2020-10-02, 09:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Du bør jekke deg ned noen hakk! Hvis du føler deg uthengt, hvis noen stiller spørsmål, bør du finne deg et annet forum.

Slettsnoken unngikk behendig å svare på mine spørsmål om skoavtrykk.
Citera
2020-10-02, 09:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det du säger kan vara sant men är så svaga "indicier"- de går att motsäga ganska enkelt.
1. Hon kanske ville bo för sig själv eller ha tillgång till SL4 också. Inte ovanligt att äldre par separerar pga olika behov och livsrytmer - utan att ha osämja.
2. Hon kanske var trött på arbete, hade ju skaffat en ny hund, och tänkt sig att ta det
lugnt och gå hundpromenader, osv.
3. Att hon var rädd ...men vi vet inte för vad hon var rädd.
4. Hur vet du att hon rådgjort om skilsmässa hos advokat?
5. Om det är så att hon kan ha velat skilja sig (?) och TH kan ha reagerat negativt ... så är det inte bevis för att han dräpt henne. Inte i mina ögon.
Någon annan kan - i så fall - ha fått vetskap om det och begått dråp av någon anledning.

TH har ju också sagt att han varit rädd och känt sig bevakad. Hans ord måste också få gälla.
Denne artikkelen i NRK oppsummerer bra. Det er tydelig at det finnes flere personer som hun har snakket med om skilsmisse den siste tiden.
Hun har også tatt opp ektepakten/særeie og det er i denne forbindelse jeg har fått opplysninger om at hun skal ha snakket med fagpersoner.
Mitt innlegg var et svar til Havhest som påsto at AE ikke ønsket skilsmisse, og jeg har aldri sagt at det er noe bevis for drap. Men det kan utgjøre et drapsmotiv.

Citat:
I etterforskningen har det kommet frem at Anne-Elisabeth Hagen skal ha snakket om å avslutte ekteskapet. Hun skal ha rådført seg med personer hun stolte på og spurt hvordan hun burde gå frem dersom hun skulle forlate mannen.

NRK har snakket med en rekke personer i kretsen rundt Anne-Elisabeth og Tom Hagen. Der får NRK bekreftet at hun søkte om råd. Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten.

68-åringen skal også ha snakket om særeie i forbindelse med skilsmisse, i forkant av at hun forsvant i oktober 2018, forteller personer i omgangskretsen.
https://www.nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661
Citera
2020-10-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
For en tullete diskusjon. Vi vet vel ingenting om hvilke gaver ektefellene ga hverandre seg imellom. Det er ikke akkurat slik at man kontraktfester alt, selv om man har en ektepakt. For alt vi vet, så kan det være at AEH hadde full disposjonsrett til felles brukskonto.

Hvor mye tenkte dere egentlig at en kantineansatt skulle ha i lønn?

Hun disponerte hus og to hytter. Når hun trengte bil, så måtte TH gå til jobben, med nistepakken i hånden.
De ønsket å være enkle mennesker, holde bakkekontakten, ingen av dem ønsket å være jålete.
Pengene var ikke noe de pyntet seg med - TH ønsket å skape arbeidsplasser.
Det var ikke skjevt i den forstand, begge levde et sparsommelig liv.
Folk som har alt de trenger, har ikke det fokus på materielle ting, slik de som ikke eier nåla i veggen har.

Og nei, jeg tror ikke at AEH ønsket å ta ut skillsmisse.

Jeg er enig i dette resonnementet.Brukerne vet lite og ingenting om hennes økonomi. De lager sine egne fortellinger om dette, og vi vet jo hva som er hensikten. Det har til og med blitt hevdet at AEH måtte betale husleie i S4. Tror de virkelig på dette, eller er dette en bekreftelse på alle midler er tillatt i kampanjen mot TH? Her slenges det ut påstander om ditt og datt, I en vanlig diskusjon forventer man at voksne mennesker kan belegge påstander med fakta. Her kan man slenge ut det meste uimotsagt. Man terper på denne påstanden, og til slutt blir påstanden et faktum. Nye brukere som ikke har fulgt tråden helt fra starten, får et forvrengt bilde av virkeligheten, OT, som de kaller seg, har frie tøyler , og enkelte har en spydig og ondskapsfull attidude overfor andre. Men det gjelder ikke alle. Jeg vet ikke om Minnimus mener hun hører hjemme i i OT, men hun har vett til å oppføre seg, og hun har mye å bidra med!
Citera
2020-10-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Slettsnoken unngikk behendig å svare på mine spørsmål om skoavtrykk.

Jeg stilte noen spørsmål til deg og LH7. Dere har ikke prøvd å svare. Hvis du føler deg uthengt fordi jeg påpeker at du ikke svarer, er det ditt problem. Lurenskog svarte greit på dette, i den grad spørsmålene kan besvares.
Citera
2020-10-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det høres ut som AE pleide gå inne med sandaler, at det var hennes hussko. De så hennes spor Det kan godt være han og brukte det. Eller så gikk han med sokker. Men det var ikke noe å finne om han. De fant avtrykk fra andre, de jeg kaller gjester. Ja de gikk sikkert bare i sokker. Sokker eller sko var ikke temaet. Politiet så dem, uansett hva de hadde på føttene. Jeg bruker gjeste avtrykk i tankeeksperimentet på om gulvet var nyvasket eller ei. Og jeg tenker nei, for en har vanligvis ikke så mange gjester samtidig på få dager. Derfor, er det mange gjesteavtrykk er det noen dager siden siste gulvvask. T H må ha klart å gå rundt i huset i flere dager uten å avsette et eneste merke. Hvordan det? Det er resonnementet mitt.

Lyset? Vanskelig å forstå?. Jeg kan komme hjem og ser innover parketten om gulvet er nyvasket eller om det er mange fotefar på parketten når en ser det i motlys. Ikke fra taklampe. Sokker og tøfler. Store vinduer slipper inn mye lys. Jeg ser det i alle fall. Politiet har andre metoder til å se det.

AE må ha vært minstepensjonist og det bare nylig. TH sier selv at hun har fått lite av han. Så før pensjonen fikk hun tydeligvis lite da også. Da hadde hun bare en jobb dann og vann. Det høres skjevt ut. Og urettferdig.

Diskusjonen går på mulig forklaring på manglende avtrykk etter sko, Hvis det har vært gjester på besøk, vil jeg tro dise har tatt av seg fottøyet i entreen.
Citera
2020-10-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Altså er det sannsynlig at hettemannen går av gangveien og inn ved søppelkassene for å få bedre utsikt til S4. Raskt overblikk; er det aktivitet der, utrykningskjøretøyer etc.

Dette gjør det det mer sannsynlig at Hettemannen ikke er et vitne, men er involvert i saken, selv om vi vet like lite om hvem han er og vha han skulle i S4 i etterkant av ugjerningen.

Politiet viser at de vet mer om han enn de går ut med ved å lyve om at høydeestimeringen ikke er ferdigstilt. De vet hvor høy han er, med liten feilmargin. Hvor mye annet vet de, de ikke går ut med?
Jeg tror GM har parkert med AEH i bilen og gått tilbake for å sjekke om kidnappingen ble oppdaget i akuttfasen.
Hvis den ble det ville GM ha risikert veisperringer.
Ved å vente får de et hull i tidslinjen som gjør det veldig vanskelig for politiet å etterforske dette i ettertid.
Bytter de bil i tillegg blir det enda verre.

Politiet har ikke gått ut med etterlysning av mistenkt bil de har funnet på kameraer, det hadde jeg ventet og tror at årsaken er at de har blitt lurt på denne måten.

Det var plassert en plankebit (bakhon) foran døren når TH kom hem, jeg tror GM plasserte det der for å kunne gå tilbake og se på avstand om kidnappingen var oppdaget, da ville planken ha blitt flyttet.
https://www.tv2.no/a/11470631/
Citera
2020-10-02, 12:21
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg stilte noen spørsmål til deg og LH7. Dere har ikke prøvd å svare. Hvis du føler deg uthengt fordi jeg påpeker at du ikke svarer, er det ditt problem. Lurenskog svarte greit på dette, i den grad spørsmålene kan besvares.
Helt greit å stille spørsmål, men etter å ha svart deg på Angels generelle betraktninger som hvermannsen forstår selv, gidder jeg ikke svare på selvfølgeligheter.

Politiets nåværende eksperter er minst på høyde med Angel, og har dessuten inngående kjennskap til spor i saken.

Når de finner fravær av skoavtrykk så påfallende at de bruker det i retten, er det vi her inne måtte mene ikke noe de ikke har tenkt på selv.

Derfor mener jeg det er bortkastet å diskutere om fraværet er mistenkelig eller ikke.
Citera
2020-10-02, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg tror GM har parkert med AEH i bilen og gått tilbake for å sjekke om kidnappingen ble oppdaget i akuttfasen.
Hvis den ble det ville GM ha risikert veisperringer.
Ved å vente får de et hull i tidslinjen som gjør det veldig vanskelig for politiet å etterforske dette i ettertid.
Bytter de bil i tillegg blir det enda verre.

Politiet har ikke gått ut med etterlysning av mistenkt bil de har funnet på kameraer, det hadde jeg ventet og tror at årsaken er at de har blitt lurt på denne måten.

Det var plassert en plankebit (bakhon) foran døren når TH kom hem, jeg tror GM plasserte det der for å kunne gå tilbake og se på avstand om kidnappingen var oppdaget, da ville planken ha blitt flyttet.
https://www.tv2.no/a/11470631/

Det er riktig at planken var foran døren, men nærmere bestemt liggende i trappen.
Citera
2020-10-02, 13:02
Medlem
GG99Slayers avatar
Det finnes vel ikke folk som tror TH er uskyldig? :O
Citera
2020-10-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Vi er flere som ønsker å holde muligheten åpen, er det et problem for deg?
Citera
2020-10-02, 13:22
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vi er flere som ønsker å holde muligheten åpen, er det et problem for deg?

ja
Citera
2020-10-02, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer

De fleste skjønner nok at TH er skyldig, men som i andre saker der en psykotisk psykopat har drept noen på grusom måte og kommet i media, så får han en tilhengerskare av damer som støtter han, og vil gifte seg med han. Det så vi i Ubåt-Madsen-saken og Breivik-saken. Begge disse forskrudde mennene har fått en hel haug med frierbrev, og det vil nok også TH få når han ryker inn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in