Hvordan kom hettemannen seg tilbake til Metrosenteret?
Jeg synes det er interessant om vi kan spekulere i hvilken rute hettemannen kan ha tatt på tilbaketur. Vi vet at han dukket opp ved trappen til Kulturhuset og Metrosenteret ca en halv time etter at han forsvant ut av videokameradekning i retning Sloraveien.
Iflg. siste podcast med Milli så har hettemannen ikke tatt ruten forbi hjelpemiddelsentralen og gangbroen tilbake. Da ville man hatt film av dette selvsagt, fra de samme kameraene.
Samtidig vet vi at det ikke finnes så mange alternative ruter over rv159/motorveien. Det er den gangbroen han gikk på utgående tur, og så er det en kombinert bilvei/fortau litt lenger øst ved Knattenkrysset.
I et TV program for lenge siden, mener det var Åsted Norge, så vi at politiet gikk gjennom 1000-vis av timer med video. Det ble vist noen bilder fra dette Knattenkrysset, tatt fra video fra kameraet ved Shell/McDonalds som ligger i det krysset. Så politiet har tydeligvis noe videomateriale som dekker denne strekningen.
Tross det, så har de tilsynelatende ikke video av at han går den veien tilbake, selv om det er eneste realistiske rute innenfor tidsrammen.
Spørsmålet er om han kjørte bil, eller satt på i en (flukt)bil tilbake over motorveien? Jeg mener det er en reell mulighet. Hadde han gått til fots tror jeg det ville vært mulig å se det fra kameraet ved Shell. Inne i en bil er mer usikkert, særlig om han skjulte seg.
Tenkt rute: (Blå og gul er den delen av ruten vi har sett på video. Rød er spekulasjon)
https://imgur.com/a/2lBXzoR