2020-09-30, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Väldigt bra tips. Naturen är som en naturlig benzo. Det är även viktigt att inte tänka bakåt på vad som hänt och vad man kunde gjort annorlunda. Det kan bara bli bättre och framtiden är som ett oskrivet vitt papper. Livet är kort och det är dags att agera och visualisera var man vill vara om ett par år.

Ja det är sant. Jag kämpar fortfarande och ska börja tänka framåt, det kan ju bli bättre.
Citera
2020-09-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finni
Det jag ser är väl att jag är i det skicket att jag behöver hjälp för att överleva.
Lösa mina problem nej men att få hjälp akut ja.
Vad skönt för dig att du har lyckats med det, jag önskade att jag kände detsamma.

Jag vet för lite om din situation så jag kan inte uttala mig. Du skriver lugnt och sansat och jag tycker det verkar som om du kan ta dig an detta själv men. Jag låg och skrek och vred mig på golvet på psyk och hade inte en tanke på att sitta på Flashback och fråga om råd om min hälsa. Ändå sket jag i psyk ändå och tog mig upp. Det kan du också göra.
Spring i skogen, ät bra och spendera tid med nära och kära. Sök en privat psykolog och öppenpsyk om du nu vill ha mediciner.
Citera
2020-09-30, 01:30
Medlem
Citat:
Jag vet för lite om din situation så jag kan inte uttala mig. Du skriver lugnt och sansat och jag tycker det verkar som om du kan ta dig an detta själv men. Jag låg och skrek och vred mig på golvet på psyk och hade inte en tanke på att sitta på Flashback och fråga om råd om min hälsa. Ändå sket jag i psyk ändå och tog mig upp. Det kan du också göra.
Spring i skogen, ät bra och spendera tid med nära och kära. Sök en privat psykolog och öppenpsyk om du nu vill ha mediciner.

Precis! Vad jag gör övrig tid när jag inte skriver här är en helt annan sak. Jag är lugn utåt men känslan är en helt annan.
Ja absolut, jag ska försöka med allt jag kan komma på som kan fungera för mig.
Jag har mediciner så det är inte vad jag är ute efter.
Citera
2020-09-30, 01:32
Medlem
Citat:
Precis! Vad jag gör övrig tid när jag inte skriver här är en helt annan sak. Jag är lugn utåt men känslan är en helt annan.
Ja absolut, jag ska försöka med allt jag kan komma på som kan fungera för mig.
Jag har mediciner så det är inte vad jag är ute efter.

Då vet jag inte vad akutpsyk kan göra för dig. Du ska enligt riktlinjerna få psykolog eller kuratoruppföljning ganska snabbt i öppenvården samt en läkartid.
Som sagt tänk positivt och framåt. Var i naturen och med nära och kära.
Citera
2020-09-30, 01:33
Medlem
Eftersom du säger att du vill leva så kan du börja med att förklara att du behöver stöd genom kognetiv terapi och beteende.

Även om det är surt att vara inlagt kan det faktiskt vara bra att stanna där några dagar och påbörja skapa dagliga rutiner och träffa en psykoterapeut samt psykolog.
Citera
2020-09-30, 01:40
Medlem
Citat:
Då vet jag inte vad akutpsyk kan göra för dig. Du ska enligt riktlinjerna få psykolog eller kuratoruppföljning ganska snabbt i öppenvården samt en läkartid.
Som sagt tänk positivt och framåt. Var i naturen och med nära och kära.

Fortfarande så är det ju just akut hjälp jag behöver för att inte ta mitt liv. Det är inte så enkelt att bli av med dessa tankar även om jag försöker.
Citera
2020-09-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Eftersom du säger att du vill leva så kan du börja med att förklara att du behöver stöd genom kognetiv terapi och beteende.

Även om det är surt att vara inlagt kan det faktiskt vara bra att stanna där några dagar och påbörja skapa dagliga rutiner och träffa en psykoterapeut samt psykolog.

Jag har lite hopp kvar om att överleva men självmordstankarna är jobbiga.
Nu har du nog missförstått, det var ju precis det jag ville men jag blev utskriven istället. Trots självmordstankar/planer.
Citera
2020-09-30, 01:48
Medlem
Citat:
Jag har lite hopp kvar om att överleva men självmordstankarna är jobbiga.
Nu har du nog missförstått, det var ju precis det jag ville men jag blev utskriven istället. Trots självmordstankar/planer.

sorry, då får jag be om mer kontext,
Du träffade en läkare när du har inlagd och önskade få kbt men blev bara utskrivning?
Citera
2020-09-30, 02:52
Medlem
neuron-drones avatar
Ledsen att de inte ville förstå dig. För det verkade ju komma fram att det inte var du som hade svårt att förklara utan att de ville skriva ut dig och inte hjälpa dig så mycket.

Blir sorgsen när jag hör människor avvisas. Det är tufft nog som det är. Och självmord är ofta ambivalent som någon sa. Det är en sak som verkligen kan dela en. Man blir en person som vill göra det och en som inte vill. Och den som inte vill blir rädd för den som vill.

Försök ta kontakt med någon annan, en själavårdare kanske. Jag håller tummarna att det ska bli bra.
Citera
2020-09-30, 02:56
Avslutad
Citat:
Det kunde jag tyvärr inte då jag inte fick träffa läkaren något mer.
Tack! Just nu funkar det och jag tror inte jag kan skicka pm? Har för mig att man måste ha skrivit ett visst antal inlägg för det?

Du måste ha skrivit minst 50 inlägg.
Prata ut, det här är Flashback. Här kan du dela dina tankar så skriv på. Leta efter andra ämnen du tycker är intressant.
Citera
2020-09-30, 05:35
Medlem
TompaOs avatar
Gör det
Citera
2020-09-30, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
sorry, då får jag be om mer kontext,
Du träffade en läkare när du har inlagd och önskade få kbt men blev bara utskrivning?

Jag träffade bara läkaren en gång och då var det bara tal om utskrivning oavsett vad jag försökte förklara och be om hjälp med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in