2020-10-02, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Og jeg er helt enig med at bryske menn med kraftige kameralinser rettet mot S4 på fisketur høres litt merkelig ut. Ikke en helt vanlig kombo.

Jeg har aldri lest noen plass at det kameraet med telelinse var rettet mot huset.
Hvis de skulle spane på huset, så vil jo den bryggen være den dummeste plassen å stå på med tanke på alle bilene som kjører forbi og alle damer med hund og barnevogn som går tur der.
Det som er rart, er jo at vi ikke har hørt et ord om at disse to ble fanget opp av overvåkningskameraene på andre siden av vannet. Det MÅ de jo ha blitt. Dette med "fiskerne" er bare en av mange ting som TT bruker for å prøve å vri søkelyset vekk fra TH.
Hvis fiskerne hadde vært interessant for politiet, så hadde de gått ut med etterlysning.
Jeg er sikker på at de var der for å studere og ta bilder av fugler og samtidig fiske.
En stor sånn telelinse er såpass kraftig at man kan lese av et registreringsnummer på en bil, mange kilometer unna, eller se om TH har First Price kaviar på brødskiva, men hvis de ville spane inn vinduene på S4, så ville det vært bedre å stå på andre siden av vannet. Man ser verken vinduer eller døren fra den brygga. Man ser vel knapt huset.
At de var brysk, er kanskje ikke så rart. De var østeuropeere, og da kanskje folk glaner ekstra mye. Hvem liker vel å bli glanet på.
Senast redigerad av lixt 2020-10-02 kl. 16:56.
Citera
2020-10-02, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi har ikke fått opplysninger fra politiet eller noen andre, som er nok til å dømme en person for drap.
Det er altfor mange som tror at TH er siktet for å være en dårlig ektemann, og jeg hadde håpet på at vi kunne hatt et mer saklig nivå.

Det var ikke det han spurte om.
Citera
2020-10-02, 16:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Jeg har aldri lest noen plass at det kameraet med telelinse var rettet mot huset.
Hvis de skulle spane på huset, så vil jo den bryggen være den dummeste plassen å stå på med tanke på alle bilene som kjører forbi og alle damer med hund og barnevogn som går tur der.
Det som er rart, er jo at vi ikke har hørt et ord om at disse to ble fanget opp overvåkningskameraene på andre siden av vannet. Det MÅ de jo ha blitt. Dette med "fiskerne" er bare en av mange ting som TT bruker for å prøve å vri søkelyset vekk fra TH.
Hvis fiskerne hadde vært interessant for politiet, så hadde de gått ut med etterlysning.
Jeg er sikker på at de var der for å studere og ta bilder av fugler og samtidig fiske.
En stor sånn telelinse er såpass kraftig at man kan lese av et registreringsnummer på en bil, mange kilometer unna, eller se om TH har First Price kaviar på brødskiva, men hvis de ville spane inn vinduene på S4, så ville det vært bedre å stå på andre siden av vannet. Man ser verken vinduer eller døren fra den brygga. Man ser vel knapt huset.
At de var brysk, er kanskje ikke så rart. De var østeuropeere, og da kanskje folk glaner ekstra mye. Hvem liker vel å bli glanet på.
Du har helt rett. Fra fiskeplassen er det uansett ikke mulig å se huset. Det er derimot svært vanlig å observere østeuropeiske fiskere ved Langevannet og andre vann i Lørenskog. Langevannet og fuglene der er også et populært utfluktsmål for fotografer. Jeg tviler personlig på om disse "bryske" mennene har noe som helst med saken å gjøre. Er mye mer interessert i hvorfor politiet la vekk Futurummennene. Hettemannen tror jeg også er sentral.
Citera
2020-10-02, 16:54
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Er ikke Minnimus den som har kommet med opplysninger her som senere har blitt bekreftet fra politiet?
Det er riktig. Jeg tror faktisk at de aller fleste opplysningene jeg har gitt "under bordet" har blitt bekreftet i ettertid.
Citera
2020-10-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du har helt rett. Fra fiskeplassen er det uansett ikke mulig å se huset. Det er derimot svært vanlig å observere østeuropeiske fiskere ved Langevannet og andre vann i Lørenskog. Langevannet og fuglene der er også et populært utfluktsmål for fotografer. Jeg tviler personlig på om disse "bryske" mennene har noe som helst med saken å gjøre. Er mye mer interessert i hvorfor politiet la vekk Futurummennene. Hettemannen tror jeg også er sentral.
Hvilken fiskeplass tenker du på? Her er det beskrevet fiskere med telelinse på en brygge med sikt til S4, og at man kan se noe (av huset i S4) i oktober.
To fiskere med telelinse observert før Hagen ble kidnappet
En nabo har tipset politiet om to «bryske fiskere» som han ved to tilfeller så sittende på en brygge med sikt til Anne-Elisebeth Hagens hus.

https://www.dn.no/kriminalitet/anne-elisabeth-falkevik-hagen/to-fiskere-med-telelinse-observert-for-hagen-ble-kidnappet/2-1-525551

Det er ikke sånn at du ikke ser huset i det hele tatt i oktober. Du ser ikke så godt som nå, når trærne ikke har blader, men du kan se noe, sier han og peker mot ekteparet Hagens hus.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-02 kl. 17:17.
Citera
2020-10-02, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvilken fiskeplass tenker du på? Her er det beskrevet fiskere på en brygge med sikt til S4, og at man kan se noe (av huset i S4).
En nabo har tipset politiet om to «bryske fiskere» som han ved to tilfeller så sittende på en brygge med sikt til Anne-Elisebeth Hagens hus.

https://www.dn.no/kriminalitet/anne-elisabeth-falkevik-hagen/to-fiskere-med-telelinse-observert-for-hagen-ble-kidnappet/2-1-525551

Det er ikke sånn at du ikke ser huset i det hele tatt i oktober. Du ser ikke så godt som nå, når trærne ikke har blader, men du kan se noe, sier han og peker mot ekteparet Hagens hus.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Spiller vel ingen rolle om du kan skimte veggen eller mønet. Hva skal man bruke det til? TH kan vel ikke gå gjennom vegger?
Citera
2020-10-02, 17:23
Medlem
Citat:
Må innrømme at jeg forstår ikke helt hva du snakker om her. Men samme det, vi trenger ikke være enige. Rykter er forøvrig IKKE det samme som trådsannheter, her har du misforstått noe. Min argumentasjon for at AE ønsket seg ut av ekteskapet baserer seg helt og holdent på opplysninger framkommet i media, bl.a. en stor artikkel i NRK. De skriver blant annet at AE har rådført seg med personer hun stoler på om hvordan hun burde gå fram for å avslutte ekteskapet, og tatt opp spørsmål om særeie. Dette er hverken rykter eller trådsannheter. Jeg vet ikke om hun har snakket med advokat, men jeg har hørt det fra noen i media. Akkurat den biten må anses som udokumenterbart. Om det er sant så er det i så fall en sterk indikasjon på at ekteskapet gikk mot slutten, og vitnemål fra en advokat vil være et sterkt kort for aktoratet i spørsmål om motiv.

Kan en advokat vitne når klienten er død? Vet at de har veldig sterk taushetsplikt.

Ellers takk for det du opplyser om du har sagt mye som senere viser seg å stemme. Så det virker veldig troverdig.
Citera
2020-10-02, 17:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvilken fiskeplass tenker du på? Her er det beskrevet fiskere med telelinse på en brygge med sikt til S4, og at man kan se noe (av huset i S4) i oktober.

Det er helt normalt å observere både fiskere og fotografer på den bryggen. Bildet i artikkelen er tatt på vinteren, man kan skimte huset. I oktober ser man svært lite til ingenting. Bladverket er ekstremt tett i det skogholtet.

Jeg fotograferer selv og tenker at det er absurd å ta bilder av huset fra den plassen, når man kan gå 200 m til andre siden av vannet og ta telefoto av huset med 100% fritt innsyn. I tillegg vil det være mer diskret. Dette var nok bare hobbyfotografer som skulle ta bilder av fuglelivet.
Citera
2020-10-02, 17:25
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Kan en advokat vitne når klienten er død? Vet at de har veldig sterk taushetsplikt.

Ellers takk for det du opplyser om du har sagt mye som senere viser seg å stemme. Så det virker veldig troverdig.
Ja, retten kan frita både advokater og helsepersonell for taushetsplikt. Det er helt vanlig.
Citera
2020-10-02, 17:29
Medlem
Fiskere er typisk polakker/østeuropeere, de som fisker i di områdene. Hettemannen og blabla virker også som polakker ut fra klesstil og gange.
Citera
2020-10-02, 17:39
Medlem
Citat:
Det er helt normalt å observere både fiskere og fotografer på den bryggen. Bildet i artikkelen er tatt på vinteren, man kan skimte huset. I oktober ser man svært lite til ingenting. Bladverket er ekstremt tett i det skogholtet.

Jeg fotograferer selv og tenker at det er absurd å ta bilder av huset fra den plassen, når man kan gå 200 m til andre siden av vannet og ta telefoto av huset med 100% fritt innsyn. I tillegg vil det være mer diskret. Dette var nok bare hobbyfotografer som skulle ta bilder av fuglelivet.
Takk for informasjon! :-) Jeg forstår at du har kunnskap om området.
Et vitne sa:
– Jeg har aldri sett noen fiske fra bryggen før, men det kan godt hende det er vanlig.
Citera
2020-10-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
*Det å si at en person, som er siktet i en sak, er inhabil, er et ikke-begrep i sammenhengen.
Det ville i praksis bety at hvis TH ble tiltalt, og forklarte seg i rettsaken, så ville evt en dom bli ugyldiggjort.
Ergo en La-La-Land-påstand.

THs forklaring er avgjørende for saken, og må tas til vurdering, på lik linje (om ikke mer), enn noen som har sett saken utenfra.

Ja, det spørs da, hvilken av de mange forklaringene hans, som både er motstridende og som ikke er godtatte og underskrevet av han selv ... hvilken av disse forklaringene skal tas til vurdering .. den forklaringen som passer for ham selv der og da?

Nei, i denne saken tror jeg at man må basere seg på troverdige vitneforklaringer fra andre enn TH. Pluss politiets beviser og indisier.

Totalt sett, så tror jeg at THs forklaringer vil bevise at mannen har null troverdighet. Og null vilje og null evne til å samarbeide med politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in