2020-10-02, 13:03
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det närmer sig den perfekta stormen nu, och idag fick Trump corona också.. Jag följer AkerBp och nu är dom i 140 typ, nästa riktiga motstånd är 130. Där borde det finnas en botten, men faller den då, ja då är vi snart på hundralappen igen. Mycket spännande.

Att Trump är förkyld utgör fundamenta för oljepriset?
Citera
2020-10-02, 13:08
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Att Trump är förkyld utgör fundamenta för oljepriset?

Du tror inte risken att presidenten för världens största ekonomi dör kan påverka marknaden.. Nej kanske inte, vad vet jag.
Citera
2020-10-02, 13:15
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Du tror inte risken att presidenten för världens största ekonomi dör kan påverka marknaden.. Nej kanske inte, vad vet jag.

Den risken finns alltid med äldre människor. Att den har ökat med någon procentenhet tycker jag inte är relevant, nej.
Citera
2020-10-02, 13:22
Medlem
sinewaves avatar
Mest noterbart för tillfället är att S&P-terminerna skapat en högre lägsta på 1h:
https://i.imgur.com/Z2y9Gay.png
SPX500USD @ 1h

Det som jag håller utkik efter:
* Ny lägre lägsta och ny högre högsta (ganska givet...)
* Brott av övre trendlinje på 15 min
* MACD-kryss på 30 min som ser ut att vara antågande
* Stängning över 50% retracment från nuvarande "Trump-fallet", stängning över innebär att jag tolkar nuvarande uppgång som mindre risk för att det rör sig om en sk björnflagga
* EMA10 och 21 på 15 min (och om vändning även på 30 min)
Citera
2020-10-02, 14:38
Medlem
Citat:
Den risken finns alltid med äldre människor. Att den har ökat med någon procentenhet tycker jag inte är relevant, nej.

Snarare kanske 5% risk. Och framförallt en risk att han blir sjuk och inte kan kampanja, nästa debatt ställs in osv vilket kan gynna hans motståndare kommunisterna/identitetsvänstern.
Citera
2020-10-02, 14:54
Medlem
sinewaves avatar
Möjligt köpläge för S&P500:
https://i.imgur.com/qwlf3td.png

Kursen rasar nedåt när den precis varit uppe och stött på motstånd uppåt i triangeln.

En plan vore att gå in nu och sedan ha stopp under nuvarande triangel (eller lägre lägsta osv) och vinsttagning något över nuvarande kluster (eller något annat).

Edit: Läget som uppstod är nu något sämre, men det kan gå ned igen så ... gäller att vara snabb.
Senast redigerad av sinewave 2020-10-02 kl. 15:00.
Citera
2020-10-02, 14:55
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Snarare kanske 5% risk. Och framförallt en risk att han blir sjuk och inte kan kampanja, nästa debatt ställs in osv vilket kan gynna hans motståndare kommunisterna/identitetsvänstern.

Vi får se på måndag. Om han får symptom bör han ha fått dem till dess.
Citera
2020-10-02, 14:58
Medlem
Citat:
Vi får se på måndag. Om han får symptom bör han ha fått dem till dess.

Vi får be till gud. Och sedan kan man undra om han kramade om Biden innan och efter debatten. Den mannen såg ju ut att stå på dödens rand redan utan corona. De stod ju dessutom och nästan skrek så kanske svävade det lite aerosoler i Bidens riktning.
Citera
2020-10-02, 15:03
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vi får be till gud. Och sedan kan man undra om han kramade om Biden innan och efter debatten. Den mannen såg ju ut att stå på dödens rand redan utan corona. De stod ju dessutom och nästan skrek så kanske svävade det lite aerosoler i Bidens riktning.

Trump har ju i alla fall inga symptom i nuläget och inga underliggande sjukdomar. Han bör ha haft smittan i minst tre dagar.

Ja Biden ser betydligt vekare ut. Får hoppas att han kom undan. Det räcker att han krossas på valdagen.
Citera
2020-10-02, 15:56
Medlem
Shit vad ni spekulerar, ut och in med 75% av innehavet osv hit & dit, tror många här om 10-20 år kommer inse hur mycket bättre det hade gått bara de hade låtit sina långsiktiga pengar ligga på börsen och jobba på.
Citera
2020-10-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Shit vad ni spekulerar, ut och in med 75% av innehavet osv hit & dit, tror många här om 10-20 år kommer inse hur mycket bättre det hade gått bara de hade låtit sina långsiktiga pengar ligga på börsen och jobba på.

Håller med. Jag vill in igen och sedan ligga inne i ett par decennier. Men just nu känns det rätt skakigt. Tänker köpa stötvis under dippar under de närmaste kanske tre månaderna. Borde ju rimligen dippa några procent om kommunisterna får majoritet i senaten den 3 november t.ex. Då kan man köpa in sig en del. Och om Trump hamnar i respirator.
Citera
2020-10-02, 16:25
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulanz800
Vad tror ni om oljan? rätt läge att gå in bullish? vad tror @sinewave nåt certifikat du kan rekommendera?

Ursäkta sent svar, men ja -- olja kan vara något man kan titta på.
Notera dock att volatiliteten är hög och att oljan (åtminstone europeiska BRENT) skapade lägre lägstanivåer, så han en plan för att gå ur också (stop loss).

På väg mot kryss för MACD på 1h nu annars:
https://i.imgur.com/fg3v52g.png

...osv.

Något särskilt cert? Det som är billigast och ger vad du eftersöker med en sådan typ av produkt.
Det där är en fråga som är lite 'de som vet vad de letar efter hittar det, resten bör inte köpa'. :)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in