2020-10-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
1) Jeg har aldri lest noen plass at det kameraet med telelinse var rettet mot huset.
2) Hvis de skulle spane på huset, så vil jo den bryggen være den dummeste plassen å stå på med tanke på alle bilene som kjører forbi og alle damer med hund og barnevogn som går tur der.
...
3) Hvis fiskerne hadde vært interessant for politiet, så hadde de gått ut med etterlysning.

4) Jeg er sikker på at de var der for å studere og ta bilder av fugler og samtidig fiske.
...
.
1) I en artikkel linket til for noen få timer siden sto det noe slikt som: "med sikt mot huset i S4"
2) Ikke en dum plass i det hele tatt, dersom de skulle late som om de var der av uskyldige grunner.
3) Og hvorfor er fiskerne eventuelt ikke interessant for politiet? Fordi fiskerne ikke passet inn i politiets forestillinger? Fordi politiet allerede var dypt inne i tunellen?
4) Hva gjør deg sikker på det?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-02 kl. 23:30.
Citera
2020-10-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) I en artikkel linket til for noen få timer siden sto det noe slikt som: "med sikt mot huset i S4"
2) Ikke en dum plass i det hele tatt, dersom de skulle late som om de var der av uskyldige grunner.
3) Og hvorfor er ikke fiskerne eventuelt ikke interessant for politiet? Fordi fiskerne ikke passet inn i politiets forestillinger? Fordi politiet allerede var dypt inne i tunellen?
4) Hva gjør deg sikker på det?

Altså, med sikt mot huset og ikke med utsikt til huset.

Når Minnimus som er lommekjent på plassen sier at du ikke kan se huset derfra så er det nok akkurat sånn det er/var.
Citera
2020-10-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, han har ingen plikt til å vitne. Så jeg tviler på at han kommer til å bidra med mer enn å bekrefte personalia.

Når det gjelder Futurum-mennene og Hettemannen, diverse bilobservasjoner og telefonoppringinger, går det an å få disse observasjonene til å passe inn i et sannsynlig hendelsesforløp?

Futurum-mennene, Luemannen 07:36 og Telefonmannen 08:00, ingen av tidspunktene passer til THs ankomst til jobb 09:10-09:15. Hvis de så etter bilen til TH, kunne og burde de ha kommet fra andre kanten, og dermed unngått kameraene på Futurum.

Og hvorfor skulle de spane ved Futurum om de planla bortføring i Sloraveien timer senere? Jeg tror begge er villedning. Politiet bekreftet at disse to personene kun finnes på opptak ved Futurum, og at det ikke finnes spor etter de i det totale video-overvåknings-materialet. Jeg tror Futurum-mennene enten er TH selv og/eller medhjelper som har forkledt seg.

Det samme med Hettemannen. En skjult og forkledt person, som stopper ved søppelkontainerne og ser over mot Sloraveien. Men villedning. Kanskje for at politiet skal lete seg blå etter tidligere spaning fra søppelkontainerne. Og tidspunktet passer ikke inn i noe slags handlingsforløp.

Og så bilen som kom og gikk 08:56. Akkurat samtidig som livsbevis-samtalen med lønn ble avsluttet. Og bilen som rygget opp gangveien 09:05 kunne kanskje passe med alibi-samtalen 09:14, men passer dårlig med siste bevegelse på AEHs mobil 10:07.

Det henger ikke sammen. Det er mye villedning her.
kan det tenkes at kollegaene ikke hadde kontroll på tidspunktet th ankom jobben. Feks at han var der før 9.10. Dro hjem med annen bil 8.56. Fikk hettemannen til å kjøre bilen hans til futurum. Th dreper aeh etter 9.14. Hettemann ringer 10.06 og 10.07. Th ser det er fra hans telefon og da vet det er hettemannen. Th legger telefon på bordet og klargjør for henting av aeh. Ser etter hettemann ved container. Liket blir kjørt bort av begge. Dette oppringet er noe th ikke er komfortabel med.
Citera
2020-10-02, 23:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud

Når Minnimus som er lommekjent på plassen sier at du ikke kan se huset derfra så er det nok akkurat sånn det er/var.
Jeg skal gladelig stikke bort der og filme for dere om noen dager, når det nærmer seg 2 års dagen og tilsvarende årstid
Citera
2020-10-02, 23:35
Medlem
Citat:

Vet Minnimus akkurat hvor mye/lite løv det var på trærne den 29.10.2018 og de andre dagene fiskerne var der, og hvor god/dårlig sikt det var? Vitnet fra artikkelen uttalte seg om sikten.
Citera
2020-10-02, 23:36
Medlem
Citat:
Vet Minnimus akkurat hvor mye/lite løv det var på trærne den 29.10.2018 og de andre dagene fiskerne var der, og hvor god/dårlig sikt det var? Vitnet fra artikkelen uttalte seg om sikten.

Vitnet så fiskerne og ikke på huset, du snakker mye tull nå.
Citera
2020-10-02, 23:40
Medlem
Citat:
Vitnet så fiskerne og ikke på huset, du snakker mye tull nå.
Vitnet så fiskere og vitnet fortalte om at man kan se huset i S4 fra det stedet i oktober:

Det er ikke sånn at du ikke ser huset i det hele tatt i oktober. Du ser ikke så godt som nå, når trærne ikke har blader, men du kan se noe, sier han og peker mot ekteparet Hagens hus.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Citera
2020-10-02, 23:43
Medlem
Citat:
Vitnet så fiskere og vitnet fortalte om at man kan se huset i S4 fra det stedet i oktober:

Det er ikke sånn at du ikke ser huset i det hele tatt i oktober. Du ser ikke så godt som nå, når trærne ikke har blader, men du kan se noe, sier han og peker mot ekteparet Hagens hus.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Glem fiskerne nå, du ser ikke skogen for bare trær
Citera
2020-10-02, 23:43
Medlem
Det er ikke mye løv å se på løvtrærne her i S4 som ble fotografert 27.10.2018:
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469
Citera
2020-10-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Jeg har aldri lest noen plass at det kameraet med telelinse var rettet mot huset.
Hvis de skulle spane på huset, så vil jo den bryggen være den dummeste plassen å stå på med tanke på alle bilene som kjører forbi og alle damer med hund og barnevogn som går tur der.
Det som er rart, er jo at vi ikke har hørt et ord om at disse to ble fanget opp av overvåkningskameraene på andre siden av vannet. Det MÅ de jo ha blitt. Dette med "fiskerne" er bare en av mange ting som TT bruker for å prøve å vri søkelyset vekk fra TH.
Hvis fiskerne hadde vært interessant for politiet, så hadde de gått ut med etterlysning.
Jeg er sikker på at de var der for å studere og ta bilder av fugler og samtidig fiske.
En stor sånn telelinse er såpass kraftig at man kan lese av et registreringsnummer på en bil, mange kilometer unna, eller se om TH har First Price kaviar på brødskiva, men hvis de ville spane inn vinduene på S4, så ville det vært bedre å stå på andre siden av vannet. Man ser verken vinduer eller døren fra den brygga. Man ser vel knapt huset.
At de var brysk, er kanskje ikke så rart. De var østeuropeere, og da kanskje folk glaner ekstra mye. Hvem liker vel å bli glanet på.

Nei? Mente jeg leste det her, men da er det feil. Uansett så har folk fått det med seg. Kamera som filmet bilen som rygget, ville det fanget opp de som sto på brygga?
Citera
2020-10-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er bare rykter - ingenting med substans.
Hvorfor skal jeg gi kred, når jeg tror at TH er uskyldig.
Som jeg skrev, for å gi oss interessante nye opplysninger som verifiseres i ettertid. Det er ikke noe tull med de opplysningene Minnimus kommer med. Nøkternt og riktig viser det seg. Er ikke det verdt kred her i dikterbua?
Citera
2020-10-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er bare rykter - ingenting med substans.
Hvorfor skal jeg gi kred, når jeg tror at TH er uskyldig.

Merkelig at den som lider mest under psykopaten, beskytter ham.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in