Citat:
Denne artikkelen i NRK oppsummerer bra. Det er tydelig at det finnes flere personer som hun har snakket med om skilsmisse den siste tiden.
Hun har også tatt opp ektepakten/særeie og det er i denne forbindelse jeg har fått opplysninger om at hun skal ha snakket med fagpersoner.
Mitt innlegg var et svar til Havhest som påsto at AE ikke ønsket skilsmisse, og jeg har aldri sagt at det er noe bevis for drap. Men det kan utgjøre et drapsmotiv.
https://www.nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661
Hun har også tatt opp ektepakten/særeie og det er i denne forbindelse jeg har fått opplysninger om at hun skal ha snakket med fagpersoner.
Mitt innlegg var et svar til Havhest som påsto at AE ikke ønsket skilsmisse, og jeg har aldri sagt at det er noe bevis for drap. Men det kan utgjøre et drapsmotiv.
https://www.nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661
Tack ...
Jag har läst denna artikel tidigare.Men alla intervjuade är inte eniga om att TH och AEH ville skiljas.
Deras barn berättar att de alltid varit stor öppenhet i familjen, även om "vansklige ting" och att de i så fall hade fått veta det, under många förtroliga samtal de har haft.
Att äktenskapet, trots tidigare "vansklige ting" i stort sett varit mycket robust.
Ja det kan ju vara så att det fanns motsättningar mellan TH och AEH och att hon ville skiljas (av en eller flera anledningar) och var rädd för hur han skulle reagera om hon lät honom veta hur långt hennes planer var framskridna.
Men varför var TH rädd och kände sig bevakad?
Varför skulle han hitta på det? Det skulle i vilket fall inte vara ett bevis åt ena eller andra
hållet, TH vet själv att det bara är ord; att säga: "Jag kände mig bevakad"
Jag menar .. om han är GM, är han så uppe i varv (=inte vid sina sinnens fulla bruk) att tankegångarna inte är logiska eller smarta.
Jag tror inte TH skulle klara av att vara GM och samtidigt uppträda konsekvent.
Det är en känsla jag har och psykologisk logik.
Jag tror tills vidare på att han verkligen kände sig övervakad.
Jag tror, med det vi vet om TH:s personlighet, att han möjligtvis kan agera överilat i stundens
ingivelse, eventuellt i samband med alkohol.
Men jag tror inte att han är en person som kan planlägga ett sådant dråp och genomföra det -
hans sinne för rutiner och planer inom yrkeslivet till trots.
Det är skillnad på planläggning och planläggning.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-03 kl. 08:20.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-03 kl. 08:20.