2020-09-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Då får du ge mig en link om blodet på tofflorna.

Om du inte gör det så ser jag dig som lögnare. En ljugpelle. Nån att inte lita på. En som skruvar på sanningen....

Jag har för mig att det stod om DNA på tofflorna, inte specifikt blod.
Citera
2020-09-30, 19:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Du tok bort det siste, nemlig at vi nylig har en sak ang en far og en sønn der dette skjedde. Gutten var 15 år, og nesten ferdig vokst, og mye sterkere enn en gammel dame på nesten 70.
Stripsen satt i de første hakkene, som en lasso, lure seg innpå bakfra, og i full fart ta den over hodet og stramme til. Ikke noe problem, og spesielt hvis hun lå ved trappen i svime. Hvordan skal hun kunne gjøre motstand da?

Jo slepesporene må bestå av avføring. Det kan godt være at de også har gjordt funn av mikroskopiske aerosoldråper også, men ved kvelning vil det komme avføring også. Det kan hende at hun hadde vært på do, men denne reaksjonen jeg snakker om er noe annet enn hvis man går på do på vanlig måte. Musklene strammer seg på en sånn måte at all avføring kommer ut selv om hun evt hadde vært på do tidligere.
Når det gjelder blod, så er det funnet en liten mengde blod, og da er det tvilsomt at det er så mye at det er snakk om at det kunne bli slepespor.
Du kommer snart til å få se at jeg hadde rett.
Jeg tror du har rett i at slepesporene er avsatt i avføring. Det er nok et av mange spor som leder politiet og retten til å mene at AE ble drept ved kvelning hjemme.
GM kan ha vært uforberedt på at det skulle avsettes denne typen biologiske spor og "søl" etter drapshandlingen; ergo akutt behov for rengjøring. Dette var neppe planlagt, og kan vise seg å felle ham til sist. All den tid det var nøye planlagt iscenesatt som en kidnapping så ville det "smarteste" vært å sørge for at AE forlot Sl*raveien i live, og ble drept annetsteds.
Citera
2020-09-30, 19:29
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har för mig att det stod om DNA på tofflorna, inte specifikt blod.
Det gjorde det ja. Men lixt måste stärka polisens svaga bevisning med idel trådsanningar. Som att TH's blod ska ha hittats på hennes tofflor.
Citera
2020-09-30, 19:29
Medlem
Citat:
TH sa vel at han ikke husker noe om disse samtalene.

Varför skulle han komma ihåg (huske) en sådan dag, när han var orolig för AEH?
Om man är orolig för att det hänt en nära anhörig något, räknar man knappast de egna telefonsamtalen.
Möjligen noterar man de man får utifrån av andra.
Citera
2020-09-30, 19:30
Medlem
Citat:
Det gjorde det ja. Men lixt måste stärka polisens svaga bevisning med idel trådsanningar. Som att TH's blod ska ha hittats på hennes tofflor.

Ja det verkar ju så ...
Citera
2020-09-30, 19:33
Medlem
Citat:
Jeg mener, alt tyder jo i denne saken på at TH står bak. Så hva skal de skrive om som taler bra for han?
At han kom seint til jobben har ikke blitt vinklet som noe spesielt. Det er bare rene faktaopplysninger.
Det samme er opplysninger om hans penger.
Det med ekteskapskontrakten tegner et bilde av TH. Dette sammen med andre saker forklarer hvem han er, hans personlighet, som igjen forklarer hvorfor han kunne drepe AE. Hvorfor skulle man holde dette hemmelig?
Ang blod så sier dem ikke hvor gammelt dette er. Det kan ha vært helt ferskt blod. Det sier de ingenting om. Jeg er ikke noen rettsmedisiner eller jobber i Kripos, men jeg tør påstå at om blodet er under et døgn gammelt, så lar det seg påvise. Blodet er ennå ikke tørket eller koagulert 100%, og det kan være derfor at de har satt det i sammenheng, og tatt med TH til undersøkelse hos lege.
Blod i et hus som man har bodd i i drøye 40 år, er i og for seg ikke uvanlig. Det som er uvanlig er å ikke vaske bort blodet, og da kan man jo undre. Det er jo ikke vanlig å ha blod på veggene og ikke vaske det bort. Eller å gå rundt med tøfler med ektemannens blod på, det har jeg aldri hørt om før. Det eneste blodet som har blitt vasket bort, er det i trappen.

Verden er jo ofte svart hvit, men jeg mener altså det motsatte: At det finnes mange flere mulige gjerningsmenn enn de vi er blitt presentert for av politiet.

Og at ingenting i denne saken taler for at TH stod bak.

Ekteskapskontrakten kan handle om at TH var en fryktelig fyr (fortsatt ikke en drapsmann), kan handle om noe finansteknisk (TH har ennå ikke forklart seg om den), kan handle om at AEH ba på sine knær om å bli trodd på at hun aldri skulle være utro igjen (Hva vet jeg? Men det er mulig).

Du surrer rundt med pseudo-ikke-kunnskap om blodspor.

Vi andre velger å overhøre alt du sier, men hvis du sier imot, lover jeg deg at jeg skal fylle to sider på FB om hvordan blodspor kan handle om en gang i 1998, da TH skar seg på en Gilette den dagen. Og om hvordan AEH blødde neseblod i 2003 mens hun gikk ned trappa.

Innse hva alle tenkende skjønner:

Politiet brukte bort 1,5 år på å bevise at TH er skyldig og forsømte seg ekstremt i forhold til å finne virkelige gjerningsmenn.
Citera
2020-09-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag tror inte man skall tillskriva telefonsamtalen 10.06 och 10.07 så stor betydelse för ärendet. Är det en äldre mobim som TH använt har den benägenhet att kunna fickringa, och det var väldigt vanligt. Äldre mobiler har plats för 5-6 minnesplatser för senaste uppringda nummer och några för missade samtal. När TH sedan ringde ytterligare samtal suddades de första automatiskt och han visste inte att han ringt dem och ej heller att han medvetet suddar dem.

Så som du beskriver, har jag tänkt hela tiden.
Det är helt normalt att gamla telefoner inte har så stort minne för samtal.
Varför göra en stor sak av detta?
Citera
2020-09-30, 19:43
Medlem
Jeg oppfattet det slik at THs blod, i små mengder, ble funnet på den hvite døren inn til gjestetoalettet. Den hvite døren politiet beslagla, sammen med ring og lokk til toalettet, og toalettbørste.

THs blod, eller DNA, ble funnet på minst én av AEHs private eiendeler som lå igjen. Gifteringen, eventuelt andre smykker, eventuelt armbåndsuret, telefonen, eller noe annet.

Må huske at når det gjelder 10:06 og 10:07 oppringingene fra THs telefon - vi vet ingenting om THs andre telefonaktiviteter den dagen. Vi vet at han hadde totalt åtte oppringinger til AEH.

Men, ringte han ut til andre? Og, ringte andre inn til ham? Vi vet ingenting om det.
Senast redigerad av kornblomst 2020-09-30 kl. 19:52. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-09-30, 19:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Så som du beskriver, har jag tänkt hela tiden.
Det är helt normalt att gamla telefoner inte har så stort minne för samtal.
Varför göra en stor sak av detta?
Polisen försöker bara få TH att framstå som lögnare. Det visar hur extremt lite dom har på honom.

Om han hade mördat henne och planerat det här i minst ett halvår, så skulle han ha sett till att han befann sig lång bort när hon togs från huset. Han måste ju uppenbarligen ha haft medhjälpare.
Citera
2020-09-30, 19:46
Medlem
Politiet innhenter flere språkeksperter som skal gjennomgå trusselbrevet.

De vil ikke si hvorfor eller hva som skal undersøkes.
– Vi kan bekrefte at noen av våre forskere er kontaktet av politiet om å være sakkyndige i forbindelse med denne saken, uttaler senterleder ved senter for flerspråklighet ved Universitetet i Oslo.
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-gransker-trusselbrev-til-tom-hagen-pa-nytt-1.15180858
Citera
2020-09-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet innhenter flere språkeksperter som skal gjennomgå trusselbrevet.

De vil ikke si hvorfor eller hva som skal undersøkes.
– Vi kan bekrefte at noen av våre forskere er kontaktet av politiet om å være sakkyndige i forbindelse med denne saken, uttaler senterleder ved senter for flerspråklighet ved Universitetet i Oslo.
https://www.nrk.no/norge/forsvinningssaken_-politiet-gransker-trusselbrev-til-tom-hagen-pa-nytt-1.15180858
" jakter på avslørende tabber i trusselbrev" står det i artikkelen.

Kanskje politiet ble inspirert til å etterforske trusselbrevet enda mer etter å ha lest om denne saken? :

Språkforsker Sylfest Lomheim sier han har blitt bedt om å undersøke fire tekster. De er mottatt 14. mai 2019, 25. juni 2019, 6. august 2020 og 13. august 2020.
– Det er tydelig at denne skriveren tross tullete språk på engelsk og norsk, egentlig har norsk som morsmål. Det er nesten 100 prosent sikkert. Vedkommende kunne idiomatisk norsk. Ellers er skriveren sannsynligvis kvinne. Dette på grunn av språkbruken. Det er ikke bare på grunn av ordet «tisse», sier Lomheim.

https://www.nrk.no/nyheter/rettssaken-mot-laila-bertheussen-1.15141630
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-30 kl. 19:57.
Citera
2020-09-30, 20:01
Bannlyst
Citat:

Okei, jeg leser nå at det var dna, og ikke at dette er spesifisert som blod. Mener å komme ihåg at jeg leste her om dagen i tråden her at det var snakk om blod, men da var det altså ikke det, men det KUNNE være det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in