Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Den ekonomiska pandemin i världen kommande årtionde kommer få Covid att framstå som rena hälsokuren.
De som vill ha lockdowns för att skydda de äldre glömmer ofta att man även måste ha mycket pengar för att skydda de äldre. Det finns mycket som är farligare för Agda, 90, än detta virus som man bara tar för givet.
Ja, epidemin kommer att kosta enorma pengar. Det borde man ha tänkt på innan man valde att välkomna flygplan från Kina och Iran.
Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
dagens presskonferens,
besvärlig och motiverad fråga
Men varför Familjeisolering nu och inte i våras när smittspridningen var högre och fler dog?
välrepeterat svar av Tegnell.
Vårdpersonalen hade inte kunnat gå till jobbet då sa han ...
Anders Tegnells svar är helt tokigt. Givetvis borde familje-isoleringen ha införts långt innan smittspridningen blev katastrofalt omfattande. Ifall familje-isoleringen hade införts tidigt, så hade smittan blivit mindre omfattande, och fler vårdpersonal hade kunnat gå till arbetet.
Samma nonsens användes för att förklara varför skolorna förblev öppna under pågående epidemi. Det sades att vårdpersonal hade behövt stanna hemma med barnen ifall skolorna hade stängt. Danmark och Finland klurade ut en lösning på problemet. Det hade Sveriga också kunnat göra, ifall det hade funnits vilja att dämpa epidemin. Ifall Folkhälsomyndigheten inte kunde klura ut en lösning själva, så hade dom kunnat kopiera Danmarks eller Finlands strategi rakt av. (Det som hade behövts, var en översättning från finska).
Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
men om man nu idag smittar som anhörig till Covid sjuk,
så smittade man väl som anhörig till Covid sjuk då i våras,
I våras fanns ingen presymtomatisk eller asymtomatisk smittspridning. Jo, den fanns, men inte i Sverige, eftersom i Sverige härskar Anders Tegnells ord (läs: lögner).
Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
och om man då i våras gick till jobbet som vårdpersonal som han sa,
så smittade man ju ner kollegor och patienter i vården i våras?
Ingen journalist ställde nån fråga om hur det var en bra idé!
Kommer svenska journalister någonsin att punktera Anders Tegnells lögner?
Citat:
Ursprungligen postat av
redshift
Oroa dig inte, du är redan 100% övervakad genom din lilla fickdator du ibland ringer med.
Jag oroar mig inte så mycket för egen del. Jag har en av dom minst sofistikerade mobiltelefonerna. Och du har rätt i att jag ringer med den bara ibland. Jag föredrar att använda den fasta telefonen.