2020-10-02, 13:53
Medlem
Det har stått på trykk opptil mange ganger at politiet har et dårlig video-opptak fra et fjerntliggende kamera ( tror Fjellhamar videregående skole har vært nevnt ) angående den sølvgrå bilen som kjørte på gangveien opp mot huset i S4, 31 okt. 2018.
Selv om dette er et opptak med dårlig billedkvalitet, ( dårlig oppløsning ) så burde det frislippes slik at allmenheten kan få se det, i den hensikt at kanskje noen kunne se et eller annet på den bilen som de kunne dra kjensel på. Det kan være en detalj på feks takstativ, skiboks, påmonterte fjernlys, eller andre detaljer.
Jo flere som ser en slik videosnutt vil jo øke muligheten for at noen kanskje vil kunne dra kjensel på noe som i sin tur kunne bidra til en identifikasjon av kjøretøyet.
I det minste kunne kanskje bilens fabrikat fastslås. Man vet jo fortsatt ikke med sikkerhet hvilket bilmerke dette var, om det var en VW Touran, VW Amarok, en BMW XX, Mercedes, eller hva det nå enn var for noe.
Det har vært spekulert mye angående bilmerke.
En annen ting.
Det har også vært skrevet at man har observert en hel haug med utenlands registrerte privatbiler ved sydenden av Langvannet.
Disse må jo ha blitt fanget opp av videokameraer på tilstøtende veier i dagene før bortføringen.
De har ikke vist seg der etter denne datoen bortføringen skjedde, har vært å lese på trykk flere steder.
Kan jo være naturlige forklaringer på dette selvsagt, det er vel ikke akkurat et sted man oppsøker etter en slik hendelse, man er vel selvsagt redd for å bli innsyltet i noe slikt selv om man ikke har noe med det å gjøre i det hele tatt.
Jeg vet at det er temmelig mongo å komme 2 år på etterskudd å spørre om slike videoopptak, dette er jo noe som burde vært sikret med det samme, det er jo helt elementært for å starte eliminisasjonsprosessen.
Man kan jo spørre seg hvorfor disse er interesante, og det har jo sammenheng med at det ble observert opptil flere utenlandske bryske « fiskere « utstyrt med digitalt kamerautstyr montert på tripoder, disse ble iakttatt med utstyret oppmontert i retning S4, har det stått å lese.
Dette har det blitt helt stille om. Man har fått lock-on på at det er gubben som står bak.
Man har dog i etterhånd konkludert med at uansett om det er slik at gubben står bak, så må han ha hatt medhjelper(e).
Ja, hva da med disse som stod der og glodde tvers over vannet ? Med kostbart kamerautstyr ! ?
Er ikke dette litt rart da ?

Hvis hun har reist frivillig så er jo det en sak som spør etter årsaker til en sådan handling.'

Hvis hun er bortført / kidnappet, om det er en utpressingssak som foregår i det skjulte, eller om hun rett og slett er tatt av dage, så er det uansett en stor urett som er begått mot en eldre dame.
NOEN vet jo noe i denne saken, om de sitter i Norge eller annetsteds.
Disse holder så klart kjeft. Noe annet ville være dumt.
Men det er kanskje noen andre, litt mer perifere personer som vet noe, ( og som også er utstyrt med samvittighet ), som kunne komme med en input slik at denne saken kan bli løst.
Denne saken har pågått mer enn lenge nok nå.
Citera
2020-10-02, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hun har i hvert fall ønsket det på et tidspunkt. Ref skilsmissepapirer kun signert av henne.
Hun har snakket med nære venner om skilsmisse og ekteskapsproblemer kort tid for forsvinningen.
Hun var nylig blitt medlem av gruppe for leieboliger i hjemtraktene, etter råd fra venninne. Hvis jeg husker rett så er det også funnet spor etter boligsøk på elektroniske plattformer.
Hun har rådført seg om skilsmisse, iflg mine opplysninger så kan det dreie seg om hos en profesjonell aktør som advokat.
Hun ble fjernet fra styre i foretakene kort tid før forsvinningen.
Hun har gitt uttrykk for at hun var redd før hun forsvant/ble drept.

Jeg tror politiet sitter på dette og mer som kan indikere at AE ønsket å forlate ektemannen, og at hun hadde satt i gang en prosess.
Jeg kan ikke ta dine opplysninger til følge. I tillegg til det du forfekter, så finnes motstridende opplysninger, og derfor er vi like langt.
Dette er en alvorlig sak, og tilleggsopplysninger gitt på et anonymt forum er bare trådsannheter.
Slike opplysninger som du gir, kan ikke bekreftes, og du burde selv være mer kritisk.

TH har en opplevelse av at GM spiller på følelser, og dine opplysninger, sammen med ryktene ellers i tråden, bekrefter dette.

Slik spredning av rykter, kan være en utmerket måte, i GMs øyne, å legge press på familien, men når det er sagt, så er det også naivt å undervurdere sine offer.

Her kan man få direkte assosiasjoner til B-gjengen i* Oslo, men det figurerer jo også andre i Andeby (Ankeborg).

Utifra opplysningene som er kjent i media, så er vi mange som tror at TH er uskyldig.
Folk reagerer på det svake grunnlaget for siktelsen.
Vi som er her, kan ikke på noen måte representere det norske folk. Argumentasjonen for at TH er GM, er svak og altfor ukritisk, den holdes oppe med hersketeknikker og spiller på følelser.

Politiet sier, "at saken bærer preg av en planlagt villedning."

Media uttaler seg med andre ord: "De (politiet) mener at Hagen står bak drapet, og at han i tillegg har lurt politiet."

https://www.tv2.no/a/11668585/

Sitat: "«Kan en kvinne være med som brevskriver?» spør Hagen i notatet.

Innholdet i e-posten gikk ifølge milliardæren inn på ham."

Sitat: "I notatet skriver Hagen også om hvordan han tolker innholdet i e-posten. Han opplever at forfatteren spiller på følelser, blant annet fordi det står en formulering om at kona hans har måttet vente lenge.

I tillegg fremgår det at Anne-Elisabeth Hagen trenger medisinsk behandling utover det kidnapperne kan tilby henne."

Sitat: "Hagen reagerer også på språket i brevet, som han mener er et «banalt røverspråk» med «nesten tegneserie-aktige uttrykk». Enkelte steder formulerer brevforfatteren seg som en «Andeby-skurk» ville gjort, mener Hagen."
Citera
2020-10-02, 14:37
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg kan ikke ta dine opplysninger til følge. I tillegg til det du forfekter, så finnes motstridende opplysninger, og derfor er vi like langt.
Dette er en alvorlig sak, og tilleggsopplysninger gitt på et anonymt forum er bare trådsannheter.
Slike opplysninger som du gir, kan ikke bekreftes, og du burde selv være mer kritisk.

TH har en opplevelse av at GM spiller på følelser, og dine opplysninger, sammen med ryktene ellers i tråden, bekrefter dette.

Slik spredning av rykter, kan være en utmerket måte, i GMs øyne, å legge press på familien, men når det er sagt, så er det også naivt å undervurdere sine offer.

Her kan man få direkte assosiasjoner til B-gjengen i* Oslo, men det figurerer jo også andre i Andeby (Ankeborg).

Utifra opplysningene som er kjent i media, så er vi mange som tror at TH er uskyldig.
Vi som er her, kan ikke på noen måte representere det norske folk. Argumentasjonen for at TH er GM, er svak og altfor ukritisk, den holdes oppe med hersketeknikker og spiller på følelser.

Media uttaler seg med andre ord: "De (politiet) mener at Hagen står bak drapet, og at han i tillegg har lurt politiet."

Sitat: "I notatet skriver Hagen også om hvordan han tolker innholdet i e-posten. Han opplever at forfatteren spiller på følelser, blant annet fordi det står en formulering om at kona hans har måttet vente lenge.

I tillegg fremgår det at Anne-Elisabeth Hagen trenger medisinsk behandling utover det kidnapperne kan tilby henne."

Sitat: "Hagen reagerer også på språket i brevet, som han mener er et «banalt røverspråk» med «nesten tegneserie-aktige uttrykk». Enkelte steder formulerer brevforfatteren seg som en «Andeby-skurk» ville gjort, mener Hagen."

TH sin opplevelse av ting, er jo ikke inhabilt..
Citera
2020-10-02, 15:30
Medlem
Bare for å oppklare så oppfatter jeg ikke manglende fotavtrykk som skrekkelig inkriminerende. Jeg beskriver en tankerekke. Hvor sannsynlig sånn og sånn ut i fra mine observasjoner og kunnskap om de ulike situasjonene i hverdagen. Jeg sier ikke at TH er skyldig fordi avtrykk mangler. Jeg resonnerer rundt temaet med å avsette avtrykk eller ei. Og jeg mener at jeg ser det lett om lyset treffer riktig. Intet mindre intet mer. Jeg synes totalt sett der er litt rare unntak i det hjemmet som jeg må si jeg ikke treffer noe særlig på andre steder.

Bastant og dundrer knytteneven i bordet er jeg ikke, men jeg skriver heller ikke hvis og om og tenk om i hver setning. . Det tenker jeg vi tar for gitt her inne siden vi diskuterer noe vi har litt lite absolutt informasjon om. Tankerekker er det.
Utsagn blir tolket så seriøst, så absolutt synes jeg. Jeg er ikke uforsonelig mot THom noen trodde det.

Jeg er mest av alt på AE sin side, hvordan havnet hun opp i en slik fryktelig tragedie . Forhistorien til offeret blir gravd opp i drapssaker. Og jeg synes at der er litt grums som avdekkes
Citera
2020-10-02, 15:34
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Må innrømme at jeg forstår ikke helt hva du snakker om her. Men samme det, vi trenger ikke være enige. Rykter er forøvrig IKKE det samme som trådsannheter, her har du misforstått noe. Min argumentasjon for at AE ønsket seg ut av ekteskapet baserer seg helt og holdent på opplysninger framkommet i media, bl.a. en stor artikkel i NRK. De skriver blant annet at AE har rådført seg med personer hun stoler på om hvordan hun burde gå fram for å avslutte ekteskapet, og tatt opp spørsmål om særeie. Dette er hverken rykter eller trådsannheter. Jeg vet ikke om hun har snakket med advokat, men jeg har hørt det fra noen i media. Akkurat den biten må anses som udokumenterbart. Om det er sant så er det i så fall en sterk indikasjon på at ekteskapet gikk mot slutten, og vitnemål fra en advokat vil være et sterkt kort for aktoratet i spørsmål om motiv.
Citera
2020-10-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Jeg er enig i dette resonnementet.Brukerne vet lite og ingenting om hennes økonomi. De lager sine egne fortellinger om dette, og vi vet jo hva som er hensikten. Det har til og med blitt hevdet at AEH måtte betale husleie i S4. Tror de virkelig på dette, eller er dette en bekreftelse på alle midler er tillatt i kampanjen mot TH? Her slenges det ut påstander om ditt og datt, I en vanlig diskusjon forventer man at voksne mennesker kan belegge påstander med fakta. Her kan man slenge ut det meste uimotsagt. Man terper på denne påstanden, og til slutt blir påstanden et faktum. Nye brukere som ikke har fulgt tråden helt fra starten, får et forvrengt bilde av virkeligheten, OT, som de kaller seg, har frie tøyler , og enkelte har en spydig og ondskapsfull attidude overfor andre. Men det gjelder ikke alle. Jeg vet ikke om Minnimus mener hun hører hjemme i i OT, men hun har vett til å oppføre seg, og hun har mye å bidra med!

Er dette virkelig kampen mot TH? Nei, jeg må svare for min del at dette dreier seg ikke om kampen mot TH, eller for.

Det dreier seg om kampen for AE. Det er hun som har lidt en forferdelig skjebne. Når livet hennes graves opp, som det jo blir i slike tilfeller, så følger en etter den ene og den andre tråden.
Citera
2020-10-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Må innrømme at jeg forstår ikke helt hva du snakker om her. Men samme det, vi trenger ikke være enige. Rykter er forøvrig IKKE det samme som trådsannheter, her har du misforstått noe. Min argumentasjon for at AE ønsket seg ut av ekteskapet baserer seg helt og holdent på opplysninger framkommet i media, bl.a. en stor artikkel i NRK. De skriver blant annet at AE har rådført seg med personer hun stoler på om hvordan hun burde gå fram for å avslutte ekteskapet, og tatt opp spørsmål om særeie. Dette er hverken rykter eller trådsannheter. Jeg vet ikke om hun har snakket med advokat, men jeg har hørt det fra noen i media. Akkurat den biten må anses som udokumenterbart. Om det er sant så er det i så fall en sterk indikasjon på at ekteskapet gikk mot slutten, og vitnemål fra en advokat vil være et sterkt kort for aktoratet i spørsmål om motiv.
Vi er også kjent med en SMS sendt fra AEH til en venninne 6 dager før hun forsvant hvor hun sier at ektemannen muligens ikke trivdes så godt i ekteskapet.
Citat:
Anne-Elisabeth Hagen uttrykker også at ektemannen muligens ikke trivdes så godt i ekteskapet.
tv2.no/a/11583245/

Det taler vel i mot at hun ville ut av ekteskapet.
Citera
2020-10-02, 16:07
Medlem
"Men det er kanskje noen andre, litt mer perifere personer som vet noe, ( og som også er utstyrt med samvittighet ), som kunne komme med en input slik at denne saken kan bli løst.
Denne saken har pågått mer enn lenge nok nå."

Ja jeg håper på at noen føler presset og følger sin samvittighet. Arme dame, hun fortjener ikke å bli kastet som søppel et ukjent sted. Bare det å finne henne og gravlegge henne vil hjelpe veldig mye.
Citera
2020-10-02, 16:13
Medlem
Og jeg er helt enig med at bryske menn med kraftige kameralinser rettet mot S4 på fisketur høres litt merkelig ut. Ikke en helt vanlig kombo.
Citera
2020-10-02, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
TH sin opplevelse av ting, er jo ikke inhabilt..
*Det å si at en person, som er siktet i en sak, er inhabil, er et ikke-begrep i sammenhengen.
Det ville i praksis bety at hvis TH ble tiltalt, og forklarte seg i rettsaken, så ville evt en dom bli ugyldiggjort.
Ergo en La-La-Land-påstand.

THs forklaring er avgjørende for saken, og må tas til vurdering, på lik linje (om ikke mer), enn noen som har sett saken utenfra.
Citera
2020-10-02, 16:20
Medlem
Citat:

Er ikke Minnimus den som har kommet med opplysninger her som senere har blitt bekreftet fra politiet?
Citera
2020-10-02, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Er ikke Minnimus den som har kommet med opplysninger her som senere har blitt bekreftet fra politiet?
Vi har ikke fått opplysninger fra politiet eller noen andre, som er nok til å dømme en person for drap.
Det er altfor mange som tror at TH er siktet for å være en dårlig ektemann, og jeg hadde håpet på at vi kunne hatt et mer saklig nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in