2020-09-29, 23:30
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Något säger mig att du inte har adhd. Du verkar ha en helt fungerande arbetssituation och du ”vill inte ha någon jävla centralstimulerande skit.”

När du inte ens vet hur du reagerar på det? Eller har du provat? Man behandlar adhd mycket väl med CS.

Sen verkar du tro att bensodiazepiner är godis som är helt riskfritt. Snälla läs på lite för fan..

Det är folk omkring mig som tjatat i många år om att jag har ADHD. Själv har jag aldrig tyckt det. Jag känner att jag haft problem hela livet med nåt men har aldrig själv känt just ADHD. Skulle bli glad om jag inte har det och därför vill jag utreda för att få tyst på alla och sluta undra.

Nej jag vet inte hur jag reagerar på CS för jag har aldrig provat.

Läsa på om benzo? Skämtar du? 😀 Har varit min vän i många år.
Senast redigerad av Fourhundredstrokes 2020-09-29 kl. 23:38.
Citera
2020-09-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Benzo är väldigt effektivt mot
Oro och ångest men rebounceeffekten ör enorm och dör kan man verkligen snacka om en drog som skapar ångest lika effektivt som den dämpar ångest.

ADHD-medicinering kan möjligen lindra din ångest. Jag upplever mig själv som mer samlad och återhållen på dessa läkemedel, så jag tycker du ska vara öppen för att åtminstone ge substanserna en chans.

Rebounceeffekten ja man blir beroende jag vet. Har tagit i många år.
Mm.. låter ju skönt om det är så men har samtidigt hört så många dåliga historier om CS. Så jag vet inte..
Hur funkar inkörningen? Effektmässigt alltså.
Citera
2020-09-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Det är folk omkring mig som tjatat i många år om att jag har ADHD. Själv har jag aldrig tyckt det. Jag känner att jag haft problem hela livet med nåt men har aldrig själv känt just ADHD. Skulle bli glad om jag inte har det och därför vill jag utreda för att få tyst på alla och sluta undra.

Nej jag vet inte hur jag reagerar på CS för jag har aldrig provat.

Läsa på om benzo? Skämtar du? 😀 Har varit min vän i många år.

Hur fan i helvetet kan du innan säga att du är emot CS innan du har provat? Du har inte en massa MENSA diplom hängandes över väggarna förmodar jag..
Citera
2020-09-29, 23:47
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Rebounceeffekten ja man blir beroende jag vet. Har tagit i många år.
Mm.. låter ju skönt om det är så men har samtidigt hört så många dåliga historier om CS. Så jag vet inte..
Hur funkar inkörningen? Effektmässigt alltså.

Alltså, i princip finns det två substanser: metylfenidat och lisdexamfetamin.
Den senare är en lite nyare produkt.

Jag har aldrig upplevt några problem. Sover bra, har fortsatt god aptit och smärre muntorrhet ökad puls och annan ökad aktivitet i sympatiska systemet tycker jag inte är så besvärande.

Vissa kan uppleva ångest i samband med ökad puls och så där - jag har aldrig
Känt så,
Eller har problem att somna. Själv har jag aldrig haft såna problem heller.

Min största nytta är mot min ADD. Jag kommer igång les grejer och blir mer fokuserad. Och får vettigare impulskontroll. Har inte upplevt det som problematiskt men tyckte det var intressant att första gången jag testade medicinerna var första gången jag höll mig till hastighetsbegränsningarna.
Citera
2020-09-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Hur fan i helvetet kan du innan säga att du är emot CS innan du har provat? Du har inte en massa MENSA diplom hängandes över väggarna förmodar jag..

Och vad är din diagnos?
Citera
2020-09-29, 23:58
Medlem
Citat:
Alltså, i princip finns det två substanser: metylfenidat och lisdexamfetamin.
Den senare är en lite nyare produkt.

Jag har aldrig upplevt några problem. Sover bra, har fortsatt god aptit och smärre muntorrhet ökad puls och annan ökad aktivitet i sympatiska systemet tycker jag inte är så besvärande.

Vissa kan uppleva ångest i samband med ökad puls och så där - jag har aldrig
Känt så,
Eller har problem att somna. Själv har jag aldrig haft såna problem heller.

Min största nytta är mot min ADD. Jag kommer igång les grejer och blir mer fokuserad. Och får vettigare impulskontroll. Har inte upplevt det som problematiskt men tyckte det var intressant att första gången jag testade medicinerna var första gången jag höll mig till hastighetsbegränsningarna.

Ökad puls reagerar jag direkt på att du skriver. Jag gör redan en hel del för att förhindra det vilket jag får stresspåslag annars. Undviker gärna!
Kan det va så att många är övermedicinerade och att det är därför många får så dåliga effekter? Eller vad beror det på? Feldiagnos?? Ja jag vet du är inte läkare, jag bara bollar! 😀
Men har du ADD eller ADHD? Fattar inte.
Citera
2020-09-30, 00:07
Medlem
Kundalinis avatar
Alla läkemedel har biverkningar/

Detta är självklara effekter av centralstimulerande. Det rör sig alltså inte om övermedicinering i sig.

Effekten - alltså uppelevelsen av ökad puls - är ju inte universell. Vissa kopplar det till en känsla av oro och ångest. Jag gör inte det.

ADHD eller ADD är syntetiska begrepp. Man kan ha mycket av det ena eller av det andra eller av båda.
Citera
2020-09-30, 00:39
Medlem
Citat:
Alla läkemedel har biverkningar/

Detta är självklara effekter av centralstimulerande. Det rör sig alltså inte om övermedicinering i sig.

Effekten - alltså uppelevelsen av ökad puls - är ju inte universell. Vissa kopplar det till en känsla av oro och ångest. Jag gör inte det.

ADHD eller ADD är syntetiska begrepp. Man kan ha mycket av det ena eller av det andra eller av båda.

Okej men om du har mer av ADD så är vi nog väldigt olika.
Jag tycker om att "sänka" mig och vill inte ha puls.
Senast redigerad av Fourhundredstrokes 2020-09-30 kl. 01:08.
Citera
2020-09-30, 01:00
Medlem
Varför i helvete ska du ha benzo mot en uppmärksamhetsstörning? Benzo gör en trög i huvudet och sänker kognitiv förmåga. Det är raka motsatsen till vad man vill uppnå.
Adhd överdiagnostiseras så in i helvete. Låter mer som om du behöver bli en renlevnadsmänniska och sluta tänka så mycket.
Citera
2020-09-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Varför i helvete ska du ha benzo mot en uppmärksamhetsstörning? Benzo gör en trög i huvudet och sänker kognitiv förmåga. Det är raka motsatsen till vad man vill uppnå.
Adhd överdiagnostiseras så in i helvete. Låter mer som om du behöver bli en renlevnadsmänniska och sluta tänka så mycket.

Oj. Har det hänt nåt tråkigt ikväll?
Jag medicinerar inte adhd med benzo, jag har tagit benzo i många år mot ångest och inget annat, hur fan läser du?
Citera
2020-09-30, 01:13
Medlem
Citat:
Oj. Har det hänt nåt tråkigt ikväll?
Jag medicinerar inte adhd med benzo, jag har tagit benzo i många år mot ångest och inget annat, hur fan läser du?

Japp benzo har förstört mitt liv är vad som har hänt.
Du borde inte ta benzo mot ångest och det är troligtvis vad som ger dig dina adhd-symptom.
Citera
2020-09-30, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Japp benzo har förstört mitt liv är vad som har hänt.
Du borde inte ta benzo mot ångest och det är troligtvis vad som ger dig dina adhd-symptom.

Nej det stämmer inte. Jag har varit sån sen jag var liten. Benzon började jag med i 20-årsåldern och har tagit rätt lite hela tiden. Men jag vet hur det kan kännas när man går över gränsen också..
Trist att du har ballat ur men du hjälper inte andra att sluta genom att va dryg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in