2020-10-02, 12:40
Medlem
Finns det verkligen intressant med alla dessa konton som ploppar upp såväl här som på instagram helt plötsligt, och försöker försvara Rebecka eller skapa undanflykter till hennes beteende.

Det finns något ni nog behöver acceptera. Majoriteten av de som står på ”andra sidan” kommer troligtvis ALDRIG ändra åsikt baserat på det ni skriver, hur ni än vrider och vänder på det och försöker förmildra omständigheterna. Om hon så fick kex till middag, var invirad i en mjuk filt eller ”bara” låg död ett dygn så kommer det aldrig att förändra, åtminstone om jag talar för mig själv, synen på Esmeraldas öde.

Det som krävs, om det ens är möjligt, vore förmodligen en STOR skopa självinsikt, självrannsakande, ödmjukhet och ånger hos Rebecka. Inga bortförklaringar, inga påhopp, ingen offerkofta och inget skylla på andra. Det negativa mönstret kommer aldrig att ta dig någonstans Rebecka, allra minst ur detta. ”Om du alltid gör som du alltid gjort kommer du alltid att må som du alltid mått”.

Jag hoppas innerligt för din och barnens skull att du får ordentlig hjälp för att vakna ur den desillusion du lever i. Insikt, förlåtelse och ödmjukhet. Du behöver skapa ljus i ditt mörker, och det kan du aldrig få genom den här fighten. Den är förevigt dömd att förloras.
Citera
2020-10-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebell11
Håller med. De flesta har väl hela tiden sagt att även de tror att allt gick hyfsat bra i början. Men det är just efter Seprember åklagaren pekar på att de isolerar sig och förmodligen är det då misshandeln börjar... Alla dessa bilder är tagna före det, det ser ju vem som helst.

Jag vill se bilder från Julen 2019. Det måste hon ha, för vem skulle inte ta foton på sitt barns ”första jul med familjen”? Eller från S första födelsedag i januari där E säkerligen var med och firade sin bror?! Vi har fått en otroligt tragisk bild av hur E’s sista månader såg ut och den bilden säger R är falsk. Varför finns det då inga bilder att visa från tiden efter oktober 2019...

Vakna och ta ditt ansvar R.

Det ligger bilder där från i år. Jisses vad ni vrider till allt!
Citera
2020-10-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Finns det verkligen intressant med alla dessa konton som ploppar upp såväl här som på instagram helt plötsligt, och försöker försvara Rebecka eller skapa undanflykter till hennes beteende.

Det finns något ni nog behöver acceptera. Majoriteten av de som står på ”andra sidan” kommer troligtvis ALDRIG ändra åsikt baserat på det ni skriver, hur ni än vrider och vänder på det och försöker förmildra omständigheterna. Om hon så fick kex till middag, var invirad i en mjuk filt eller ”bara” låg död ett dygn så kommer det aldrig att förändra, åtminstone om jag talar för mig själv, synen på Esmeraldas öde.

Det som krävs, om det ens är möjligt, vore förmodligen en STOR skopa självinsikt, självrannsakande, ödmjukhet och ånger hos Rebecka. Inga bortförklaringar, inga påhopp, ingen offerkofta och inget skylla på andra. Det negativa mönstret kommer aldrig att ta dig någonstans Rebecka, allra minst ur detta. ”Om du alltid gör som du alltid gjort kommer du alltid att må som du alltid mått”.

Jag hoppas innerligt för din och barnens skull att du får ordentlig hjälp för att vakna ur den desillusion du lever i. Insikt, förlåtelse och ödmjukhet. Du behöver skapa ljus i ditt mörker, och det kan du aldrig få genom den här fighten. Den är förevigt dömd att förloras.

Trams!
Citera
2020-10-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Trams!

Som sagt, självinsikt...

Det spelar ingen roll hur du vrider och vänder på det. Vad som än hände under dessa månader kan du aldrig bortförklara slutet. Hon låg DÖD. GÖMD under sin egen säng. I MÅNGA timmar. INPACKAD som ett paket. Hennes kropp hade påbörjat FÖRRUTTNELSE. INGEN av hennes vårdnadshavare larmade. De levde kvar i lägenheten som om INGET HÄNT. Är det trams tycker du? Det är ren och skär fakta!

Hur många fina foton som än läggs upp kan de aldrig radera verkligheten kring när Esmeraldas liv tog slut! Att du inte skäms över att försvara det.
Citera
2020-10-02, 13:12
Medlem
Citat:
Som sagt, självinsikt...

Det spelar ingen roll hur du vrider och vänder på det. Vad som än hände under dessa månader kan du aldrig bortförklara slutet. Hon låg DÖD. GÖMD under sin egen säng. I MÅNGA timmar. INPACKAD som ett paket. Hennes kropp hade påbörjat FÖRRUTTNELSE. INGEN av hennes vårdnadshavare larmade. De levde kvar i lägenheten som om INGET HÄNT. Är det trams tycker du? Det är ren och skär fakta!

Hur många fina foton som än läggs upp kan de aldrig radera verkligheten kring när Esmeraldas liv tog slut! Att du inte skäms över att försvara det.

Tack för att du förstärker vissa ord ifall jag hade missat något.
Det är ingen som kan uttala sig om vad som pågick i föräldrarnas innersta, inte ens du.
Därför så kan vi lämna alla spekulationer utanför och diskutera fakta, vilket verkar ha gått många av er förbi.
Citera
2020-10-02, 13:35
Medlem
Ge oss fakta då, jag hittar ingen annan förklaring hur mycket jag än läser eller lyssnar !
Citera
2020-10-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Berätta konkret vad familjehemsmamman ljuger om.

Eller vet du vad, det spelar ingen roll. Det var inte under uppsikt av familjehemsmamman E dog. Återigen, säger det och bankar in till anhängarna, det var under uppsikt av R och P.

Skäms att ens försöka kasta ett mörkt ljus på familjehemsmamman, hon har ingenting med E’s dödsfall att göra.

Du kanske skulle ta en extra titt på vad som skrivs innan du kallar folk för ”anhängare”. Jag är verkligen inte på R’s sida.

Tycker det är jävligt fel att familjehemmet beter sig som de gör. Deras uppdrag var avslutat nästan ett år tidigare. Esmeralda var inte deras dotter, även om de var hennes primära omsorgspersoner. Det var ett uppdrag och har man inte förstått innebörden i kontraktet man skriver på så ska man inte vara familjehem.
Hon ljuger bland annat om att E skulle fötts abstinent, vilket bevisligen inte stämmer.

Men du som inte ser detta kanske är M och soc anhängare?
Citera
2020-10-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Du kanske skulle ta en extra titt på vad som skrivs innan du kallar folk för ”anhängare”. Jag är verkligen inte på R’s sida.

Tycker det är jävligt fel att familjehemmet beter sig som de gör. Deras uppdrag var avslutat nästan ett år tidigare. Esmeralda var inte deras dotter, även om de var hennes primära omsorgspersoner. Det var ett uppdrag och har man inte förstått innebörden i kontraktet man skriver på så ska man inte vara familjehem.
Hon ljuger bland annat om att E skulle fötts abstinent, vilket bevisligen inte stämmer.

Men du som inte ser detta kanske är M och soc anhängare?

Hahah lol du är ju helt bränd, 2 pundarföräldrar som är helt inkapabla till att sköta om flera av sina barn som blivit bortplacerade, har man någon gång försummat sina barn på grund av missbruk måste man låta sig själv kvävas av sina egna spyor, det är mkt fokus i Sverige på att hjälpa och lalla med dessa pundare, låt darwinismen härja fritt och låt dessa avskum dö istället, det kommer göra alla en tjänst.
Citera
2020-10-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Hahah lol du är ju helt bränd, 2 pundarföräldrar som är helt inkapabla till att sköta om flera av sina barn som blivit bortplacerade, har man någon gång försummat sina barn på grund av missbruk måste man låta sig själv kvävas av sina egna spyor, det är mkt fokus i Sverige på att hjälpa och lalla med dessa pundare, låt darwinismen härja fritt och låt dessa avskum dö istället, det kommer göra alla en tjänst.

Oj oj OJ, vilka förutfattade meningar du har om människor.
Hade missbruksvården i Sverige fungerat så hade P levt idag och kunnat ta sitt ansvar.

Nej, jag är inte ”helt bränd”, dock faller jag inte för familjehemsmamman och medias häxjakt.
Ja, detta är fruktansvärt, vidrigt och omänskligt men media och FH vrider och vinklar saker och ting. Det är det jag inte tycker är ok överhuvudtaget.
Man måste dessutom se saker objektivt, inte känslomässigt. Varför tror du att hon bara fick 21 månader?
Citera
2020-10-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati

Att skriva i affekt verkar löpa som en rosa tråd genom hela historian.
Citera
2020-10-02, 13:54
Medlem
Citat:

Det vore ännu mer intressant om man uttalade sig innan alla dokument presenterats.
Citera
2020-10-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Det vore ännu mer intressant om man uttalade sig innan alla dokument presenterats.

Vilka dokument är det du menar fortfarande behöver presenteras för att man ska kunna skapa sig en fullständig bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in