2020-10-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ok, självklart kommer det en hög med bilagor från olika aktörer i fallet. Det krävs ett dagboksblad för att se vad som kommit in till HR. Om postaren efterfrågat överklagan så kan det vara så att det andra är tilläggsbilagor från åklagaren.

Åklagaren har alltså inte inkommit med något nytt, utan hänvisar till hennes fup. Hon menar att TR har dömt fel.
Försvaret har däremot inkommit med ny bevisning
Citera
2020-10-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Oavsett recept eller inte så har R bevisligen beställt mer av den skiten än vad läkaren ordinerar alla dessa år. Innan, under och efter graviditet. Såklart att E får abstinens.

Sök hjälp.

Har du fortfarande inte förstått?
Citera
2020-10-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Åklagaren har alltså inte inkommit med något nytt, utan hänvisar till hennes fup. Hon menar att TR har dömt fel.
Försvaret har däremot inkommit med ny bevisning

Står rekonstruktion tilläggsprotokoll. Finns en punkt till där hon skriver tilläggsprotokoll handlar om toxikologirapporten om jag minns rätt. 25,26,28 .
Senast redigerad av Browser 2020-10-02 kl. 21:01.
Citera
2020-10-02, 21:02
Medlem
Citat:

Har du inte förstått att ett barn dog under sina föräldrars uppsikt?

Undernärt med sina 10 kg och tunnhårig - och med all sannolikhet, enligt bevismaterial, led sin sista tid. Ett barn dör bara inte hux flux såvida hen inte lider av något dödligt, vilket E givetvis inte gjorde. Med tanke på alla blåmärken och skick när hon hittades blev flickan riktigt illa behandlat. Så illa att hon till slut avlider.

Hur försvarar du det?

Hur försvarar du att R googlar ”tvångströja barn” några veckor innan flickan dör?
Senast redigerad av Palmlejonet 2020-10-02 kl. 21:08.
Citera
2020-10-02, 21:08
Medlem
Citat:
Står rekonstruktion tilläggsprotokoll. Finns en punkt till där hon skriver tilläggsprotokoll handlar om toxikologirapporten om jag minns rätt. 25,26,28 .

Ja det var det åklagaren halade fram dag 2.
Allt det där ligger i hennes fup.
Hennes klagan handlar ju om att hon anser att TR har gjort en felbedömning av redan genomgått material.
Alltså så har hon inte framkommit med något nytt
Citera
2020-10-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ja det var det åklagaren halade fram dag 2.
Allt det där ligger i hennes fup.
Hennes klagan handlar ju om att hon anser att TR har gjort en felbedömning av redan genomgått material.
Alltså så har hon inte framkommit med något nytt

Ok, konstigt att hon skriver tilläggsrapport då om det är gammalt. Jag kollar i veckan via dagboksbladet och ser om det finns något av värde.
Citera
2020-10-02, 21:18
Medlem
Citat:
Har du inte förstått att ett barn dog under sina föräldrars uppsikt?

Undernärt med sina 10 kg och tunnhårig - och med all sannolikhet, enligt bevismaterial, led sin sista tid. Ett barn dör bara inte hux flux såvida hen inte lider av något dödligt, vilket E givetvis inte gjorde. Med tanke på alla blåmärken och skick när hon hittades blev flickan riktigt illa behandlat. Så illa att hon till slut avlider.

Hur försvarar du det?

Hur försvarar du att R googlar ”tvångströja barn” några veckor innan flickan dör?

Jag behöver ju inte gå in och försvara något.
Men bara för att du frågar så kan jag påminna om att det inte har framkommit något som styrker gärningspåståendet.

Angående sökningar så jag jag säga att min Google-historik ser helt galen ut.
Om man tar alla mina skevaste sökningar och skriver ner i ett protokoll och visar upp för hela Sverige så skulle jag säkert också bli föremål för pöbelns förakt.

Var lite vuxen här nu!
Citera
2020-10-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ok, konstigt att hon skriver tilläggsrapport då om det är gammalt. Jag kollar i veckan via dagboksbladet och ser om det finns något av värde.

Förhöret med den polis som fosterhemskvinnan ringde privat till ligger också i tilläggsprotokoll..
Citera
2020-10-02, 21:38
Medlem
Citat:
Jag behöver ju inte gå in och försvara något.
Men bara för att du frågar så kan jag påminna om att det inte har framkommit något som styrker gärningspåståendet.

Angående sökningar så jag jag säga att min Google-historik ser helt galen ut.
Om man tar alla mina skevaste sökningar och skriver ner i ett protokoll och visar upp för hela Sverige så skulle jag säkert också bli föremål för pöbelns förakt.

Var lite vuxen här nu!

Projektion? Att vara vuxen. Ansvar.
Aja.

Dina formuleringar är intressanta.
Du kanske bör gå under lupp av ”pöbeln”, om du googlar skevheter. Det beror helt på - har det med planering inför ev tortyr av barn att göra - ja då bör du låsas in. Men det är min åsikt. Kan tycka ”pöbeln” låter folk fritt härja och tillåter människor behandla sina barn värre än djur och om det inte finns tillräckligt med bevis, så fortsätter skiten i all oändlighet tills att det värsta händer.

Den dagen jag tar steget och googlar ”tvångströja barn”, så hoppas jag mina barn hamnar på en bättre plats.
Senast redigerad av Palmlejonet 2020-10-02 kl. 21:40.
Citera
2020-10-02, 21:38
Medlem
Citat:
Projektion? Att vara vuxen. Ansvar.
Aja.

Dina formuleringar är intressanta.
Du kanske bör gå under lupp av ”pöbeln”, om du googlar skevheter. Det beror helt på - har det med planering inför ev tortyr av barn att göra så bör du låsas in.

Den dagen jag tar steget och googlar ”tvångströja barn”, så hoppas jag mina barn hamnar på en bättre plats.

Ok. Lycka till nu!
Citera
2020-10-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ok. Lycka till nu!

Du verkar, likt R i fup, inte tycka det är så konstigt att man som förälder googlar ”tvångströja barn”.
Citera
2020-10-02, 21:44
Medlem
Citat:

Det kanske är dags för dig att vara lite vuxen!

Du förminskar att ett barn dött på ett fruktansvärt sätt. Även om det inte kommer att kunna styrkas bortom rimligt tvivel vad R gjort, tyvärr, så är det som så många andra skriver hon och P som hade ansvaret. Viktnedgång, blåmärken mm, sättet hon hittades på talar för sig självt även om det inte kommer kunna styrkas i rättegången vem som gjort vad.

De borde aldrig fått tillbaka Esmeralda. Helt sjukt dessutom att skylla på fosterhemsmamman som med facit i hand hade helt rätt i sin oro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in