2020-10-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Tack för att du förstärker vissa ord ifall jag hade missat något.
Det är ingen som kan uttala sig om vad som pågick i föräldrarnas innersta, inte ens du.
Därför så kan vi lämna alla spekulationer utanför och diskutera fakta, vilket verkar ha gått många av er förbi.

Men det jag skrev är ju just fakta.
Citera
2020-10-02, 15:37
Medlem
Vad är viktigast?
Barns rätt att inte fara illa?
Eller föräldrars rätt att få ta hand om sina barn?
I gårdagens öppna utfrågning i riksdagen diskuterade man detta i flera timmar.
Finns på riksdagens webb-tv för den som är intresserad.
Resultatet av denna diskussion?
Enighet om att barn måste få en starkare ställning i lagstiftningen.
Lagstiftningen måste alltså ändras. Alla politiska partier var eniga om det.

Två riksdagsledamöter tackade familjehemsmamman. Utan hennes öppenhet hade inte familjehemsplacerade barns utsatthet varit så tydligt.
I februari nästa år är utredningen Lexlillahjärtat färdig.

Det verkar som att den heliga kon, återföreningsprincipen, dvs. att placerade barn absolut ska tillbaka till sina biologiska föräldrar, är i gungning rejält.
Den som lever får se.
Ämnet har diskuterats i flera decennier.
Citera
2020-10-02, 17:24
Medlem
Samtliga överklaganden:

Överklagande från Rebeccas advokat
Överklagande från åklagare Lander
Överklagande från A&S advokat
Citera
2020-10-02, 17:31
Medlem
Citat:
Det ligger bilder där från i år. Jisses vad ni vrider till allt!

Hur vet du att bilderna är tagna i år....?
Citera
2020-10-02, 17:42
Medlem
Citat:
Du behöver nog slå ett extra öga på alla underlag, för det du säger stämmer enbart med vad fosterhemskvinnan och åklagaren hävdar.
Och i efterhand så kan vi ju alla se att det inte stämmer överens med vad som har hänt från att flickan föddes

Jag orkar inte dra upp underlaget från LVU-processen där det är dokumenterat att både R och P missbrukar.

Det finns även rapporter från BB om hur det gick till när Esmeraldas lämnades av sina föräldrar.

Om du vill kan jag lista upp allt fakta?
Det är inte till Rebeckas fördel kan jag lova...
Citera
2020-10-02, 18:15
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Samtliga överklaganden:

Överklagande från Rebeccas advokat
Överklagande från åklagare Lander
Överklagande från A&S advokat

Det där är daterat 2020-08-28.
Alltså bara ett blankt överklagande.
Överklagan i sin helhet inkom 2020-09-28 innehållandes överklagan samt 3 bilagor á flertalet sidor /bilaga.

https://www.domstol.se/hovratten-for-vastra-sverige/domar-och-beslut/bestall-domar-beslut-eller-handlingar/
Senast redigerad av coffin-md 2020-10-02 kl. 18:18. Anledning: Infogad länk
Citera
2020-10-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Jag orkar inte dra upp underlaget från LVU-processen där det är dokumenterat att både R och P missbrukar.

Det finns även rapporter från BB om hur det gick till när Esmeraldas lämnades av sina föräldrar.

Om du vill kan jag lista upp allt fakta?
Det är inte till Rebeckas fördel kan jag lova...

1. Det finns inget underlag om missbruk hos R. Bensodiazepiner i terapeutiskt syfte.

2. ’Rapporter’ från BB som du nämner. Det du behöver är socialtjänstens underlag + R’s hela patientjournal från förlossningen = svaret.

3. Nej tack, jag har allt. Och jo, det är det.
Citera
2020-10-02, 18:32
Medlem
Citat:
Oj!
Jo det spelar en väldigt stor roll.
Anklagar man någon - granska först.
Försvarar man någon - granska först
Det är inga små lögner direkt..

Herre.

Ok, berätta - vad ljuger familjehemsmamman om? Var konkret. Du kastar ut påståenden utan underlag.

Anklagar? Fattar du inte att ett barn dog under uppsikt av R? Det är återigen fakta.
Citera
2020-10-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Du kanske skulle ta en extra titt på vad som skrivs innan du kallar folk för ”anhängare”. Jag är verkligen inte på R’s sida.

Tycker det är jävligt fel att familjehemmet beter sig som de gör. Deras uppdrag var avslutat nästan ett år tidigare. Esmeralda var inte deras dotter, även om de var hennes primära omsorgspersoner. Det var ett uppdrag och har man inte förstått innebörden i kontraktet man skriver på så ska man inte vara familjehem.
Hon ljuger bland annat om att E skulle fötts abstinent, vilket bevisligen inte stämmer.

Men du som inte ser detta kanske är M och soc anhängare?

Om jag inte missminner mig finns det expertutlåtande från BB att flickan föds med abstinens. Vilket inte är så konstigt, om man vansköter sin kropp med droger under en graviditet.
Citera
2020-10-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Det där är daterat 2020-08-28.
Alltså bara ett blankt överklagande.
Överklagan i sin helhet inkom 2020-09-28 innehållandes överklagan samt 3 bilagor á flertalet sidor /bilaga.

https://www.domstol.se/hovratten-for-vastra-sverige/domar-och-beslut/bestall-domar-beslut-eller-handlingar/

Detta är vad jag fick när jag kontaktade Göta hovrätt. Om du har överklagan i sin helhet
från den 2020-09-28 innehållandes överklagan samt 3 bilagor á flertalet sidor /bilaga kan du gärna ladda upp den på docdroid så att vi andra kan ta del av den.
Citera
2020-10-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Om jag inte missminner mig finns det expertutlåtande från BB att flickan föds med abstinens. Vilket inte är så konstigt, om man vansköter sin kropp med droger under en graviditet.

Nej men nu får du ta och ge dig.
Det är redan klarlagt!
Citera
2020-10-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Detta är vad jag fick när jag kontaktade Göta hovrätt. Om du har överklagan i sin helhet
från den 2020-09-28 innehållandes överklagan samt 3 bilagor á flertalet sidor /bilaga kan du gärna ladda upp den på docdroid så att vi andra kan ta del av den.

Har du kollat med HR idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in