Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag bryr mig om alla. År 2027 har vi förhoppningsvis så effektiva vaccin så att alla som vill skydda sig också kan göra det. Dessutom är det ju så att om 90% av befolkningen är vaccinerade har viruset inget att fästa på och kan därför inte spridas speciellt lätt. Det ger de 10% som av någon anledning inte vaccinerat sig, eller svarar på vaccin särskilt ett skydd ändå.
Min förhoppning är förstås att det går betydligt snabbare än så. Jag skulle tro att vi alla kan vaccinera oss redan under nästa år. Kommer du att vaccinera dig om du ges möjlighet?
Du svarade inte på frågan men låt gå. Men nu är jag i alla fall införstådd i att du ser det som okej att människor avlider i Covid-19 den dagen det finns ett bra vaccin på marknaden. Du är alltså villig att offra andra människor för din rätt att gå på fotboll, teater eller andra sociala arrangemang. Dessa individer är alltså förbrukningsbara, men inte 2020, detta då ett vaccin inte finns. Bra att veta vart du står i ditt hyckleri i alla fall.
Angående huruvida jag kommer ta vaccin så kommer jag avstå. Mycket på grund av narkolepsi-fiaskot 2009. Jag är nog inte ensam i att känna osäkerhet kring en potentiell massvaccinering denna vinter.