2020-10-02, 10:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, det är köpläge på den nyheten, men NYSE kan ändå trycke till med ett par procent till i eftermiddag.

Nyheten är väl att detta stärker Biden... Trump kan inte skydda amerikaner mot Covid, inte ens sig själv. Biden har gått i karantän och Trump anordnat massmöten.

Detta spelar Biden i händerna.

Gillar börsen det? Den borde prisat in en Biden-vinst i vilket fall men...
Spelar Biden i händerna????

Hur tänker du där egentligen?
Citera
2020-10-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Spelar Biden i händerna????

Hur tänker du där egentligen?

Som jag skrev. Trump kan inte hantera covid-epidemin. Han kan inte ens skydda sig själv, det är lätta politiska poäng.
Citera
2020-10-02, 10:17
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Trump har fått Covid.

Är det köpläge, eller kommer NYSE att trcka till rejält i eftermiddag?

Jag tänkte mig lite LUNE idag Avista. When in trouble double som det heter.

Men nu har den Trumpen fått flunsan så hur tänker jag nu... Jag har inte tid att handla innan stängning.... eller så får jag vänta till måndag... jag till 10 ungefär idag, sedan måste jag göra annat!!

Tankepaus och på med tänkarmössan

Den största risken just nu är 'gap fill' nedåt för S&P:
https://i.imgur.com/Nb8WOBo.png
Den nedre lila boxen kan komma att fyllas

Men detta ras iom Trump + Covid är ännu ganska grunt, S&P-terminen står i skrivande stund på -1.23% vilket är ganska lite. Ganska givet då vi för de korta medelvärdena har haft en vändning sedan 24 september varpå dessa lokala dippar utgör köpläge.
Citera
2020-10-02, 10:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Som jag skrev. Trump kan inte hantera covid-epidemin. Han kan inte ens skydda sig själv, det är lätta politiska poäng.
Det blir det väl inte? Biden som suttit och fegat ur i mer än ett halvår medan Trump varit ute i verkligheten. Och blivit sårad i strid!
Citera
2020-10-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det blir det väl inte? Biden som suttit och fegat ur i mer än ett halvår medan Trump varit ute i verkligheten. Och blivit sårad i strid!

Det finns nog några barnsliga män bland hans kärnväljare som resonerar så... men majoriteten fattar ju vad en pandemi är.
Citera
2020-10-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Den största risken just nu är 'gap fill' nedåt för S&P:
https://i.imgur.com/Nb8WOBo.png
Den nedre lila boxen kan komma att fyllas

Men detta ras iom Trump + Covid är ännu ganska grunt, S&P-terminen står i skrivande stund på -1.23% vilket är ganska lite. Ganska givet då vi för de korta medelvärdena har haft en vändning sedan 24 september varpå dessa lokala dippar utgör köpläge.

Jag tolkar ditt svar som att NYSE kan trycka till lite till i eftermiddag?

Jag skjuter på det... jag har tid måndag morgon också och jag tror inte LUNE går upp som en raket under dagen ändå.
Citera
2020-10-02, 10:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det finns nog några barnsliga män bland hans kärnväljare som resonerar så... men majoriteten fattar ju vad en pandemi är.
Jag tror att det finns en hel del barnsliga kvinnor som tänker så.
Citera
2020-10-02, 10:38
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Jag tolkar ditt svar som att NYSE kan trycka till lite till i eftermiddag?

Jag skjuter på det... jag har tid måndag morgon också och jag tror inte LUNE går upp som en raket under dagen ändå.

Ja, precis ... kan.

Men möjligheten finns givetvis också att många ser nuvarande dipp som ett fint köpläge. Dvs vad vi också sett för indexterminerna under morgonen:
https://i.imgur.com/UB62z9T.png
Markerat område. Det gick ned fort, men har sedan också gått upp

Vilket håll det barkar åt ser vi förmodligen först om några timmar. Hittills har inte indexterminerna lyckas bryta uppåt tillräckligt långt, men... samtidigt har support nedåt hållit och priset har inte ännu gått under det.

Just nu är priset i något av en limbo med oklar riktning.
Man kan hålla koll på EMA10 och EMA21 (och dess riktningar) för S&P-terminerna (SPX500USD). På 5 min har vi redan fått positiva signaler, men iom det plötsliga raset kan det vara bra att ta in något längre perspektiv som 15 min och 30 min.
Senast redigerad av sinewave 2020-10-02 kl. 10:44.
Citera
2020-10-02, 11:05
Medlem
Kommer ni ligga kvar eller gå ut innan presidentvalet?
Citera
2020-10-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Kommer ni ligga kvar eller gå ut innan presidentvalet?

Jag har redan gått ur med 75% av innehavet men nu ska jag börja köpa in mig lite under dippen idag. Jag börjar misstänka att aktierna kanske inte störtdyker vid Bidenvinst trots allt. Demokraterna kommer ju pumpa ut pengar över allt och alla, räntan kommer förbli låg och sådant gillar marknaden. Det kanske överväger demokraternas skatter och regleringar, men vem vet.

Men aktierna har ju gått upp i princip dag efter dag på sista tiden trots att det ser ut som att kommunisterna kommer vinna. Så det kanske är lika bra att ligga fullt investerad.
Citera
2020-10-02, 12:27
Medlem
Gå över mot råvaruexponering istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag har redan gått ur med 75% av innehavet men nu ska jag börja köpa in mig lite under dippen idag. Jag börjar misstänka att aktierna kanske inte störtdyker vid Bidenvinst trots allt. Demokraterna kommer ju pumpa ut pengar över allt och alla, räntan kommer förbli låg och sådant gillar marknaden. Det kanske överväger demokraternas skatter och regleringar, men vem vet.

Men aktierna har ju gått upp i princip dag efter dag på sista tiden trots att det ser ut som att kommunisterna kommer vinna. Så det kanske är lika bra att ligga fullt investerad.
Citera
2020-10-02, 12:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Vill du ha min tanke så är där väl fortfarande ganska stora produktionsneddragningar?

Jag tror inte Saudi vill gasa förrän USAs skifferolja är ordentligt tillknycklade iofs... men skulle efterfrågan stiga finns det så mycket reserver nu att jag har svårt att se att det slår igenom på priset.

Det närmer sig den perfekta stormen nu, och idag fick Trump corona också.. Jag följer AkerBp och nu är dom i 140 typ, nästa riktiga motstånd är 130. Där borde det finnas en botten, men faller den då, ja då är vi snart på hundralappen igen. Mycket spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in