2020-10-02, 10:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Mike Pence mot Kamala Harris och Demokraterna vinner?

Sen tycker jag inte man ska foliehatta för mycket kring Corona. Tänk på Karman. Jag gillar inte Trumps politik eller politiker över huvud taget (Biden är en ännu sämre kandidat) men lite hänsyn får man ändå visa. Å ena sidan vet jag att dessa rikebarn egentligen fullkomligt skiter i om jag eller någon jag känner får Corona men å andra sidan tycker jag man ska bemöta och behandla andra så som en själv vill bli bemött och behandlad och inte vara helt hjärtlös.
Den karman slår tillbaka. Eftersom "corona will puff go away in the summer" är Trumps mest kända corona-uttalande så är det en ganska slokörad president som kommer att uttala sig nästa gång. Jag kan tänka mig de oändliga CNN-reporter-frågorna om ansiktsmask, och Trump som helst inte ens talar om corona.

Möjligen om han får världens lättaste corona-effekt och kan vara som vanligt hela tiden, då kan han säga "se, det var bara lite influensa, I told you so".

Såg i tidningen att han väger 110kg. Hög vikt är en riskfaktor. Det här kan gå hur som helst.

Vet inte om någon läst om FBIs Task Force (eller liknande) som hållit rent runt Trump sedan i mars. Varje lokal han besöker t.ex toaletter, är genomgångna och desinficerade 2 timmar innan han kommer av FBI. De måste alltså förutsäga varje kisspaus han kan tänkas ta sedan 6 månader.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-10-02 kl. 11:00.
Citera
2020-10-02, 10:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Sannolikheten att han har "den dåliga genen" som gör att man blir mycket sjuk är 3%. Minns Boris Johnson som knappt kunde andas i 2 veckor. En 74-åring är i riskgruppen. Han och familjen måste naturligtvis isoleras, det är hårda bud i USA.

Eftersom det är Trump och jag har min konspirations-hatt på mig så tror jag han hade corona i en liten burk. Och när han första gången förstod att han kommer att förlora valet så öppnade han burken och sniffade lite. Det kan ändå inte gå sämre för honom. "Jag förlorade för att jag blev sjuk".

Skakade han hand med 78-årige Biden efter debatten?

Om båda dör i corona, vem blir president?

Det här kan bli en kul tråd.

Det borde vara vicepresidenten, dvs Mike Pence, som blir president om Trump dör. Hur det går med valet har jag inte riktigt koll på när det gäller en presidents död.
Citera
2020-10-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Känns som en icke nyhet det här. Vänstern lär väl gå bananas och hoppas att han dör. Intressant hur transparent han är mot folket. Bidén skulle nog gömt sig i källaren en månad eller säga att han är på semester.

Vänstern kommer nu må gott ett tag tills Trump blir frisk, och man kommer blir irriterad på att inget verkar fästa eller påverka Trump. Trump vinner valet och vinner över Covid och vänstern kommer springa omkring som Kalle Anka i hans fotografiska expedition på julafton. (aaap papapapapaapa bibi)

Vänstern och media går bananas nu ja! Förstorar upp detta något alldeles otroligt.

7-10 dagars karantän. Kampanjarbete från Vita Huset. Vila upp sig. Sedan business as usual.
Sedan antikroppar!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ja det har väl aldrig funnits ett större skyll-dig-själv än detta

Så det är Trumps fel att viruset finns?
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Blir Trump allvarligt sjuk så lär ett visst tillägg gälla där Pence ersätter Trump, det spelar ingen roll vad senaten tycker om Pence det finns regler för hur saker fungerar.

Vi får dock hoppas att det inte blir så pass allvarligt, för oavsett vad man tycker om Trump så är detta allvarligt

Frågan är vad som händer om Trump dör före valet. Vicepresidenten tar då över (och om han också stryker med så blir det Nancy Pelosi från representanthuset....).

Men Pence är ju vicepresident och ersättare bara under denna fyraårsperiod. Så vad kommer att gälla om Trump dör före valet?

Nytt val verkar ju vara det enda rimliga med en ny kandidat för republikanerna.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
OM Trump blir så sjuk att han inte kan hålla valrörelse, eller dör, vem kommer då att bli kandidat?

Pence eller någon runner-up i partiet?

( såg att någon annan har precis samma frågeställning som jag har strax innan mig)
Citera
2020-10-02, 10:52
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Är det inte fel tråd detta ni tjaffsar om????
Nej, idioten påstod att Trump fejkar Covid för att slippa möta ”debattgiganten” Biden fler gånger, jag hävdar att det är falskt. Trump behöver inte gömma sig bakom coronaviruset för att slippa pulvrisera den senila demokratmuppen, det såg vi senast.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Skrämmande hur många vänsterkändisar som svarat på hans tweet och önskar livet ur honom. Det indikerar på att det kan bli rejält kaos efter valet också.
Men kom igen nu...

Trump är den mest polariserande president som USA någonsin haft. Mycket av skiten Trump får på sig ÄR hans eget fel. Är ni blinda, historielösa och korkade!?
Citera
Medlem
Kanske kan "tycka synd om" -faktorn betyda något. Slagpåsen Trump attackerad också av viruset.
Tvivlar på det. Den senile Biden kommer vinna. Polariseringen av USA minskar därmed inte utan vidgas. De enda som vinner är eliten som blir rikare på att lura vänsterpacket att nu blir det bättre i Amerika.

Liknande utveckling i Sverige. Kallsvettigt häromdagen när Reinfeldt satt i radion och analyserade presidentvalet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den karman slår tillbaka. Eftersom "corona will puff go away in the summer" är Trumps mest kända corona-uttalande så är det en ganska slokörad president som kommer att uttala sig nästa gång. Jag kan tänka mig de oändliga CNN-reporter-frågorna om ansiktsmask, och Trump som helst inte ens talar om corona.

Möjligen om han får världens lättaste corona-effekt och kan vara som vanligt hela tiden, då kan han säga "se, det var bara lite influensa".

Såg i tidningen att han väger 110kg. Hög vikt är en negativ faktor.

Det var ju likadant med Bolsonaro innan han åkte på det.

Orkar inte foliehatta kring det här. Så pass lågt vill jag inte sjunka.
Citera
2020-10-02, 10:53
Medlem
Givetvis kommer snöflingorna in i tråden och gråter ut för att folk är taskiga mot Generalissimus Trump på nätet just nu.

Det är alltså samma personer som brukar bedyra att offentliga personer, särskilt politiker, måste kunna "tåla lite". Samma personer som brukar häckla upprörda meningsmotståndare och hänvisa till "känsloargument".

Jag håller med - det är 2020 och toppolitiker får räkna med att bli manglade av pöbeln på sociala medier. Och det är kul att driva med hysteriska personer. Men då måste man för fan vara lite konsekvent också. Sluta lipa.
Citera
2020-10-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Nej, idioten påstod att Trump fejkar Covid för att slippa möta ”debattgiganten” Biden fler gånger, jag hävdar att det är falskt. Trump behöver inte gömma sig bakom coronaviruset för att pulvrisera den senila muppen, det såg vi senast.

Någon som kallar Biden för en "debatt-gigant" bör givetvis inte tas på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in