2020-09-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Du tok bort det siste, nemlig at vi nylig har en sak ang en far og en sønn der dette skjedde. Gutten var 15 år, og nesten ferdig vokst, og mye sterkere enn en gammel dame på nesten 70.
Stripsen satt i de første hakkene, som en lasso, lure seg innpå bakfra, og i full fart ta den over hodet og stramme til. Ikke noe problem, og spesielt hvis hun lå ved trappen i svime. Hvordan skal hun kunne gjøre motstand da?

Jo slepesporene må bestå av avføring. Det kan godt være at de også har gjordt funn av mikroskopiske aerosoldråper også, men ved kvelning vil det komme avføring også. Det kan hende at hun hadde vært på do, men denne reaksjonen jeg snakker om er noe annet enn hvis man går på do på vanlig måte. Musklene strammer seg på en sånn måte at all avføring kommer ut selv om hun evt hadde vært på do tidligere.
Når det gjelder blod, så er det funnet en liten mengde blod, og da er det tvilsomt at det er så mye at det er snakk om at det kunne bli slepespor.
Du kommer snart til å få se at jeg hadde rett.

Nei, det var nok ikke et problem å snike seg inn på AEH bakfra, spesielt ikke hvis hun lå i svime ved trappa.
Senast redigerad av Bustenskjold 2020-09-30 kl. 20:36.
Citera
2020-09-30, 20:37
Medlem
Citat:
1) Det husker jeg ikke hvor jeg har lest om tøflene og blod.
2) Hva forteller det forresten at THs dna ble funnet på hennes tøfler?

At TH har tatt dem av henne mens hun var død og plassert dem et annet sted?
1) Det var ikke i innlegget til Bjoddska i spoileren at du leste at "DNA KAN være blod"?
2) Det trenger ikke å fortelle noe spesielt, ettersom det finnes DNA fra personer som bor der over alt i et hus.
Citera
2020-09-30, 20:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Klart det kan være det.
Et par hudceller fra TH hadde nok ikke blitt lagt så mye vekt på. Kan også være svette, spytt, snørr, hår, urin mm. Noe av det er mindre naturlig enn annet at er på konas sandaler.
Blodet är specificerat och funnet på andra föremål. Inte på tofflorna. Inser ni inte hur patetiska ni är när ni måste vrida på sanningen. Om polisen säger att det är DNA så får ni nöja er med det. Dom hade gladeligen sagt att det är blod på tofflorna för att stärka sin sak. Men nu är det inte så.
Citera
2020-09-30, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Hvis det er blod er det jo litt spes, da. Med tiden får vi kanskje vite. Kanskje aldri.
Det trenger ikke være mer spesielt enn at TH har stått foran AEH, rekker frem fingeren, for å få plaster på, og så har det dryppet bloddråper på sandalen.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
" jakter på avslørende tabber i trusselbrev" står det i artikkelen.

Kanskje politiet ble inspirert til å etterforske trusselbrevet enda mer etter å ha lest om denne saken? :

Språkforsker Sylfest Lomheim sier han har blitt bedt om å undersøke fire tekster. De er mottatt 14. mai 2019, 25. juni 2019, 6. august 2020 og 13. august 2020.
– Det er tydelig at denne skriveren tross tullete språk på engelsk og norsk, egentlig har norsk som morsmål. Det er nesten 100 prosent sikkert. Vedkommende kunne idiomatisk norsk. Ellers er skriveren sannsynligvis kvinne. Dette på grunn av språkbruken. Det er ikke bare på grunn av ordet «tisse», sier Lomheim.

https://www.nrk.no/nyheter/rettssaken-mot-laila-bertheussen-1.15141630
Sitat fra trusselbrevet: "Om du følger instruktion, når du far din kona tillbake du kan så klart kontakte politi, det er bare rettferdighet."

Denne formuleringen synes jeg kan peke på at brevet er skrevet av en kvinne.
I tillegg synes jeg at det kan peke på at GM har et hevnmotiv.
Jeg synes likevel at mye tyder på at penger var hovedmotivet.
Citera
2020-09-30, 20:47
Medlem
Citat:
Det husker jeg ikke hvor jeg har lest om tøflene og blod.
Hva forteller det forresten at THs dna ble funnet på hennes tøfler? At TH har tatt dem av henne mens hun var død og plassert dem et annet sted?
Finner bare kilde om DNA på sandaler. Ja, det kan være en hypotese, at det er avsatt på en slik måte at det indikerer at han har tatt dem av henne. Eller at han har gått rundt med hennes sandaler, pga sine egne planer om sine spor.
Citera
2020-09-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Fortell meg hvem på det etterforskningsteamet, bortsett fra Harris, som har juristutdannelse.

Og vis meg én person som kunne kommet inn på legestudiet som i stedet valgte å bli politi.

Jeg vet ikke hvem som er med i dette teamet. Googlet litt og fant en Matias Hager. Ida Øystese har øverste ansvar for saken. Det er sikkert mange i teamet.
Citera
2020-09-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet innhenter flere språkeksperter som skal gjennomgå trusselbrevet.

De vil ikke si hvorfor eller hva som skal undersøkes.
– Vi kan bekrefte at noen av våre forskere er kontaktet av politiet om å være sakkyndige i forbindelse med denne saken, uttaler senterleder ved senter for flerspråklighet ved Universitetet i Oslo.
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-gransker-trusselbrev-til-tom-hagen-pa-nytt-1.15180858

Er de bedt om å være sakkyndige så betyr det at det går mot rettsak
Citera
2020-09-30, 21:03
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke det. Jeg tror at politiet begynner å bli desperate.
Jeg vet ikke om de i det hele tatt har etterforsket om forfatteren av trusselbrevet eventuelt kan ha plantet skrivefeil i trusselbrevet eller om de har etterforsket hvem som eventuelt kan ha plantet disse eventuelle skrivefeilene for å eventuelt peke mot en uskyldig person.
Diskusjon om skrivefeilen og link finnes på denne siden:
https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49430186/#49430186

Du tror at politiet "begynner å bli desperate". Ja, du lever visst i fornektelse og ubegrunnet håp du. Du tror visst at politiet dokumenterer beviser og indisier som forberedelse til henleggelse du.

Politiet har ferdigstilt undersøkelsene på åstedet, og har dokumentert, også som forberedelse til straffesak, det som finnes av beviser og indisier der.

Nå er det forhold ved trusselbrevene som skal dokumenteres.

Så får vi se da, hvor lang tid det vil ta før straffesaken kommer. For den kommer.
Citera
2020-09-30, 21:07
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke det. Jeg tror at politiet begynner å bli desperate.
Jeg vet ikke om de i det hele tatt har etterforsket om forfatteren av trusselbrevet eventuelt kan ha plantet skrivefeil i trusselbrevet eller om de har etterforsket hvem som eventuelt kan ha plantet disse eventuelle skrivefeilene for å eventuelt peke mot en uskyldig person.
Diskusjon om skrivefeilene og link finnes på denne siden:
https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49430186/#49430186

Hele skriveriet er plantet for å villede politiet og det er ingen i verden som har "plantet" inn skrivefeil som skal imitere TH`s måte å uttrykke seg på.

Den fine mannen din ryker snart inn.
Citera
2020-09-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hele skriveriet er plantet for å villede politiet og det er ingen i verden som har "plantet" inn skrivefeil som skal imitere TH`s måte å uttrykke seg på.

Den fine mannen din ryker snart inn.
Det var ikke THs eventuelle skrivefeil jeg tenkte på. Jeg vet ikke en gang om han har noen skrivefeil.
Citera
2020-09-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det trenger ikke være mer spesielt enn at TH har stått foran AEH, rekker frem fingeren, for å få plaster på, og så har det dryppet bloddråper på sandalen.

Sitat fra trusselbrevet: "Om du følger instruktion, når du far din kona tillbake du kan så klart kontakte politi, det er bare rettferdighet."

Denne formuleringen synes jeg kan peke på at brevet er skrevet av en kvinne.
I tillegg synes jeg at det kan peke på at GM har et hevnmotiv.
Jeg synes likevel at mye tyder på at penger var hovedmotivet.
Interessant! Det kan hende at du har rett i at forfatteren er kvinne. Er det den nevnte formuleringen som du mener at tyder på et hevnmotiv?
Jeg tror også at penger var hovedmotivet.
Citera
2020-09-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du tror at politiet "begynner å bli desperate". Ja, du lever visst i fornektelse og ubegrunnet håp du. Du tror visst at politiet dokumenterer beviser og indisier som forberedelse til henleggelse du.

Politiet har ferdigstilt undersøkelsene på åstedet, og har dokumentert, også som forberedelse til straffesak, det som finnes av beviser og indisier der.

Nå er det forhold ved trusselbrevene som skal dokumenteres.

Så får vi se da, hvor lang tid det vil ta før straffesaken kommer. For den kommer.
Jeg lever ikke i fornektelse og ubegrunnet håp. Jeg håper at politiet greier å løse saken uansett hvem som er den/de skyldige.

Nei jeg tror ikke at politiet dokumenterer beviser og indisier som forberedelse til henleggelse. Jeg tror at politiet er desperate etter å få løst saken.

Det kan hende at politiet håper å snart ha nok bevis som trengs til straffesak.

Hva om språkekspertene finner tegn som ikke peker mot noen av de som politiet hittil har mistenkt for forbrytelsen?

Ja vi får se. Jeg håper at straffesaken kommer snart og at politiet er på rett spor. Men hvis de ikke er på rett spor, kan det ta lang tid.

Citat:
Citat:
Har man gravd seg ned i et hull, som politiet tydeligvis har gjort her, så kommer man neppe noe sted ved å fortsette å grave.
Nei, ikke hvis man graver i samme hull nei.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49743520/#49743520
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-30 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in