Citat:
Ursprungligen postat av
lixt
Jeg mener, alt tyder jo i denne saken på at TH står bak. Så hva skal de skrive om som taler bra for han?
At han kom seint til jobben har ikke blitt vinklet som noe spesielt. Det er bare rene faktaopplysninger.
Det samme er opplysninger om hans penger.
Det med ekteskapskontrakten tegner et bilde av TH. Dette sammen med andre saker forklarer hvem han er, hans personlighet, som igjen forklarer hvorfor han kunne drepe AE. Hvorfor skulle man holde dette hemmelig?
Ang blod så sier dem ikke hvor gammelt dette er. Det kan ha vært helt ferskt blod. Det sier de ingenting om. Jeg er ikke noen rettsmedisiner eller jobber i Kripos, men jeg tør påstå at om blodet er under et døgn gammelt, så lar det seg påvise. Blodet er ennå ikke tørket eller koagulert 100%, og det kan være derfor at de har satt det i sammenheng, og tatt med TH til undersøkelse hos lege.
Blod i et hus som man har bodd i i drøye 40 år, er i og for seg ikke uvanlig. Det som er uvanlig er å ikke vaske bort blodet, og da kan man jo undre. Det er jo ikke vanlig å ha blod på veggene og ikke vaske det bort. Eller å gå rundt med tøfler med ektemannens blod på, det har jeg aldri hørt om før. Det eneste blodet som har blitt vasket bort, er det i trappen.
Jag kan inte hålla med dig om att detta tecknar en bild av TH. Absolut inte heller att det skulle betyda att han är skyldig till dråp.
Det finns många hederliga människor med god moralisk uppfattning som värnar om sina pengar på ett "gammaldags" vis, t ex för att uppfostra sina barn till att klara sig själva mm.- även om man kan tycka att det är väldigt egoistiskt vad beträffar snålhet gentemot AEH.
Men vad vet vi egentligen om deras privata ekonomi i
praktiken, uppgörelser, överenskommelser, motiv?
Kan vara så enkelt som att TH på inga villkor ville skylta med att han delar ut sina pengar till andra, inte ens till familjemedlemmar. Han kanske vill visa att det inte lönar sig att be honom om bistånd.
Så kan en resonera efter en tuff fattig uppväxt-
Vad det har med dråp att göra förstår inte jag.
Tvärtom kan det vara - att han menar att "ditt liv är ditt, mitt liv är mitt".
Finns ett ordspråk som lyder "Leva och låt leva" ...
Finns säkert andra förklaringar också, än just motiv till dråp.
Däremot om han varit känd som en ständig provokatör, ofta varit i slagsmål, ofta utslängd på krogen, inte skötte sitt arbete, höll sig med flera älskarinnor mm. skulle jag kunna tillåta mig att låta tanken gå vidare
till om han fått "dåndimpen" och begått dråpshandlingar.