Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Har du pratat något med dem. Säg precis som du känner. Du vill ha hjälp. Du vet inte hur du ska uttrycka dig. Du är full av saker men samtidigt helt tom inombords. Du kanske är rädd för att du faktiskt fullbordar det du var nära att göra.
Sedan vet jag inte hur det är psykvården om de vill ta emot så många som möjligt eller om de har begränsade resurser. I värsta fall kan de inte ta emot alla som vill eller behöver. Det leder såklart till att en del överdriver sina känslor för att framstå som mer behövande. Tråkigt men sant.
Ja jag har pratat med en personal 2 gånger. Jag försökte förklara precis detta, att jag inte vet hur jag ska uttrycka mig men att jag fortfarande vill dö. Jag är rädd att jag kommer slutföra det jag påbörjade för någon dag sedan, det är så det känns nu iallafall. Detta är så svårt, jag vet verkligen inte hur jag ska kunna svara på deras fråga om vad jag behöver hjälp med.
Enligt mig är det väl just nu att förhindra att jag tar mitt liv men det fungerade inte som svar.
Det är inte fullt på avdelningen just nu men klart att det finns begränsade resurser. Jag önskade att jag överdrev men exakt som jag skrev tidigare är det.