2020-09-29, 18:20
Medlem
Truppen tas ut imorgon 12:00.
Citera
2020-09-30, 03:33
Medlem
321js avatar
https://www.sydsvenskan.se/2020-09-29/olof-lundh-blottlagger-en-tystnadskultur-inom-landslaget

"Överlag är Olof Lundhs bok en pedagogisk och viktig redogörelse över förehavanden hos ett förbund i desperat behov av transparens. Jag kan förstå varför förbundet kontaktade TV4 för att få bort Lundh från landskampsbevakningen.

Den ena handen vet vad den andra gör – vänskapskorruption och gentjänster grasserar inte bara inom kulturens värld. Något är ruttet inom Sveriges största folkrörelse."
Senast redigerad av 321j 2020-09-30 kl. 03:36.
Citera
2020-09-30, 11:07
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Truppen tas ut imorgon 12:00.
Kul!

Får man fråga var du hittade information om detta redan igår?
Citat:
Den 8 oktober möter landslaget Ryssland borta i vänskapsmatch. Därefter väntar Nations League-möten med Kroatien (11 oktober) och Portugal (14 oktober)

https://www.svt.se/sport/fotboll/11-55-janne-andersson-tar-ut-truppen-till-nations-league

Edit:

Här är min trupptippning från 23 september:
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Planeringen var redan högst tveksam innan matchen flyttades. Vad var tanken med en träningsmatch blott tre dagar innan två tuffa bortamatcher i UEFA Nations League? Är detta den träningsmatch som egentligen skulle ha spelats i våras?

Det bäddar dock onekligen för en intressant trupputtagning. Kan vi vänta oss en trupp på närmare 30 man? Ingen spelare lär väl spela i samtliga tre matcher - allra minst lite äldre nyckelspelare så som Marcus Berg, Albin Ekdal, Mikael Lustig, och Sebastian Larsson.

Gissar på (29 man):

Startelva mot Ryssland:
Dock vill jag byta ut Martin Olsson (skadad) mot Jesper Karlsson.
Citera
2020-09-30, 12:21
Medlem
Spännande med Starfelt tycker dock fortfarande att Nilsson borde fått chansen....
Citera
2020-09-30, 12:27
Medlem
Truppen mot Ryssland, Kroatien och Portugal.

Målvakter: Robin Olsen, Kristoffer Nordfeldt, Karl-Johan Johnsson.

Backar: Victor Nilsson Lindelöf, Ludwig Augustinsson, Pontus Jansson, Filip Helander, Martin Olsson, Mikael Lustig, Emil Krafth, Pierre Bengtsson, Sebastian Holmén, Mattias Johansson, Carl Starfelt.

Mittfältare/anfallare: Sebastian Andersson, Marcus Berg, Viktor Claesson, Albin Ekdal, Emil Forsberg, Alexander Isak, Dejan Kulusevski, Jordan Larsson, Sebastian Larsson, Kristoffer Olsson, Robin Quaison, Ken Sema, Mattias Svanberg, Gustav Svensson.
Citera
2020-09-30, 12:37
Medlem
Citat:
Spännande med Starfelt tycker dock fortfarande att Nilsson borde fått chansen....

Calle är startgubbe i en ganska bra liga och Joakim Nilsson har fått sitta på bänken inledningsvis.
Citera
2020-09-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Calle är startgubbe i en ganska bra liga och Joakim Nilsson har fått sitta på bänken inledningsvis.

På grund av att han var skadad i slutet av förra säsongen troligtvis, han gjorde det extremt bra i Zweite så tycker han borde fått chansen redan.
Citera
2020-09-30, 12:41
Medlem
Citat:
På grund av att han var skadad i slutet av förra säsongen troligtvis, han gjorde det extremt bra i Zweite så tycker han borde fått chansen redan.

Ingen aning, ja han har gjort det bra, men jag tycker det är ganska logiskt att Starfelt går före denna gången.
Citera
2020-09-30, 12:46
Medlem
Spännande trupp!
Citera
2020-09-30, 13:07
Medlem
Korders avatar
Inga större konstigheter med truppen, även om det finns ett par spelare jag personligen är allergisk mot.
Citera
2020-09-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Inga större konstigheter med truppen, även om det finns ett par spelare jag personligen är allergisk mot.

Vilka då?
Citera
2020-09-30, 13:33
Medlem
Troligtvis hade Dennis Hadzikadunic blivit uttagen till denna truppen så det där med "att vänta tills jag blir 30" är bara bullshit. Enligt mig hade Dennis gått före Carl i denna truppen men han har ju valt annat landslag nu.

Otroligt kul att se Carl med, har följt honom i ryska ligan och har sett att han fått bra betyg på dem olika apparna, hoppas bara Jocke Nilsson också börjar få speltid efter sin skada så har Sverige återigen ett VÄLDIGT starkt försvar på pappret för att vara Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in