2020-09-30, 18:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Svært lite trolig. Da det først skjer ved stor skade på trachea.
Ok, tack.
Citera
2020-09-30, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är ju det jag skriver, att dom bara läcker "misstenkeliga" saker till pressen. Struntsaker, som att han ringt många gånger eftersom hon inte svarade. (skulle han fortsatt o ringa om hon svarat?) Att han raderade två av dessa, (varför inte radera 4 då?)att han kom sent till jobbet just den dagen, att han skrivit ett vidrigt äktenskapsförord för 30! år sen, att hon har haft tankar om att skilja sig för 6 år sen, att hans blod fanns på några ställen i ett hus som han bott i många år, att hans DNA fanns på hennes tofflor, några bloddroppar på en vägg... Ja, allt det här tyder ju tveklöst på mord. Eller hur. Att han sedan råkar sitta på några miljarder som många människor gärna skulle vilja lägga vantarna på spelar ingen roll alls.. nä nä

Jeg mener, alt tyder jo i denne saken på at TH står bak. Så hva skal de skrive om som taler bra for han?
At han kom seint til jobben har ikke blitt vinklet som noe spesielt. Det er bare rene faktaopplysninger.
Det samme er opplysninger om hans penger.
Det med ekteskapskontrakten tegner et bilde av TH. Dette sammen med andre saker forklarer hvem han er, hans personlighet, som igjen forklarer hvorfor han kunne drepe AE. Hvorfor skulle man holde dette hemmelig?
Ang blod så sier dem ikke hvor gammelt dette er. Det kan ha vært helt ferskt blod. Det sier de ingenting om. Jeg er ikke noen rettsmedisiner eller jobber i Kripos, men jeg tør påstå at om blodet er under et døgn gammelt, så lar det seg påvise. Blodet er ennå ikke tørket eller koagulert 100%, og det kan være derfor at de har satt det i sammenheng, og tatt med TH til undersøkelse hos lege.
Blod i et hus som man har bodd i i drøye 40 år, er i og for seg ikke uvanlig. Det som er uvanlig er å ikke vaske bort blodet, og da kan man jo undre. Det er jo ikke vanlig å ha blod på veggene og ikke vaske det bort. Eller å gå rundt med tøfler med ektemannens blod på, det har jeg aldri hørt om før. Det eneste blodet som har blitt vasket bort, er det i trappen.
Citera
2020-09-30, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, jeg har forstått det slik at det var en eldre Nokia mobil TH anvendte på den tiden. Det høres sannsynlig ut med fickringing eller at noen andre enn TH foretok de to oppringningene. Det høres sannsynlig ut med en slik automatisk sletting som du beskrev.
En teori om at TH skulle ha foretatt de to anropene for senere å slette de fra loggen og for deretter å lyve til politiet og si at han ikke hadde ringt og si at han ikke hadde slettet anropene, høres usannsynlig ut for meg.

Takk for informasjon Rips og Fnero52!

TH sa vel at han ikke husker noe om disse samtalene.
Citera
2020-09-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
...
At han kom seint til jobben har ikke blitt vinklet som noe spesielt. Det er bare rene faktaopplysninger.
...
Hvorfor skrev Tv2 dette da? :
"Dette vet vi om politiets beviser"
"Dro sent på jobb.
Politiet har i avhør stilt gjentatte spørsmål om Tom Hagens morgenrutiner. Han dro senere på jobb enn vanlig denne onsdagsmorgenen 31. oktober 2018, noe politiet finner mistenkelig."

https://www.tv2.no/a/11535844/
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-30 kl. 18:49.
Citera
2020-09-30, 18:48
Medlem
Citat:
TH sa vel at han ikke husker noe om disse samtalene.
Link til artikkel om at han sa det?
Citera
2020-09-30, 18:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg mener, alt tyder jo i denne saken på at TH står bak. Så hva skal de skrive om som taler bra for han?
Det med ekteskapskontrakten tegner et bilde av TH. Dette sammen med andre saker forklarer hvem han er, hans personlighet, som igjen forklarer hvorfor han kunne drepe AE. Hvorfor skulle man holde dette hemmelig?
Ang blod så sier dem ikke hvor gammelt dette er. Det kan ha vært helt ferskt blod. Det sier de ingenting om. Jeg er ikke noen rettsmedisiner eller jobber i Kripos, men jeg tør påstå at om blodet er under et døgn gammelt, så lar det seg påvise. Blodet er ennå ikke tørket eller koagulert 100%, og det kan være derfor at de har satt det i sammenheng, og tatt med TH til undersøkelse hos lege.
Blod i et hus som man har bodd i i drøye 40 år, er i og for seg ikke uvanlig. Det som er uvanlig er å ikke vaske bort blodet, og da kan man jo undre. Det er jo ikke vanlig å ha blod på veggene og ikke vaske det bort. Eller å gå rundt med tøfler med ektemannens blod på, det har jeg aldri hørt om før. Det eneste blodet som har blitt vasket bort, er det i trappen.
Han hade inga sår som visade på strid. Inga sår alls. Och blod går att typbestämma om man nu vill bevisa att han blödde näsblod på dörren men inte på golvet eller på hennes kläder när han hade ihjäl sin kona. Och så slank en "trådsanning" in där igen då. Du och dina gelikar är duktiga på att plantera såna lite här och där. Han blod fanns inte på hennes tofflor, för då hade polisen och media basunerat ut det med STORA bokstäver på löpsedlarna. Hans DNA fanns på tofflorna.
Citera
2020-09-30, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
"Ergo slepesporene må må bestå av avføring"

Nei, de må ikke det. Hvis det har oppsto et basketak, før AEH evt ble drept, kan slepesporene være blod. Har AEH satt seg til motverge under et kvelningsforsøk, kan det ha oppstått brekninger og oppkast, før hun eventuelt ble kvalt til døde. Og som jeg skrev tidligere: Hvis AEH allerede har hatt et toalettbesøk tidligere samme dag, er det ikke sikkert det er avføring igjen i den siste delen av tarmen, og da er det ingen selvfølge at det kommer avføring i forbindelse med kvelning. For øvrig har Minnimus har skrevet om mikroskopiske aerosoldråper, dette er en svært god indikasjon på kveling.
Du har ikke dekning for å skrive "Ergo slepesporene må bestå av avføring."

"Og så kan det være andre ting som politiet mener indikerer at hun ble kvalt. F.eks. hudrester eller dna på en strips, avsatt på en sånn måte at det kan tyde på at stripsen ble brukt til å kvele henne.
Man snakker da om de største stripsene som Biltema selger, som er 40-50 cm lang, og halvannen cm bred. Enkel måte å drepe noen på. "

Mener du, i fullt alvor, at man kan kvele et menneske med en strips med lengde 40-50 cm? Og det på et menneske som stritter i mot?
Hvilken idiot vil prøve på det?

Du tok bort det siste, nemlig at vi nylig har en sak ang en far og en sønn der dette skjedde. Gutten var 15 år, og nesten ferdig vokst, og mye sterkere enn en gammel dame på nesten 70.
Stripsen satt i de første hakkene, som en lasso, lure seg innpå bakfra, og i full fart ta den over hodet og stramme til. Ikke noe problem, og spesielt hvis hun lå ved trappen i svime. Hvordan skal hun kunne gjøre motstand da?

Jo slepesporene må bestå av avføring. Det kan godt være at de også har gjordt funn av mikroskopiske aerosoldråper også, men ved kvelning vil det komme avføring også. Det kan hende at hun hadde vært på do, men denne reaksjonen jeg snakker om er noe annet enn hvis man går på do på vanlig måte. Musklene strammer seg på en sånn måte at all avføring kommer ut selv om hun evt hadde vært på do tidligere.
Når det gjelder blod, så er det funnet en liten mengde blod, og da er det tvilsomt at det er så mye at det er snakk om at det kunne bli slepespor.
Du kommer snart til å få se at jeg hadde rett.
Citera
2020-09-30, 19:06
Medlem
Citat:
Blod i et hus som man har bodd i i drøye 40 år, er i og for seg ikke uvanlig.
Det som er uvanlig er å ikke vaske bort blodet, og da kan man jo undre. Det er jo ikke vanlig å ha blod på veggene og ikke vaske det bort.
Fetad: Blodsporene fra TH var avsatt på dørkarmen på ytterdøren og på gjestetoalettet (jeg vet ikke hvor på gjestetoalettet).
Den nevnte dørkarmen er brunfarget, og det kan hende at blodsporene ikke var spesielt synlige pga fargen på dørkarmen og at de derfor ikke hadde blitt vasket bort (selv om det eventuelt var lang tid siden blodsporene hadde blitt avsatt).

to ulike steder i huset fant politiet Tom Hagens blod. Eksperter mener det ikke beviser noe i seg selv, og retten så bort fra sporene.
https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731

Altså på den nevnte dørkarmen og på gjestetoalettet i 1. etasje. Og IKKE på tøflene/sandalene.

Edit: Noen nevnte at gulvflisene i S4 er terrakotta-farget eller rødbrune og hvis det stemmer og dersom THs blod var på gulvet på gjestetoalettet, så kan det hende at det ikke var spesielt synlig og at det derfor ikke hadde blitt vasket bort.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-30 kl. 19:14.
Citera
2020-09-30, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han hade inga sår som visade på strid. Inga sår alls. Och blod går att typbestämma om man nu vill bevisa att han blödde näsblod på dörren men inte på golvet eller på hennes kläder när han hade ihjäl sin kona. Och så slank en "trådsanning" in där igen då. Du och dina gelikar är duktiga på att plantera såna lite här och där. Han blod fanns inte på hennes tofflor, för då hade polisen och media basunerat ut det med STORA bokstäver på löpsedlarna. Hans DNA fanns på tofflorna.

Blir vel vanselig å typebestemme om det er neseblod hvis blodet er delvis tørket.
Jeg er ikke 100% i svensk, men jeg oppfatter det som at du mener at de ikke fant (hittad) blod på hennes tøfler/sandaler, men det gjorde de altså.
Citera
2020-09-30, 19:17
Medlem
Citat:
jeg oppfatter det som at du mener at de ikke fant (hittad) blod på hennes tøfler/sandaler, men det gjorde de altså.
Fetad: Hvordan kan du påstå det når:" to ulike steder i huset fant politiet Tom Hagens blod."

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Blodsporene fra TH var avsatt på dørkarmen på ytterdøren og på gjestetoalettet (jeg vet ikke hvor på gjestetoalettet).
Den nevnte dørkarmen er brunfarget, og det kan hende at blodsporene ikke var spesielt synlige pga fargen på dørkarmen og at de derfor ikke hadde blitt vasket bort (selv om det eventuelt var lang tid siden blodsporene hadde blitt avsatt).

to ulike steder i huset fant politiet Tom Hagens blod. Eksperter mener det ikke beviser noe i seg selv, og retten så bort fra sporene.
https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731

Altså på den nevnte dørkarmen og på gjestetoalettet i 1. etasje. Og IKKE på tøflene/sandalene.

Edit: Noen nevnte at gulvflisene i S4 er terrakotta-farget eller rødbrune og hvis det stemmer og dersom THs blod var på gulvet på gjestetoalettet, så kan det hende at det ikke var spesielt synlig og at det derfor ikke hadde blitt vasket bort.

Som Dagbladet tidligere har avslørt, ble det allerede 31. oktober i 2018, dagen Anne-Elisabeth forsvant, funnet det som er beskrevet som blodflekker fra Tom Hagen i eneboligen i Sloraveien. Disse ble funnet avsatt minst to steder – på et bad og i tilknytning til inngangspartiet.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sporene-som-tyder-pa-nye-blodfunn/72550131

Nettavisen får også bekreftet at det er funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen på badet, noe Romerikes Blad omtalte allerede i slutten av mai.
Politiet har også funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen på dørkarmen til ytterdøren, som er like ved badet. I tillegg er det gjort funn av DNA fra ham på sandaler tilhørende Anne-Elisabeth. De ble funnet et annet sted i huset.

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-30 kl. 19:30.
Citera
2020-09-30, 19:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Blir vel vanselig å typebestemme om det er neseblod hvis blodet er delvis tørket.
Jeg er ikke 100% i svensk, men jeg oppfatter det som at du mener at de ikke fant (hittad) blod på hennes tøfler/sandaler, men det gjorde de altså.
Då får du ge mig en link om blodet på tofflorna.

Om du inte gör det så ser jag dig som lögnare. En ljugpelle. Nån att inte lita på. En som skruvar på sanningen....
Citera
2020-09-30, 19:20
Medlem
Citat:

Jag kan inte hålla med dig om att detta tecknar en bild av TH. Absolut inte heller att det skulle betyda att han är skyldig till dråp.
Det finns många hederliga människor med god moralisk uppfattning som värnar om sina pengar på ett "gammaldags" vis, t ex för att uppfostra sina barn till att klara sig själva mm.- även om man kan tycka att det är väldigt egoistiskt vad beträffar snålhet gentemot AEH.
Men vad vet vi egentligen om deras privata ekonomi i praktiken, uppgörelser, överenskommelser, motiv?
Kan vara så enkelt som att TH på inga villkor ville skylta med att han delar ut sina pengar till andra, inte ens till familjemedlemmar. Han kanske vill visa att det inte lönar sig att be honom om bistånd.
Så kan en resonera efter en tuff fattig uppväxt-
Vad det har med dråp att göra förstår inte jag.
Tvärtom kan det vara - att han menar att "ditt liv är ditt, mitt liv är mitt".
Finns ett ordspråk som lyder "Leva och låt leva" ...

Finns säkert andra förklaringar också, än just motiv till dråp.

Däremot om han varit känd som en ständig provokatör, ofta varit i slagsmål, ofta utslängd på krogen, inte skötte sitt arbete, höll sig med flera älskarinnor mm. skulle jag kunna tillåta mig att låta tanken gå vidare
till om han fått "dåndimpen" och begått dråpshandlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in