2020-10-02, 19:53
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Detta är vad jag fick när jag kontaktade Göta hovrätt. Om du har överklagan i sin helhet
från den 2020-09-28 innehållandes överklagan samt 3 bilagor á flertalet sidor /bilaga kan du gärna ladda upp den på docdroid så att vi andra kan ta del av den.

korrigering:
•Kompletterande överklagan
•Tre bilagor
Senast redigerad av coffin-md 2020-10-02 kl. 20:00.
Citera
2020-10-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
korrigering:
två bilagor.

Har du materialet?
Citera
2020-10-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Samtliga överklaganden:

Överklagande från Rebeccas advokat
Överklagande från åklagare Lander
Överklagande från A&S advokat

Ok det finns tilläggsprotokoll också ser jag i åklagarens överklagan. Kan vara värt att ta ut det också.
Citera
2020-10-02, 20:03
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ok det finns tilläggsprotokoll också ser jag i åklagarens överklagan. Kan vara värt att ta ut det också.

Detta är blankt daterat 2020-08-28
och alltså inte det slutliga överklagandet som inkom 2020-09-28 inkl. dess bilagor.
Citera
2020-10-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Detta är blankt daterat 2020-08-28
och alltså inte det slutliga överklagandet som inkom 2020-09-28 inkl. dess bilagor.

Ok, självklart kommer det en hög med bilagor från olika aktörer i fallet. Det krävs ett dagboksblad för att se vad som kommit in till HR. Om postaren efterfrågat överklagan så kan det vara så att det andra är tilläggsbilagor från åklagaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Ja. Enligt recept av läkare. Har du ens följt denna tråd? Det här har diskuterats in i absurdum.

Oavsett recept eller inte så har R bevisligen beställt mer av den skiten än vad läkaren ordinerar alla dessa år. Innan, under och efter graviditet. Såklart att E får abstinens.

Sök hjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Nej jag säger att det finns bilder där från i år. Inte att alla bilder är från i år.
Och jag svarar att jag har tittat på överklagan som inkom häromdagen.

Exakt vilka bilder är från i år? Esmeralda dog i slutet av januari i år, så inte många bilder kan ha varit från i år.

Vilka? Du verkar veta.
Citera
2020-10-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Nej men nu får du ta och ge dig.
Det är redan klarlagt!

Nope. Aldrig. Inte när det kommer till ett litet oskyldigt barns död. Glöm det!
Citera
2020-10-02, 20:08
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Har du materialet?

Ja.
Dock icke digitalt.
Citera
2020-10-02, 20:14
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ok, självklart kommer det en hög med bilagor från olika aktörer i fallet. Det krävs ett dagboksblad för att se vad som kommit in till HR. Om postaren efterfrågat överklagan så kan det vara så att det andra är tilläggsbilagor från åklagaren.

Tre bilagor från försvaret.
Citera
2020-10-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Oavsett recept eller inte så har R bevisligen beställt mer av den skiten än vad läkaren ordinerar alla dessa år. Innan, under och efter graviditet. Såklart att E får abstinens.

Sök hjälp.

Bevisligen efter graviditeten, ja. Det finns inga bevis för att hon gjorde det under graviditeten.

Kan du specificera vad exakt det är som jag ska söka hjälp för?
Citera
2020-10-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Vad är viktigast?
Barns rätt att inte fara illa?
Eller föräldrars rätt att få ta hand om sina barn?
I gårdagens öppna utfrågning i riksdagen diskuterade man detta i flera timmar.
Finns på riksdagens webb-tv för den som är intresserad.
Resultatet av denna diskussion?
Enighet om att barn måste få en starkare ställning i lagstiftningen.
Lagstiftningen måste alltså ändras. Alla politiska partier var eniga om det.

Två riksdagsledamöter tackade familjehemsmamman. Utan hennes öppenhet hade inte familjehemsplacerade barns utsatthet varit så tydligt.
I februari nästa år är utredningen Lexlillahjärtat färdig.

Det verkar som att den heliga kon, återföreningsprincipen, dvs. att placerade barn absolut ska tillbaka till sina biologiska föräldrar, är i gungning rejält.
Den som lever får se.
Ämnet har diskuterats i flera decennier.

Nä, verkligen inte lyssna igen på advokatsamfundets ordförande som gör klart vad Europadomstolen och barnkonventionen och föräldrabalken innehåller. Det är solklart att återförening inte går att lagstifta bort.

1. Ett åtskiljande skall vara temporärt enligt Europadomstolens praxis och respekten för familjelivet. Vilket kräver att man främjar en återförening så snart som möjligt
2. Liknande synsätt har vi i föräldrabalken angående vårdnadsöverflytt.
3. Det framgår även av Barnkonventionen där man skall respektera rätten för barn som skiljts från sina föräldrar. Att regelbundet upprätthålla en personlig kontakt med sina biologiska föräldrar.
4. Därför anser advokatsamfundet att det är viktigt att ta hänsyn till dom biologiska föräldrarna.

Sen talar hon 3 åtgärder som advokatsamfundet anser vara viktigt. Handlar om barnens bästa som tex måste konkretiseras. Det pågår även en annan utredning som handlar om frågor som bör vägas samman med denna utredningen säger advokatsamfundets ordförande.

Så jag vet inte vem du lyssnar på i denna frågestund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in