2020-10-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du finner den hvis du velger krimpodden her: https://www.vg.no/podkast
og deretter klikker på Apple Podcasts eller Acast.

Milli sa: Politiet har heller ingen konkrete bevis som peker i retning av at han (TH) har foretatt seg hverken noe forberedende eller etterfølgende handlinger som kan knytte han til forbrytelsen.

"Allerede ved gjennomgangen av åstedet i Sloraveien for 2 år siden så politiet det de mener er konturene av 2 åsteder: Ett åsted for drap og ett åsted som var iscenesatt for at politiet skulle tro at dette var en kidnapping."

Han sier også at han har tro på at politiet vil oppklare saken, men ingen store ting har skjedd siden sommeren. Dersom TH står bak har han hatt 1 eller flere medhjelpere.

Øystein Milli går også ruten til hettemannen. Da han stopper ved søppelbøttene sier han at han ser S4. Minni mus nevnte at han så mot åstedet også der. Kanskje han stopper for å se om det er noen der. Tyder på at han kjenner omerådet svært godt eller har informasjon fra noen som gjør det. Jeg vil si lokalkjent for å vite det. Svært lokalkjent, og gjerne vært inne i huset og vet at man kan se dit. Noen som har vært i huset. Tenker på GHH. Men hva skulle hans motiv være....
zzz, du som tror på THs uskyld, kan du se for deg at RU er innblandet? Med noen andre ev?
Citera
2020-10-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Fortell meg hvem på det etterforskningsteamet, bortsett fra Harris, som har juristutdannelse.

Og vis meg én person som kunne kommet inn på legestudiet som i stedet valgte å bli politi.
man kan ha toppkarakterer uten å egne seg som etterforsker overhode. Eller lykkes i forretningslivet. Det er ulike egenskaper som trengs. Her er også biologer i fokus.
Citera
2020-10-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
man kan ha toppkarakterer uten å egne seg som etterforsker overhode. Eller lykkes i forretningslivet. Det er ulike egenskaper som trengs. Her er også biologer i fokus.

Absolutt, jeg kan kanskje tolkes som en elitist, det er jeg ikke.

Jeg bare påpeker at det kreves et visst refleksjonsnivå for å kunne være skeptisk til «verdens beste politifolk», som sier «Go for the husband», og for å skjønne at det er nok av idioter i både Norge og Sverige som kan tenke «Vi kidnapper kona hans.»
Citera
2020-10-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Han sier også at han har tro på at politiet vil oppklare saken, men ingen store ting har skjedd siden sommeren. Dersom TH står bak har han hatt 1 eller flere medhjelpere.

Øystein Milli går også ruten til hettemannen. Da han stopper ved søppelbøttene sier han at han ser S4. Minni mus nevnte at han så mot åstedet også der. Kanskje han stopper for å se om det er noen der. Tyder på at han kjenner omerådet svært godt eller har informasjon fra noen som gjør det. Jeg vil si lokalkjent for å vite det. Svært lokalkjent, og gjerne vært inne i huset og vet at man kan se dit. Noen som har vært i huset. Tenker på GHH. Men hva skulle hans motiv være....
zzz, du som tror på THs uskyld, kan du se for deg at RU er innblandet? Med noen andre ev?

Jeg liker det der om at man ser SH4 fra søppelkassa.

PS. Jeg tror politiet kommer til å henlegge siktelsen mot TH dagen før dommen faller i Wara-saken.
Citera
2020-10-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det är inte ovanligt att företagägare måste skriva äktenskapsförord, ektepak, för att banker skall säkra upp sina fordringar . Visserligen va TH rik med det är inte samma som att banken hade full kreditgaranti för de delar som innefattar lån. Så jag ser inte äktenskapsförordet som ett försök att hålla AEH utanför förmögenheten.

Det er jo framkommet i tråden tidligere at dette ikke var årsaken, ergå så er innlegget ditt OT.
Citera
2020-10-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Finner bare kilde om DNA på sandaler. Ja, det kan være en hypotese, at det er avsatt på en slik måte at det indikerer at han har tatt dem av henne. Eller at han har gått rundt med hennes sandaler, pga sine egne planer om sine spor.
Jeg heller til det siste, men har nok i tillegg lagt de rett i forhold til slepespor eller kidnapping. At th mener kidnapper hadde med egne klær sier mye om tankegangen. Han vet at dette med nakenkiddnapping er suspekt. Han vil jo ha kidnapping og har betalt til seg selv for å få dette i gang igjen. Mistenkelig i seg selv.
Citera
2020-10-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Precis ... Väldigt konstigt att han befann sig några minuter hemifrån och även tog sig hem,
om han varit dråpsman.
Han skulle ha begivit sig till Kvitfjell åtminstone och kunnat skylla på att gärningsmännen
passade på när han var borta.
Det er mange kameraer mot kvitfjell. Ikke lett å kidnappe noen usett der. Drap vil gi mistanke mot ektemannen. Kort vei fra futurum til sv. Kjenner rutiner til naboer godt. Enklere å planlegge på steder man kjenner godt.
Citera
2020-10-01, 19:55
Medlem
Citat:
Under kjøringen med en uregistrert Audi krasjet han ifølge tiltalen blant annet inn i en port, portstolpe og en garasjeport på drapssiktede Tom Hagens hus i Sloraveien 4 i Lørenskog. På dette tidspunktet var boligen fremdeles sperret av politiet i forbindelse med at de gjorde kriminaltekniske undersøkelser under etterforskningen av drapet på Anne Elisabeth Hagen.

Mannen skal ha vært ruset på en blanding av kokain og cannabis mens han kjørte bilen. Han hadde heller ikke gyldig førerkort.

Saken skal opp i Nedre Romerike tingrett 5. oktober.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nAg8ld/mann-tiltalt-for-aa-ha-krasjet-i-porten-til-tom-hagen-i-kokainrus
Citera
2020-10-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Dette med manglende skoavtrykk må da være et svakt bevis. I artikkelen du linker til uttaler Per Angel:
– Man kan ikke bruke fravær av skoavtrykk som noe sikkert bevis for at Tom Hagen eller andre ikke har gått med sko inne på åstedet på forsvinningsdagen, sier Per Angel, tidligere leder for Kripos' åstedsgruppe til VG.
Han har tidligere uttalt seg om manglende fingeravtrykk, og mente vel da, at heller ikke dette var spesielt mystisk.
så th var bare uheldig sammenlignet med de andre denne sørpedagen.
Citera
2020-10-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
TH og AE har vært mest i huset i det daglige. Og av og til kommer gjester og de lager avtrykk. Så da tyder det på at gulvet ikke var nyvasket siste dagene fordi der var avtrykk fra flere andre besøkende. Altså måtte TH gått omkring og laget niks avtrykk over mange dager. Det er ikke bare en dag, noen timer uten avtrykk. Han har ikke laget avtrykk de foregående dagene da de hadde besøk heller. Hvordan levde de, satt han bare i en stol og beveget seg til spisebordet ved måltider. Jeg kan se i lyset fra vinduene at gulvet har en uavbrutt overflate etter gulvvask. Allerede dagen etter er overflaten brutt, lyset fanges opp på en annen måte av trakkingen.

Vi har til stadighet gjester på besøk. De aller, aller fleste tar av seg skotøy i entreen. Er det vanlig å labbe inn hos folk med skotøyet på? Når det gjelder dette med økonomi: AEH mottok pensjon. I tillegg hadde hun en inntekt utover pensjonen. For henne kan dette ha vært mer enn nok i "lommepenger", hvis TH har betalte alle andre utgifter. Hun var lite opptatt av penger og materielle goder. Det har endog blitt hevdet at AEH var pålagt å betale leie i S*loraveien, og at AEH" ikke hadde råd" til en helgetur med veninnene. Er det noen som virkelig tror på at hun måtte betale husleie leie, og at hun ikke hadde penger til en helgetur?
Jeg velger å avstå fra å kommentere dine teorier om lyset.
Citera
2020-10-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Vi har til stadighet gjester på besøk. De aller, aller fleste tar av seg skotøy i entreen. Er det vanlig å labbe inn hos folk med skotøyet på? Når det gjelder dette med økonomi: AEH mottok pensjon. I tillegg hadde hun en inntekt utover pensjonen. For henne kan dette ha vært mer enn nok i "lommepenger", hvis TH har betalte alle andre utgifter. Hun var lite opptatt av penger og materielle goder. Det har endog blitt hevdet at AEH var pålagt å betale leie i S*loraveien, og at AEH" ikke hadde råd" til en helgetur med veninnene. Er det noen som virkelig tror på at hun måtte betale husleie leie, og at hun ikke hadde penger til en helgetur?
Jeg velger å avstå fra å kommentere dine teorier om lyset.
Hun hadde i tillegg livsvarig borett, gratis i S4.
Citat:
VG får opplyst at han også har fortalt politiet at han og kona etter konflikten på 90-tallet inngikk en avtale om at hun hadde gratis borett i huset livet ut. Han har ikke under noen omstendighet ønsket å kaste kona ut av huset, har han forklart i avhør.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xPK8ql/tom-hagen-om-hvorfor-ektepakten-ble-forandret-fikk-panikk
Citera
2020-10-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Absolutt, jeg kan kanskje tolkes som en elitist, det er jeg ikke.

Jeg bare påpeker at det kreves et visst refleksjonsnivå for å kunne være skeptisk til «verdens beste politifolk», som sier «Go for the husband», og for å skjønne at det er nok av idioter i både Norge og Sverige som kan tenke «Vi kidnapper kona hans.»
Følger deg der. Det trengs en del systematikk også. Politiet er selvsagt ingen ufeilbarlig enhet, men her har vi en sak med få spor. I sum har politiet vesentlig med ressurser å sette inn. I hverdagssaker er det noe annet. Ser ut som han vil binde henne til seg selv livet ut. Der er en nøkkel.
Senast redigerad av LH07 2020-10-01 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in