2020-10-02, 11:28
Medlem
Trump med Covid alltså, han kanske äntligen tar tillfället i akt och börjar ta viruset seriöst.
Citera
Medlem
Han har rekomenderat klorin som egenvård. Nu får vi se om det fungerar.
Citera
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Jag sa bara att du är psykopat, vilket du ju bevisligen instämmer i.
Så för att jag säger att jag inte bryr mig om en för för mig okänd person dör så är jag psykopat? Du gråter ofta för Muhammed som trillade av cykeln i kabul och dog förstår jag? Eller ja, blir en jävla massa lipande för alla på jorden?
Citera
2020-10-02, 11:29
Medlem
zergrushs avatar
Vice president Pence är ju f.ö. ansvarig för "COVID Task Force"...

Ska bli intressant att se den kommande vice-debatten: "Pence, hur sköter du ditt jobb egentligen?"
Citera
2020-10-02, 11:29
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så det är Trumps fel att viruset finns?

Absolut inte, det är Trumps fel att han valt att behandla viruset som en nonsensgrej och vägrat ta till alla möjliga säkerhetsåtgärder för att undvika att bli smittad. Men detta vet du, för du är inte retarderad. Du kör bara på en halmgubbe för att du annars måste hålla med mig
Citera
2020-10-02, 11:31
Moderator
Tinuviels avatar
Mycket tjafs, sluta med det.

Fokus på nyheten om att Trump smittats av covid och eventuella politiska konsekvenser.

// mod
Citera
2020-10-02, 11:31
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är på något sätt för ironiskt.

För två dagar sedan: Den första presidentdebatten där Trump öppet hånar Biden för att han bär ansiktsmask: "And then this guy shows up with the biggest mask I've ever seen!".

Helt galet egentligen. I hans närmaste krets har vi Hope Hicks, Trump, Melania nu bekräftat smittade. Jag tvivlar på att det stannar där.

Notera också att han plötsligt skriver seriöst COVID-19 i sitt Tweet. Nu heter det inte China Virus längre.
Med största sannolikhet kommer han gå igenom det här utan några märkvärdiga symptom. När folk ser att han inte blir speciellt sjuk så är det bara ännu en spik i kistan för alla dårar som vill försätta världen i evig lockdown.
Citera
2020-10-02, 11:32
Medlem
Han blev smittad på planet. Smittan går väl runt i hans stab. Men troligen är han igång igen om -1 dag plus 7 dagar plus 2 dagar, alltså är han i arbete igen om 8 dagar, deal with it.

Jag tror absolut inte han vill skjuta upp valet även om han skulle vinna lite på det eftersom jobbsiffrorna i USA pekar uppåt mer och mer.

Ekonomin återhämtar sig. Glöm inte att dom flesta får covid-19 som en förkylning. Även om han är tjock och "gammal" så är det inte säkert att han tillhör riskgruppen.

Riskgrupper är dom med andra sjukdomar.

Ta det lugnt gott folk.
Citera
2020-10-02, 11:32
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Ni tror inte Trumpen drar en luring här då på något vis? Kanske vill han visa att han kan besegra kines-viruset och då är det inte så farligt som demokraterna ylar om och nedstängningslinjen ser mindre rimlig ut.

Det finns väl flera intressanta frågor i detta:

Är det sant, eller är det spin-doctor-induced ? Att slippa en debatt med en förberedd Biden och med krav på att vara saklig räcker kanske inte som skäl, men lägg till sympati-boost och litet allmän FUD, så kanske det räcker.

Sedan kan man fråga sig när "vanligt folk" börjar fundera på på "Om inte POTUS kan skyddas mot Covid, trots magnifika säkerhetsresurser, vad handlar det om?" Förklaringen att han smittats av Hope Hicks känns dessutom "sådär".

Givetvis önskar ingen vettig människa att det går illa för Trump, oavsett. Konsekvenser för internationella börser, osäkerhet i det kommande presidentvalet, inrikespolitiskt tjafs, stora möjligheter för utrikespolitiska opportunistiska attacker, osv osv.

Överlever Trump OCH blir omvald kan man ändå räkna med riktigt jobbig inrikespolitik några år framöver.
Citera
2020-10-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han blev smittad på planet. Smittan går väl runt i hans stab. Men troligen är han igång igen om -1 dag plus 7 dagar plus 2 dagar, alltså är han i arbete igen om 8 dagar, deal with it.

Jag tror absolut inte han vill skjuta upp valet även om han skulle vinna lite på det eftersom jobbsiffrorna i USA pekar uppåt mer och mer.

Ekonomin återhämtar sig. Glöm inte att dom flesta får covid-19 som en förkylning. Även om han är tjock och "gammal" så är det inte säkert att han tillhör riskgruppen.

Riskgrupper är dom med andra sjukdomar.

Ta det lugnt gott folk.

Fast Donald Trump är i riskgrupp, han är 70+ samt kraftigt överviktig.
Citera
2020-10-02, 11:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Det var värst vad du fäster uppmärksamheten vid enskilda påhittade personer.

En ung kille som tar fram ett par byxor ur en garderob som inte är förankrad i väggen och kvävs ihjäl när den välter över honom. Du menar att det inte har med livsfarliga möbler att göra??

Har du för övrigt hört talas om den äldre personen som nyligen dog av att ha kört en åkgräsklippare? Du menar att det inte har med livsfarliga gräsklippare att göra??

200 000 amerikaner har 'hämtat sina byxor' i garderoben nu.
Citera
2020-10-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Ja och du var tvungen att citera mig för du kände dig säkert träffad. Jag citerade en annat inlägg och höll med hycklerit från Trump lägret.

Det gråts floder från den tuffa Trump och verkar ha smittat sig på hans sekt.

Trump gillar spela gamet fult och fine gör det. Men förr eller senare kommer det träffa en själv.

Vill du fortsätta babbla eller räcker det för idag fjolla?

Nej, jag kände mig tvungen att citera dig för att du sitter och kastar en skugga över trump supportrar som inte ens finns, för att du är så jävla känslosam.. Dom flesta Trump supportrar kunde inte bry sig mindre om Biden lever eller dör. Det dom vill är helt enkelt att Trump ska gå och vinna. Om Biden lever eller ej skiter dom fullständigt i.

Så ditt snack om "wäwäwä, precis om alla trumpsupportrar! " ser jag som larv från en vuxen man som resonerar likt en femåring.

Det var därför jag citerade dig. Inget annat.

Är det Karma du är ute efter o se så kommer du få se det snart, när Trump kommer tillbaka och sänker Biden utav helvete och valet slutar med att Trump vinner återigen. DET är karma.

"Vill du fortsätta babbla eller räcker det för idag fjolla?"

Bring it bara. Tar dig först o sen tar jag tio till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in