Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Altså er det sannsynlig at hettemannen går av gangveien og inn ved søppelkassene for å få bedre utsikt til S4. Raskt overblikk; er det aktivitet der, utrykningskjøretøyer etc.
Dette gjør det det mer sannsynlig at Hettemannen ikke er et vitne, men er involvert i saken, selv om vi vet like lite om hvem han er og vha han skulle i S4 i etterkant av ugjerningen.
Politiet viser at de vet mer om han enn de går ut med ved å lyve om at høydeestimeringen ikke er ferdigstilt. De vet hvor høy han er, med liten feilmargin. Hvor mye annet vet de, de ikke går ut med?
Jeg tror GM har parkert med AEH i bilen og gått tilbake for å sjekke om kidnappingen ble oppdaget i akuttfasen.
Hvis den ble det ville GM ha risikert veisperringer.
Ved å vente får de et hull i tidslinjen som gjør det veldig vanskelig for politiet å etterforske dette i ettertid.
Bytter de bil i tillegg blir det enda verre.
Politiet har ikke gått ut med etterlysning av mistenkt bil de har funnet på kameraer, det hadde jeg ventet og tror at årsaken er at de har blitt lurt på denne måten.
Det var plassert en plankebit (bakhon) foran døren når TH kom hem, jeg tror GM plasserte det der for å kunne gå tilbake og se på avstand om kidnappingen var oppdaget, da ville planken ha blitt flyttet.
https://www.tv2.no/a/11470631/