2020-10-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis dette skulle være THs alibi for at TH var på Futurum og at det skulle se ut som at TH ringte til AE 10.06 og 10.07, hvorfor har TH forklart at han ikke ringte til AE før lunsj?
Fordi anropet ble slettet. Det var kun for å varsle at hettemann var på vei. Derfor var det ikke ment som alibi fordi det hadde direkte sammenheng med ujerningen. De andre er rene alibisamtaler fra bekymret ektemann. Trodde ikke politiet fant det ut når det var ubesvart. Ble muligens slettet også på aehs telefon.
Citera
2020-10-02, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Her er min teori ut fra det vi vet. Bil med mgm ankommer sv 8.56. TH kjører bil ut av garasjen og mgm kjører inn i garasjen og venter der. TH drar til Futurum og viser seg på jobb, logger på ipad. TH drar hjem til sv til fots uten å bli fanget på kamera. Dreper aeh med strips i overetasjen ca 9.56. Blir et basketak der aeh løper og faller ned eller skubbes ned trappa. Stager bolig. Hettemannen ringer som avtalt 10.06 og 10.07 fra ths telefon for å gi th alibi og varsle han er på vei for å hjelpe til. Maskerer seg og gir tegn til th ved søppelcontainer at han ankommer bolig så th ikke overraskes av uvedkommende. Mgm og th bærer aeh i bilen og kjører henne til et planlagt sted for destruksjon. Th drar deretter tilbake til jobb og ringer 11.18 osv. Til slutt skuespill overfor politiet og villedning.

Det skulle vært veldig interessant å vite om det lar seg gjøre å snike seg bort fra Futurum uten å bli fanget opp av kamera. Fronten av bygget har en rekke kameraer, det vet vi, men hva med resten av bygget? Den kontorfløyen til venstre er dessuten ikke omkranset av det 2 meter høye grønne sikkerhetsgjerdet, slik som resten av bygget er. Kan han ha hoppet ut av et vindu der og så tatt seg ned til veien som leder bort fra området?
Her er bilde av på siden av kontrofløyen et lite stykke ned på siden, og det ser ikke ut til å være dekket av kamera, eller det noen andre som ser noe som ikke jeg ser?
https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2020/06/02/7523950/tom-hagen-bygget-opp-formuen-pa-kraft-og-eiendom
Og så kan man se på dette kartbildet fra 1881. Kontorfløyen blir da helt øverst på bildet. Trykk på knappen SKRÅFOTO oppe på bildet, så dukker det grønne gjerdet opp.
https://kart.1881.no/loerenskog/1461-loerenskog/hornerudveien-21
Citera
2020-10-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Fordi anropet ble slettet. Det var kun for å varsle at hettemann var på vei. Derfor var det ikke ment som alibi fordi det hadde direkte sammenheng med ujerningen. De andre er rene alibisamtaler fra bekymret ektemann. Trodde ikke politiet fant det ut når det var ubesvart. Ble muligens slettet også på aehs telefon.

Hadde hette-mannen vært innom Futurum-bygget og hentet telefonen, eller hva mener du om dette ?
Citera
2020-10-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Og hva har han forklart i avhør, som gjorde at siktelsen ble endret fra medvirkning til drap til medvirkning til kidnapping. Visste han ikke at det skulle skje et drap?
Min teori har hele tiden vært at han ikke har vært klar over at det var drap inne i bildet. Det lille man kan finne av info om ham gir meg bare ikke inntrykket av en drapsmann overhodet.
Citera
2020-10-02, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja det stemmer at politiet fremdeles etterforsker kidnappingshypotesen.
Hvorfor kverulerer du på det som Havhest skrev? Kan du forholde deg til fakta lixt?

Vær nå litt realistisk da for en gangs skyld. Hvor mange mann av de 30 tror du jobber med kidnappingshypotesen når politiet sier at hovedhypotesen er at det er et drap som er kamuflert som en kidnapping? At de skriver "arbeider med", betyr ikke at de sitter å jobber så svetten spruter, det betyr bare at de ikke har lagt den helt bort.
Hvorfor tar du det så ille opp at jeg motsier Havhest?
Citera
2020-10-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Min teori har hele tiden vært at han ikke har vært klar over at det var drap inne i bildet. Det lille man kan finne av info om ham gir meg bare ikke inntrykket av en drapsmann overhodet.

Jeg tror at RU fikk en perifer rolle og at det var et set-up sånn at han skulle bli dømt for kidnapping og utpressing og drap.

TH fortalte om krypto-mannen allerede i første avhør men husket merkelignok ikke hva han het.

TH var også klar på at løsningen var lokalt.

Løsepengesummen samsvarer også med beløpet RU angivelig har påstått at det kostet å bygge den krypto-mining virksomheten.

Han har sikkert kommet med flere hint om hvem som kan stå bak.
Senast redigerad av Stomperud 2020-10-02 kl. 22:31.
Citera
2020-10-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
TH har forklart at han ikke ville undertegne pga avhøret var fremstilt rasistisk.
Det er en rimelig forklaring, som ikke rokker hans troverdighet.
Nå er avhøret lekket til media, og det understreker at TH gjorde et riktig valg.
Det hadde tatt seg dårlig ut, om TH fremsto rasistisk i offentligheten.

Det nører også opp til uro og konflikter i samfunnet, så det er svært kritikkverdig når slike opplysninger lekkes.
Politiets oppgave er å holde ro og orden.

Den forklaringen stemmer ikke, TH fikk anledning til å gjøre tilføyelser om at han mente avhøret var feilaktig fremstilt. Han fikk lagt til sin kommentar om at politiets avhører angivelig hadde tendens til å skrive rasistisk, men nektet allikevel å underskrive avhøret.

Og dette gjaldt kun ett av totalt åtte til ti avhør.

Han nekter å signere alle.
Citera
2020-10-02, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Vær nå litt realistisk da for en gangs skyld. Hvor mange mann av de 30 tror du jobber med kidnappingshypotesen når politiet sier at hovedhypotesen er at det er et drap som er kamuflert som en kidnapping? At de skriver "arbeider med", betyr ikke at de sitter å jobber så svetten spruter, det betyr bare at de ikke har lagt den helt bort.
Hvorfor tar du det så ille opp at jeg motsier Havhest?
Med litt realistisk tankegang, så forstår du at politiet ikke har en sterk hypotese, før de kan utelukke alle andre hypoteser. Prøv en gang til!
Citera
2020-10-02, 23:16
Medlem
Citat:
Vi har ikke fått opplysninger fra politiet eller noen andre, som er nok til å dømme en person for drap.
Det er altfor mange som tror at TH er siktet for å være en dårlig ektemann, og jeg hadde håpet på at vi kunne hatt et mer saklig nivå.

Du kan gi kred til Minnimus for opplysninger til oss her. Det må jo gå an. Det har ikke vært tendens til å komme med sprøyt.
Citera
2020-10-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, han har ingen plikt til å vitne. Så jeg tviler på at han kommer til å bidra med mer enn å bekrefte personalia.

Når det gjelder Futurum-mennene og Hettemannen, diverse bilobservasjoner og telefonoppringinger, går det an å få disse observasjonene til å passe inn i et sannsynlig hendelsesforløp?

Futurum-mennene, Luemannen 07:36 og Telefonmannen 08:00, ingen av tidspunktene passer til THs ankomst til jobb 09:10-09:15. Hvis de så etter bilen til TH, kunne og burde de ha kommet fra andre kanten, og dermed unngått kameraene på Futurum.

Og hvorfor skulle de spane ved Futurum om de planla bortføring i Sloraveien timer senere? Jeg tror begge er villedning. Politiet bekreftet at disse to personene kun finnes på opptak ved Futurum, og at det ikke finnes spor etter de i det totale video-overvåknings-materialet. Jeg tror Futurum-mennene enten er TH selv og/eller medhjelper som har forkledt seg.

Det samme med Hettemannen. En skjult og forkledt person, som stopper ved søppelkontainerne og ser over mot Sloraveien. Men villedning. Kanskje for at politiet skal lete seg blå etter tidligere spaning fra søppelkontainerne. Og tidspunktet passer ikke inn i noe slags handlingsforløp.

Og så bilen som kom og gikk 08:56. Akkurat samtidig som livsbevis-samtalen med lønn ble avsluttet. Og bilen som rygget opp gangveien 09:05 kunne kanskje passe med alibi-samtalen 09:14, men passer dårlig med siste bevegelse på AEHs mobil 10:07.

Det henger ikke sammen. Det er mye villedning her.
Jeg mener hette- og luemannen er samme person. Mulig også bilkjører 8.56. Telefonmannen har annen kroppstype og er usikker på om han er involvert. Tror personlig ikke det.
Citera
2020-10-02, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Du kan gi kred til Minnimus for opplysninger til oss her. Det må jo gå an. Det har ikke vært tendens til å komme med sprøyt.
Det er bare rykter - ingenting med substans.
Hvorfor skal jeg gi kred, når jeg tror at TH er uskyldig.
Citera
2020-10-02, 23:26
Medlem
Citat:
Vi har ikke fått opplysninger fra politiet eller noen andre, som er nok til å dømme en person for drap.
Det er altfor mange som tror at TH er siktet for å være en dårlig ektemann, og jeg hadde håpet på at vi kunne hatt et mer saklig nivå.

Hvem tror at. dårlig ektemann = drapsmann. Alle jeg kjenner vet forskjell på ordene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in