2020-10-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det närmer sig den perfekta stormen nu, och idag fick Trump corona också.. Jag följer AkerBp och nu är dom i 140 typ, nästa riktiga motstånd är 130. Där borde det finnas en botten, men faller den då, ja då är vi snart på hundralappen igen. Mycket spännande.

Jag tror Aker kan vara känsligare än Lune. De är cykliska med investeringsviljan på ett helt annat sätt.
Citera
2020-10-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ja, precis ... kan.

Men möjligheten finns givetvis också att många ser nuvarande dipp som ett fint köpläge. Dvs vad vi också sett för indexterminerna under morgonen:
https://i.imgur.com/UB62z9T.png
Markerat område. Det gick ned fort, men har sedan också gått upp

Vilket håll det barkar åt ser vi förmodligen först om några timmar. Hittills har inte indexterminerna lyckas bryta uppåt tillräckligt långt, men... samtidigt har support nedåt hållit och priset har inte ännu gått under det.

Just nu är priset i något av en limbo med oklar riktning.
Man kan hålla koll på EMA10 och EMA21 (och dess riktningar) för S&P-terminerna (SPX500USD). På 5 min har vi redan fått positiva signaler, men iom det plötsliga raset kan det vara bra att ta in något längre perspektiv som 15 min och 30 min.

Nehej... Lune återhämtade sig.

Så, jag skulle handlat imorse.... men vad fan... den där timingen är inte min starkaste sida.
Citera
2020-10-02, 17:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag tror Aker kan vara känsligare än Lune. De är cykliska med investeringsviljan på ett helt annat sätt.

När jag skriver motstånd på 130 menar jag såklart att det finns et stöd där.( motstånd på vägen ner). Ja, Aker är volatila och känsliga, nu känner jag inte Lune så bra, men iallafall om man jämför dom med Equinor. Det borde kanske vända nu på 140, men det trodde jag på 160 och 150 också. Nu vet jag faktiskt inte längre.
Citera
2020-10-02, 18:01
Medlem
Citat:
När jag skriver motstånd på 130 menar jag såklart att det finns et stöd där.( motstånd på vägen ner). Ja, Aker är volatila och känsliga, nu känner jag inte Lune så bra, men iallafall om man jämför dom med Equinor. Det borde kanske vända nu på 140, men det trodde jag på 160 och 150 också. Nu vet jag faktiskt inte längre.

LUNE är mindre, har en mindre diversifierad verksamhet, och det är bara en liten tid de varit produktionsbolag istället för prospektering. Den historiska kursen ger ingen bra fingervisning utan du får kika på kursen sedan produktionen på Sverdrup startade.

Strejken kanske drabbar Aker värre?
Citera
2020-10-02, 18:04
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nehej... Lune återhämtade sig.

Så, jag skulle handlat imorse.... men vad fan... den där timingen är inte min starkaste sida.

Om du tänkt handla får du ju hålla koll ordentligt, tar lite tid tyvärr.... men.... så är det.
Citera
2020-10-02, 18:05
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Nyss köprek på LUNE på Di. Det är tjänstefel att inte köpa på de här nivåerna.
Citera
2020-10-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Jag har begått tjänstefel, haha

Ja, jag säger ju det... nu när det gått lite sämre ett tag blir man ängslig... går det bra blir man för stöddig...

Det är ett elände att gå på intuition, haha....

Jag köper på Måndag, mutter, mutter...

den 16 oktober löser min CSSP satt på 210,, mutter, mutter...

Och Nobia föll som en jävla sten idag, mutter, mutter...

Citera
2020-10-02, 22:43
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Köprek från DI.. Jag ser det som en säljsignal. Vad gott har klanen Bonnier bidragit med de senaste 20 åren?
Citera
2020-10-03, 01:53
Medlem
Citat:
Du tror inte risken att presidenten för världens största ekonomi dör kan påverka marknaden.. Nej kanske inte, vad vet jag.

Vill du framstå som bildad, gör dig själv en tjänst och faktiskt bli lite bildad.

Efter mordet på JFK, som väl ändå får sägas vara betydligt mer chockartat än att Trump har lite milda corona-symptom, återhämtade sig börsen på 3 dagar:

https://eu.usatoday.com/story/money/markets/2013/11/21/stock-market-reaction-to-jfk-assassination/3662171/

Att ekonomijournalister dessutom drar den definitiva slutsatsen att börsen går ned för att Trump har corona visar kanske på att man bör bespara sina hjärnceller tankeverksamhet som inte gynnar dig som investerare.
Citera
2020-10-03, 02:12
Medlem
Jaha. Det är väl bara att ge fyndköparna rätt (jag har hånat er tidigare). Börsen har återhämtat sig och flera bolag är ath.
Men det är ändå nåt som skaver när ex Volvo som har permiterat och tagit mycket stryk återhämtar sig såhär snabbt.
Detta känns som ett luftslott. Går inte in igen. Det är värt mer att sova gott om natten.
Citera
2020-10-03, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Håller med. Jag vill in igen och sedan ligga inne i ett par decennier. Men just nu känns det rätt skakigt. Tänker köpa stötvis under dippar under de närmaste kanske tre månaderna. Borde ju rimligen dippa några procent om kommunisterna får majoritet i senaten den 3 november t.ex. Då kan man köpa in sig en del. Och om Trump hamnar i respirator.

Du vill låta pengarna jobba i flera DECENNIER, varför är inte de pengarna då inne redan? Nu i mars var ett klockrent köpläge efter dippen på ca 30% tex.
Citera
2020-10-03, 02:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Vill du framstå som bildad, gör dig själv en tjänst och faktiskt bli lite bildad.

Efter mordet på JFK, som väl ändå får sägas vara betydligt mer chockartat än att Trump har lite milda corona-symptom, återhämtade sig börsen på 3 dagar:

https://eu.usatoday.com/story/money/markets/2013/11/21/stock-market-reaction-to-jfk-assassination/3662171/

Att ekonomijournalister dessutom drar den definitiva slutsatsen att börsen går ned för att Trump har corona visar kanske på att man bör bespara sina hjärnceller tankeverksamhet som inte gynnar dig som investerare.

Wow, har du läst en artikel om JFK, ja då pratar vi bildning. Citera inte mig om du inte är kapabel att bete dig som en normal människa din clown.

Börsen kommer rasa, du kommer förlora alla dina pengar. Det är slut för dig nu, sälj, sälj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in