Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Mike Pence mot Kamala Harris och Demokraterna vinner?
Sen tycker jag inte man ska foliehatta för mycket kring Corona. Tänk på Karman. Jag gillar inte Trumps politik eller politiker över huvud taget (Biden är en ännu sämre kandidat) men lite hänsyn får man ändå visa. Å ena sidan vet jag att dessa rikebarn egentligen fullkomligt skiter i om jag eller någon jag känner får Corona men å andra sidan tycker jag man ska bemöta och behandla andra så som en själv vill bli bemött och behandlad och inte vara helt hjärtlös.
Den karman slår tillbaka. Eftersom "corona will puff go away in the summer" är Trumps mest kända corona-uttalande så är det en ganska slokörad president som kommer att uttala sig nästa gång. Jag kan tänka mig de oändliga CNN-reporter-frågorna om ansiktsmask, och Trump som helst inte ens talar om corona.
Möjligen om han får världens lättaste corona-effekt och kan vara som vanligt hela tiden, då kan han säga "se, det var bara lite influensa, I told you so".
Såg i tidningen att han väger 110kg. Hög vikt är en riskfaktor. Det här kan gå hur som helst.
Vet inte om någon läst om FBIs Task Force (eller liknande) som hållit rent runt Trump sedan i mars. Varje lokal han besöker t.ex toaletter, är genomgångna och desinficerade 2 timmar innan han kommer av FBI. De måste alltså förutsäga varje kisspaus han kan tänkas ta sedan 6 månader.