2020-10-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Trump får skit för att han inte har mask. Har Löfven mask? Har någon svensk politiker mask? Smittar inte covid svenska politiker? Varför har inte Tegnell mask? Varför pissar svenska journalister som Gina Lindberg på Trump när hon inte kritiserar Löfven?

Sverige spelar under andra spelregler, här diskuteras USAs spelregler!
Citera
2020-10-02, 12:34
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så skönt, jag tror inte jag skulle klara mig utan den underhållningen varje dag.
Vill ha fyra år till - det är sjukt roligt med clownen i vita huset.

Men... "jobba", de menar att han kommer twittra som vanligt?
Jaha?

Då undrar jag hur du ser på dom senaste decenniernas presidenter med tanke på att Donald Trump har uträttat mer än sådana som Obama, Clinton, Bush med flera (som iofs jobbade hårt med korruption och att sko sig själva).

Alltså, det är så pinsamt att läsa inlägg från sådana som dig, som aldrig kan uppföra sig och skriva sakligt utan bara måste skriva "clownen" osv, "orange man bad".
Citera
2020-10-02, 12:36
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är ju svårt att bortse från att mängder av människor världen runt har fått diagnosen covid 19, och sedan avlidit av sjukdomen. Betydligt fler än de som 'hämtad kläder' m fl triviala orsaker.

Det var ett argument mot anekdotisk bevisföring och inget annat.

Visst, jag underbyggde inte min ursprungliga kommentar heller. Men mot bakgrund av er sedvanliga hysteri den senaste tiden så faller den lotten tvivelsutan på de som skriker varg.
Citera
2020-10-02, 12:37
Medlem
JustZlatans avatar
Och? Covid-19 är som ett förkylningsvirus. Trump är stark och frisk. Det kommer inte hända ett skit.
Citera
2020-10-02, 12:38
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Att påpeka folks hyckleri är knappast att fälla krokodiltårar. Att du ställer dig och indirekt försvarar de som önskar död åt människan istället för att fördöma dem visar väl på att du bryr dig mer än vad du vill medge. Skratta bäst du vill, men sluta hyckla.
Fast du måste ju förstå att det finns mer än en synvinkel på det hela och min är knappast att vänstern eller högern är bättre än den andra när det kommer till att önska ond bråd död på varandra, det är snarare ännu mer komiskt när en grupp blir mer tydligt drabbad än den andra för stunden och offerkoftan byts ut mot hela offerolen... Men mer godhetssignalering åt folket! Det behöver vi nog... Eller andra hållet, mer folk som anonymt önskar döden ur en uppfattad fiende, så lågt som en politisk en...
Citera
2020-10-02, 12:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Akronymisten
Ja och skumt är också att pajkastningsretoriken funkar på vissa!

Hillary och Biden har mycket svag hälsa och hade det redan när de ställde upp som kandidater.
De borde alltså ha tackat nej. De var inte "fit" och hade inte klarat ens ett år i det höga tempo som krävs.
Citera
2020-10-02, 12:40
Medlem
Putin sends Trump a telegram to wish him speedy recovery from COVID-19: agencies cite Kremlin
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-trump-telegram/putin-sends-trump-a-telegram-to-wish-him-speedy-recovery-from-covid-19-agencies-cite-kremlin-idUSKBN 26N1FI
Citera
2020-10-02, 12:40
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trombonen111
Ta en titt på statistik från CDC så ser du själv hur skrämmande liten andel av covid-19-smittade som avlider.

Så, hela världen stänger ner för att alla är så dumma så dumma. Viruset är ofarligt och bara du (och några andra enstaka Einsteins) är smarta. Så bra då.

För tydlighets skull får jag nämna att min åsikt är att viruset blivit betydligt snällare nu än när det först bröt ut, och att det inte alls känns konstigt att Trump blir smittad just nu. För mig är det självklart att han manipulerat fram sin smitta för att han tror sig kunna vända opinionen med en ny framgångssaga för en underdog.

Det är ju knappast någon skräll att han får diagnos innan han ens fått några symptom.
Citera
2020-10-02, 12:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Och? Covid-19 är som ett förkylningsvirus. Trump är stark och frisk. Det kommer inte hända ett skit.

Superstark. Sen hur smidigt han stapplade av scenen vid West Point!

https://www.youtube.com/watch?v=2tszIXno2Q8&ab_channel=CGTN
Citera
2020-10-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Haha du har verkligen letat långt och hårt för att hitta något som inte ens kommer i närheten av det hat vi ser från vänstern nu

Man behöver verkligen inte ”leta långt och hårt” för att hitta exempel på hur Trump och vulgärhögern hånar och drömmer om ond bråd död så fort en vänsterpolitiker hostar. Det är också lätt att hitta exempel på de från båda sidor som inte håller på så här, vilket gör det så tröttsamt att prata om ”vänstern” och ”högern” som monoliter.

Själv vill jag verkligen inte att han ska dö. Jag önskar honom ett långt fortsatt liv så han kan förlora valet och spendera resten av tiden med att utredas för skattebrott och jagas av långivare.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Till skillnad från dig så tror jag att den ”stora massan” är relativt informerad och begåvad. Och förstår att viruset slår olika i olika individer.

Detta gäller kanske inte för Trumps sympatisörer dock, så för den skaran stackare så har du kanske rätt.
Influensan slår också olika på olika individer. Det handlar om optik. Som så mycket inom politiken gör.

Om världens mäktigaste person, får covid och knappt känner av det, skapar det en ökad känsla av att pandemin är mild och ökar trycket på att öppna upp samhället. Du får tycka vad du vill om det men så fungerar det.

Eller tvärtom, om han dör kommer fokus överallt vara på hur farlig covid är. Även om den inte är det.
Citera
Medlem
pandemonium71s avatar
Att många är skadeglada att Trump fått covid-19 är inte särskilt konstigt. Han har hanterat det på ett så otroligt dåligt sätt och visat extremt lite sympati för de som drabbats. Det spelar inte någon roll vilken sida av politiken man står på, han är en katastrof i detta avseendet.

De som vurmar för hans politik är människor som gillar kaos, som vill ha konflikt och mår bra av att det dåligt för världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in