2020-10-02, 10:43
Medlem
Lyssnar ännu en gång på Rebeckas ljudupptagningar, anser också att det inte framkommer något som kan vara till Rebeckas fördel ! Inget hon säger kan förklara hur hon kan se sig som oskyldig !
Citera
2020-10-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monjac
Lyssnar ännu en gång på Rebeckas ljudupptagningar, anser också att det inte framkommer något som kan vara till Rebeckas fördel ! Inget hon säger kan förklara hur hon kan se sig som oskyldig !

Suck..
Citera
2020-10-02, 11:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Ojdå, en öm tå

Varför skulle det här vara en öm tå? Jag känner inte Rebecka, vet inte heller hur hon ser ut. Men det jag vet är att hon och mannen hennes orsakade ett barns död med sitt missbruk och eftersom karln nu är död så kommer vi nog aldrig att få svaret på vad som egentligen hände den dagen. Jag skrev mitt inlägg för att vissa av er verkar vilja vägra Rebecka att sörja sitt barn. Till syvende och sist så är det R som bestämmer, Det är bara att gilla läget även om det är ett fruktansvärt brott som drabbade Esmeralda.
Citera
2020-10-02, 11:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är klart hon har rätt att sörja. Men att hon skulle lida kval och ha ångest har ingenting tytt på. Hon har ju istället haft en väldigt kall och icke ansvarstagande attityd till det hela. Från gripandet och genom hela förundersökningen och rättegången.
Det var väl då drogerna var urkroppen på henne, nu utgår jag från att hon är så påtänd hon kan. Hur skulle hon annars kunna bo i kvarten.

Den ångesten kommer som ett brev på posten sanna mina ord.
Citera
2020-10-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är klart hon har rätt att sörja. Men att hon skulle lida kval och ha ångest har ingenting tytt på. Hon har ju istället haft en väldigt kall och icke ansvarstagande attityd till det hela. Från gripandet och genom hela förundersökningen och rättegången.
Det var väl då drogerna var urkroppen på henne, nu utgår jag från att hon är så påtänd hon kan. Hur skulle hon annars kunna bo i kvarten.

Då utgår du inte ifrån verkligheten.
Citera
2020-10-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees

Det är ytterst vanligt att bottens bott är det som får missbrukare att välja att lämna drogerna, för alltid.
Citera
2020-10-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees

Verkligheten är att R och P hade yttersta ansvar för sin dotter, och hon dog enligt fup en långsam och smärtsam död.
Drogerna gick före. En oskyldig, troligen förvirrad, liten själ som behövde all trygghet och tålamod hon behövde för att läka. Hon fick aldrig den chansen.

Ta emot hjälp på riktigt och sluta skyll bort den fakta att E gick bort under uppsikt av R och P. Fattar att det är det tuffaste en människa kan smälta men det är en konsekvens utav ett handlande eller icke-handlande.
Citera
2020-10-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monjac

Nej, hon är inte oskyldig. Men ett exempel är när åklagaren frågar om hon matar E och att hon åt en massa digestivekex. ”Brukar man inte ge sitt barn det som barnet äter?” Det brukar man men det måste vara näringsrikt också.
Är du känd hos socialtjänsten så får du inte göra någonting fel. Om du inte är familjehem, förstås.

Det framkommer också i ljudupptagningarna att familjehemmet ljuger och förskönar sanningen i media. Det är verkligen inte OK, då ”vanliga svenssons” lyssnar blint på henne, utan en tanke på källkritik eller eftertänksamhet.
Citera
2020-10-02, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Det är ytterst vanligt att bottens bott är det som får missbrukare att välja att lämna drogerna, för alltid.

Ja säkert, men det är fortfarande fakta man ska gå efter.
Hon har väldokumenterad drogfrihet
Citera
2020-10-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Nej, hon är inte oskyldig. Men ett exempel är när åklagaren frågar om hon matar E och att hon åt en massa digestivekex. ”Brukar man inte ge sitt barn det som barnet äter?” Det brukar man men det måste vara näringsrikt också.
Är du känd hos socialtjänsten så får du inte göra någonting fel. Om du inte är familjehem, förstås.

Det framkommer också i ljudupptagningarna att familjehemmet ljuger och förskönar sanningen i media. Det är verkligen inte OK, då ”vanliga svenssons” lyssnar blint på henne, utan en tanke på källkritik eller eftertänksamhet.

Berätta konkret vad familjehemsmamman ljuger om.

Eller vet du vad, det spelar ingen roll. Det var inte under uppsikt av familjehemsmamman E dog. Återigen, säger det och bankar in till anhängarna, det var under uppsikt av R och P.

Skäms att ens försöka kasta ett mörkt ljus på familjehemsmamman, hon har ingenting med E’s dödsfall att göra.
Citera
2020-10-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Ang fotona.
Presentationen är manipulativ. Hoppas ingen tillåter sig manipuletas av Es skratt på ytterst få bilder, de fotona representerar inte hennes vardag.

Det flesta är sommarbilder., hennes första tid i hemmet. Många bilder visar "umgänge" - då bodde hon inte ens där. Många bilder är från något besöksrum (bvc?) Bilderna visar inget av Es vardag efter att mynigheterna ej längre hade någon insyn hos dem (dvs när teamet släppte storebrors inslussning). Många bilder är från samma dag (se kläder o håruppsättning.) En bra dag kan vem som helst få till. Misstänker starkt att bildsekvens med julgran o adventsstjärna är från julen 2018.

Observera att instagramsägaren med bilderna vill manipulera. Varenda bild är utlagd med tanke på hur den ska tas emot och vad betraktaren ska tänka.
Ex:
Titta en katt som rev henne!
Titta hennes hår var tunt vid umgänge 2018.
Titta hon äter ! Se bild där hon (tvångsmatas) och ser ledsen ut.
Titta P lekte med henne!

Jag tillåter mig inte manipuleras.

Men jag kanske har helt fel.

Överbevisa mig i så fall. Jag vill se bilder från sept, okt, nov, dec 2019 och jan 2020. Gärna utan heltäckande kläder (som kan dölja misshandel o undernäring) för att bli överbevisad.

Håller med. De flesta har väl hela tiden sagt att även de tror att allt gick hyfsat bra i början. Men det är just efter Seprember åklagaren pekar på att de isolerar sig och förmodligen är det då misshandeln börjar... Alla dessa bilder är tagna före det, det ser ju vem som helst.

Jag vill se bilder från Julen 2019. Det måste hon ha, för vem skulle inte ta foton på sitt barns ”första jul med familjen”? Eller från S första födelsedag i januari där E säkerligen var med och firade sin bror?! Vi har fått en otroligt tragisk bild av hur E’s sista månader såg ut och den bilden säger R är falsk. Varför finns det då inga bilder att visa från tiden efter oktober 2019...

Vakna och ta ditt ansvar R.
Citera
2020-10-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Berätta konkret vad familjehemsmamman ljuger om.

Eller vet du vad, det spelar ingen roll. Det var inte under uppsikt av familjehemsmamman E dog. Återigen, säger det och bankar in till anhängarna, det var under uppsikt av R och P.

Skäms att ens försöka kasta ett mörkt ljus på familjehemsmamman, hon har ingenting med E’s dödsfall att göra.

Oj!
Jo det spelar en väldigt stor roll.
Anklagar man någon - granska först.
Försvarar man någon - granska först
Det är inga små lögner direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in