstråd inom ämnet konspirationer och alternativa teorier, lev med det eller lämna tråden. Ditt gnäll klarar vi oss bra utan. Här kan vi killgissa hur mycket vi vill, för uppenbarligen har man inte kunnat fastställa varför Estonia sjönk.