2020-09-29, 14:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Haha du tar ju väldigt mycket, lite väl mycket enligt min högst subjektiva åsikt men whatever floats your boat Bro.

En tesked brukar landa på nånstans mellan 4-7 g beroende på hur slät eller rågad den är. Jag har kört kratom nu i nästan 6 mån non stop och tar cirka 4g på morgonen, sedan väntar jag tills runt lunchtid och fyller på med 4g och så håller jag på ungefär var 4 timme tills någon timme innan läggdags. Även om jag har en GA ska hög tolerans så tycker jag ändå att en dos på mellan 4-5g ger en bra energikick o en härlig känsla. Vilken sorts kratom kör du på om man får fråga?

Haha det blir lite mycket ibland. Ska säga att jag inte alltid tar så stora doser, men det skönaste känslan får jag av de stora doserna. Men visst det räcker ju egentligen att ta det som du gör under ett dygn.
Jag kör på Grön Malaysia köpt från PS (är väl typ bara jag som handlar därifrån?)
Brukar köra på kratom i 2 - 3 veckor sedan brukar jag göra en paus i någon vecka sedan köra på igen.
Citera
2020-09-29, 14:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vill av ren välvilja varna er som inte dricker tillräckligt med vatten när ni tar kratom. Gör inte som mig att ni går en hel dag på Kratomet utan att dricka vatten och trycka i er en massa skräpmat. Det slutade med att jag satt på toalettstolen med tårar i ögonen och en skräck som jag känner kan jämföras med så en människa känner när man ligger på dödsbädden. Visst har man skitit tegelstenar tidigare på Kratomet och trots att det varit jobbigt så var det ingenting jämfört med vad som inträffade mig. Jag satt och trodde det skulle bli en riktig njutning att få trycka ut gårdagens 3 big Mac, 2 pommes och en pizza på kvällen men det som hände var att jag satt i nästan en timme och kände att skiten som jag försökte trycka ut var en enda stor skit säkerligen i storlek av en boulekula. Jag pustade o frustade, jag skrek och krystade men inget ville ut. Jag fick panik, hur fan ska jag kunna ens ta mig till en sjukhus när jag har en hård boulekula så trycker mot mitt rövhål, jag började hyperventilera och tog upp telefonen och tänkte att nu måste jag ringa 112, får jag inte ut denna kula kommer mitt rövhål att vara deformerat för alltid, jag kommer att ha ett rövhål likt en kokainberoende bögporrstjärna, och detta är de bästa scenariot. Värsta scenariot i huvudet var att jag skulle dö, att min tarm på något sätt skulle spricka och att någon skulle hitta mig helt nedskiten där på toalettgolvet med en sprucken tarm. Vad skulle folk tro? Tankarna bara snurrade i mitt huvud och jag började be till Gud.

Plötsligt som en blixt från klar himmel såg jag min flickväns tandborste som hon lämnat kvar i lägenheten, nu kommer folk tycka att jag överdriver men denna tandborste var Guds sätt att hjälpa mig. Jag tog den, blötte ner den med varmt vatten och körde upp den i rövhålet och började bryta av denna boulekula från Hades. Jag slet, snurrade och hackade i nästan 5 minuter och plötsligt känner jag den där otroligt sköna och avslappnande känslan när anushålet börjar arbeta och instinktivt trycka ut bajskorven eller bajskulan, bit för bit, sten för sten och i om ytterligare 5 minuter hade tandborsten i samspel med rövhålet räddat mig från en av de värsta tänkbara pinsamheterna en människa hade kunnat råka ut för. Känslan när allt bara far iväg var bättre än det hetaste sexet, bättre än det bästa kratomruset eller intensivaste E-trippen. Jag tittade ner och insåg plötsligt hur det måste kännas för kvinnor att föda barn, den dagen fick jag respekt för kvinnan, den dagen blev jag övertygad om att Gud existerar.

Så vad är läxan kids?
Alltid mycket vatten, alltid mycket fiberrik mat och försöka att käka torkade plommon. Ni vill inte uppleva det jag upplevde.

Haha förlåt om jag skrattar, men jag vet hur det är. Förstoppningsrisken är den enda nackdelen med kratom. Själv började jag dagen med att dricka moxalole som är laxermedel och så klart dricka vatten, mycket vatten.
Citera
2020-09-29, 14:41
Medlem
Eerik10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Haha förlåt om jag skrattar, men jag vet hur det är. Förstoppningsrisken är den enda nackdelen med kratom. Själv började jag dagen med att dricka moxalole som är laxermedel och så klart dricka vatten, mycket vatten.

Jag ska klicka hem moxalole nu

Tack ännu en gång för visdomen
Citera
2020-09-29, 15:45
Medlem
JoeL431s avatar
Fick hem en beställning från TT idag måste återigen säga att jag uppskattar deras service. Sample och tester är så klart väldigt uppskattat och bra kontakt, väldigt proffsigt.
Citera
2020-09-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerik10
Har provat TT's "Red Adha" och misstänker att det är en blandning av Green Malay/Red Maeng da med en "Red Adha" etikett, inget "dunder"

Tog 12-15 gram med lagom tolerans så jag må ha fel

Får vänta och se (har bara gått 1 ½ timma)

Jag har samma misstankar angående att det är en blandning utav någon av de tidigare sorterna, fick med hem 100g red adha för några timmar sen, jag har även blandat ca 20 G grön med lika mycket röd från TT som jag haft hemma sen innan och det är väldigt likt den red adha som jag fick hem, man förväntar sig att det ska dofta och även smaka bättre än det som dem har inne med tanke på dem fina och svåra orden som red adha har blivit tilldelat (astringent och skarp) kan bara säga att den inte är så skarp och astringent vet jag inte ens vad det betyder och tänker inte googla det heller😁 nä TT lite skärpning nu, förutom att man får med trevliga samples, den här gången lite green malay som jag har kvar lite av sen innan samt 1 G strawberry buds, vilket luktar otroligt gott, väldigt fin doft,

Nä red adha var inte dålig på något sätt, men man förväntar sig mer av någonting med en sådan "astringent" beskrivning,
Kändes mer som min "egna" blandpåse med grön och röd kratom från samma shop alltså TT, man förväntar sig något som sticker ut ur mängden på något sätt vilket den tyvärr inte gör, det är fortfarande bra kratom, men det saknas något,
Jag får återkomma efter att jag shottar 2 G till
Mvh
Citera
2020-09-29, 20:17
Medlem
Offtopic men TT har dem bästa cbd budsen på marknaden, och då har jag provat HerbM och GHampa, luktar otroligt gott, smakar lika gott och askan är vit, blev positivt överraskad.

Ontopic nu efter att ha provat så kan jag säga att red adha med all säkerhet är en bra produkt, trots att det är en blandning av grön och röd kratom, men den håller kvalitét utan tvekan, synd bara att den marknadsförs som någonting den inte är, det hade vart trevligare och mer ärligt om dem hade skrivit att det är deras egen handgjorda blend så som svensktK har gjort med sina produkter, dem skriver att det innehåller t.ex 35 procent gröna löv och 65 procent röda,

Jag brukar ibland nöja mig med att ta mellan 1,5 - 2 G kratom om dagen, det gör jobbet för mig, i början när jag slutade med opioider behövde jag mellan 10-15 g om dagen utspritt beroende på när man behövde för att inte må så dåligt, efter 1-2 veckor när opiathjärnan och opikroppen lugnat ner sig lite började jag få ett rus om man får kalla det för av kratom, i början dämpa det bara abstinensen och fick dagen att gå runt, men efter någon vecka eller två fick jag uppleva kratomets positiva effekter och jag tycker personligen att det här är så mycket bättre än t.ex tramadol, när jag tog som mest tram och hade slut i någon dag eller två så var det ett helvette utan sömn och jag mådde så dåligt som en horsare utan sitt opium bara kunde må, men efter att ha brukat kratom i mindre doser mellan 2-6 g om dagen i ett halvår nu så kan jag säga att jag har haft 2 st "pauser" på 1 vecka vardera UTAN NÅGRA STÖRRE BEKYMMER, dvs att jag kunde äta som vanligt, sova som vanligt men utan den där extra energin som man vill ha ibland, det var ett par sega veckor men jag har haft samma bekymmer efter att ha druckit många koppar kaffe om dagen en längre period,
Jag tackar högre makter för att jag kom i kontakt med kratomet och kunde sluta med ett 4 årigt opioidmissbruk, tack gröna löv och röda löv samt vita löv, allt är löv, one löv brother
Citera
2020-09-30, 18:33
Medlem
Citat:
Haha du tar ju väldigt mycket, lite väl mycket enligt min högst subjektiva åsikt men whatever floats your boat Bro.

En tesked brukar landa på nånstans mellan 4-7 g beroende på hur slät eller rågad den är. Jag har kört kratom nu i nästan 6 mån non stop och tar cirka 4g på morgonen, sedan väntar jag tills runt lunchtid och fyller på med 4g och så håller jag på ungefär var 4 timme tills någon timme innan läggdags. Även om jag har en GA ska hög tolerans så tycker jag ändå att en dos på mellan 4-5g ger en bra energikick o en härlig känsla. Vilken sorts kratom kör du på om man får fråga?

4-7 g? Det låter mycket oavsett om det är en slät eller rågad tesked vi pratar om. Jag mätte häromdagen upp på min våg med ett teskedsmått från ett par olika leverantörer och en slät tesked (teskedsmått) hamnar på 2,5-2,6 gram.
Citera
2020-09-30, 19:29
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
4-7 g? Det låter mycket oavsett om det är en slät eller rågad tesked vi pratar om. Jag mätte häromdagen upp på min våg med ett teskedsmått från ett par olika leverantörer och en slät tesked (teskedsmått) hamnar på 2,5-2,6 gram.

Skumt min hamnade på 4g, borde inte alla teskedar vara lika stora?
Citera
2020-09-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Skumt min hamnade på 4g, borde inte alla teskedar vara lika stora?

Kanske lite olika hur hårt komprimerat/packat pulvret är men det borde ändå inte skilja så mycket kan man tänka. Använde du ett mått eller en vanlig tesked? En vanlig tesked kan ju skilja en del beroende på hur rågat man fyller den.
Citera
2020-09-30, 20:29
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:
Kanske lite olika hur hårt komprimerat/packat pulvret är men det borde ändå inte skilja så mycket kan man tänka. Använde du ett mått eller en vanlig tesked? En vanlig tesked kan ju skilja en del beroende på hur rågat man fyller den.

Använde mått och försökte få det så poröst som möjligt
Citera
2020-09-30, 22:37
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:

Hmm du måste ha en väldigt liten tesked för mina skedar visar alltid på cirka 4g när den är slät och upp till 7 eller tom åtta om den är grovt rågad. Så pratar jag dessutom om pulver från olika leverantörer. Du kanske tom pratar om såna där teskedsmått man använder till matlagning? Jag pratar om riktiga teskedar.
Citera
2020-09-30, 22:38
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Ska testa Moxslole men jag kör det vanliga traditionella dvs vatten och sviskon. Efter det förra spektaklet på toaletten så kommer jag nog att vara väldigt noga med det resten av min kratomkarriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in