Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-26, 07:09
Medlem
Kollade runt bland rubriker på LT , finns ett bra hockeylag där, så hoppade jag till av en rubrik i nyheter . För bra för att vara sann . Men kan man göra samma snedsteg igen?
Rubriken
Södertäljekvinna bluffade till sig tusentals kronor med annonser på nätet – åtalas med sambo
Citera
2020-08-26, 08:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Undrar om JS betalade något skadestånd till CH efter misshandelsdomen? Audin i vilken misshandeln ägde rum förra året är numera registrerad på hans mor. CH själv verkar nyligen ha skaffat sig en Mercedes. Allt enligt offentliga uppgifter.
Citera
2020-08-27, 09:46
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar om JS betalade något skadestånd till CH efter misshandelsdomen? Audin i vilken misshandeln ägde rum förra året är numera registrerad på hans mor. CH själv verkar nyligen ha skaffat sig en Mercedes. Allt enligt offentliga uppgifter.

Japp hon skaffat sig en Mercedes för 29 papp enligt annonsen, kanske hade varit bättre för henne att betala lite brottsoffer istället.

Bilannonsen från Blocket.
https://forumfiles.com/98S337Pdoa/5f47628e2f5d3_2_jpg
Citera
2020-08-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Japp hon skaffat sig en Mercedes för 29 papp enligt annonsen, kanske hade varit bättre för henne att betala lite brottsoffer istället.

Bilannonsen från Blocket.
https://forumfiles.com/98S337Pdoa/5f47628e2f5d3_2_jpg

Hur funkar det där med kronofogden? Har man rätt att äga en bil om man har stora skulder? Äga bil om man lever på soc?
Citera
2020-08-27, 22:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Hur funkar det där med kronofogden? Har man rätt att äga en bil om man har stora skulder? Äga bil om man lever på soc?

Kronofogden tar väl bilen om det inte är lån eller finans på den. Du får ingen hjälp av soc om du äger en bil.
Citera
2020-08-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Kronofogden tar väl bilen om det inte är lån eller finans på den. Du får ingen hjälp av soc om du äger en bil.

Nej dem tar inte bilen hur som helst, inte om du behöver den för att t.ex. ta dig till jobb eller för att hämta barn på dagis eller något annat väsentligt. Dock får den inte ha något högre värde, och de värdet har jag för mig är kring 30k. Kan du motivera varför du behöver en bil låter dem den va. Talar av egen erfarenhet från förr
Citera
2020-08-28, 11:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sambucca
Nej dem tar inte bilen hur som helst, inte om du behöver den för att t.ex. ta dig till jobb eller för att hämta barn på dagis eller något annat väsentligt. Dock får den inte ha något högre värde, och de värdet har jag för mig är kring 30k. Kan du motivera varför du behöver en bil låter dem den va. Talar av egen erfarenhet från förr

Ok det visste jag inte, Man lär sej något nytt varje dag, Tack för svar.
Citera
2020-08-28, 23:51
Medlem
Citat:
Tack för svar!!
Citera
2020-08-28, 23:52
Medlem
Citat:

Tack, då vet jag🙏🏻
Citera
2020-08-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Tack, då vet jag🙏🏻

https://lawline.se/answers/forutsatt...matning-av-bil

Här kan du läsa närmare vad som gäller men för att sammanfatta ska kronofogden ställa till minsta möjliga problem för dig. Exempelt dem använder är en bil värd 5000kr men tror dem använder det för att va tydliga att man inte kan ha en dyrare bil. Bilen jag hade under tiden jag hade skulder kostade 36.000kr och det var aldrig på tal om att någon skulle ta den.

sista stycket i länken: "Med andra ord så kan faktumet att du använder bilen för resa till och från arbetet och transport av ditt barn tala för att Kronofogdemyndigheten i första hand bör utmäta någon av dina andra tillgångar. Om kollektivtrafik dock finns tillgänglig så kan det tala för att bilen inte ska anses som beneficium, varav beneficiereglerna inte kan hindra utmätning och Kronofogdemyndigheten kan prioritera bilen i fråga om utmätning som medför minsta möjliga olägenhet för dig."
Citera
2020-09-28, 00:21
Medlem
TantTrists avatar
Kände bara lite, väldigt liiiiiite, abstinens så tittade in på hennes insta, via picuki dock.
SÅ jättegravid hon är nu då

https://www.picuki.com/profile/3barnsmamman_
Citera
2020-09-30, 21:17
Bannlyst
Nån som har nyare bilder på henne att länka? Jag ogillar henne och hon e ändå rätt ful, men ändå något att fappa till när man gillar slampor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in