2020-09-29, 22:49
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag gjorde det tidigare. Jag fick både elvanse, attentin, lyrica och xanor.

Jag valde själv att trappa ut benson, och jag tror inte att läkare kommer tycka det är en bra medicin vid adhd för dig, det tyckte de inte för mig. Likväl fick jag det under många år pga min kraftiga ångest och mina sömnbesvär. Har haft det längre än centralstimulerande. Egentligen fick jag just xanor för insomnia, fast det stod ångest på paketet.

Okej. Nej jag tänker också att dom inte vill det. Det är därför jag blir så dum på det här. Och dom vill förmodligen ännu mindre ge mig benzo om dom får veta att jag fixat det själv i många år 😄
Senast redigerad av Fourhundredstrokes 2020-09-29 kl. 22:53.
Citera
2020-09-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja så är det. De kommer också troligtvis vilja ha ts drogfri under utredningen.

Fan... det kommer ju inte funka
Citera
2020-09-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Om du inte har några problem hemma och på jobbet kan jag utreda dig direkt: INGEN ADHD.

Ett av diagnoskriterierna är att man har tydlig funktionsnedsättning på flera ställen som på jobbet, hemma, vid studier etc. Så inga problem = ingen ADHD.

Har jag sagt att jag inte har några problem?
Citera
2020-09-29, 22:56
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Har jag sagt att jag inte har några problem?
Du hade inga större problem vad du beskrev i den förra tråden. Små problem har alla även utan diagnos.
Citera
2020-09-29, 23:03
Medlem
Citat:
Du hade inga större problem vad du beskrev i den förra tråden. Små problem har alla även utan diagnos.

Då har du läst fel. Jag har haft massa problem ända sen jag var liten. Det största upplevda från min sida att andra alltid haft problem med mig.
Citera
2020-09-29, 23:05
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Nej jag pluggar inte, jag jobbar, kontorsarbete mest. Tycker jobbet funkar bra för jag kan göra mycket som jag vill. Lägga upp mina egna dagar liksom.
Hur funkar CS på dig? Aldrig tagit nåt annat?

Ah, jag fattar.

Jag har inte tagit nåt annat bortsett från lite sporadiskt självmedicinerande med stilnoct.
Känner liksom inte av effekten så tydligt, känner mig inte "påverkad" och har inte problem med att det känns jobbigt när den går ur på kvällen.

Största skillnaden när jag tar cs är att jag har lättare att tex lyssna på föreläsningar och sitta på möten. Utan medicin har jag svårt att hålla fokus, blir väldigt rastlös och trött efteråt. Har lättare att hantera intryck, typ på stan eller kollektivtrafiken. Innan jag käkade medicin brukade jag ofta vara helt slutkörd när jag kom hem samtidigt som det typ brann i hjärnan. Tror att jag har mindre ångest och oro eftersom jag inte är rastlös, överstimulerad och utmattad samtidigt.
Kan läsa facklitteratur utan att klösa ut mina egna ögon också!

Organisering, sömn och rutiner är fortfarande en jävla kamp dock.
Citera
2020-09-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Nu gissar jag. Men du är en sån som blir snudd på psykotisk om du tar amfetamin?

De små doser centralstimulerande en med adhd får fungerar annorlunda än du tror.
Den låga dosen verkar på ett annat om man så säger.

Nja visserligen inte dosmässigt utan det är helt olika amfetaminsalter och rent.
Citera
2020-09-29, 23:15
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Det största upplevda från min sida att andra alltid haft problem med mig.
Låter mer som autism.

Sen kan du trots vad folk sagt glömma att de skulle skriva ut Stesolid (med eller utan CS) efter utredningen om du inte redan har en rejäl och långvarig bakgrund med allvarlig psykisk ohälsa. Men drogtester lär det bli.
Citera
2020-09-29, 23:17
Medlem
Citat:
Jag har skrivit en tidigare tråd om att folk tjatar på mig att utreda ADHD. Nu tänker jag göra det men tänker på hur fel det kommer bli med medicinering isf.
Jag har inga mediciner nu. Bara självmed. mot ångest som jag inte vill sluta med.
Men om jag får en ADHD-diagnos kommer dom ju vilja behandla mig med helt andra grejer. Som jag inte vill ha.
Jag vet jag behöver inte ta nåt jag inte vill ha men känns ju onödigt att gå och "skaffa sig" en diagnos och sen inte behandla den? Eller?
Jag vill ha min stesolid som jag känner mig trygg i och inte nån jävla centralstimulerande skit. Får ångest av att bara tänka på va fel jag skulle bli av det.
Hjälp mig reda ut det här!
Finns det några ADHD-personer här som tar benzo?

Något säger mig att du inte har adhd. Du verkar ha en helt fungerande arbetssituation och du ”vill inte ha någon jävla centralstimulerande skit.”

När du inte ens vet hur du reagerar på det? Eller har du provat? Man behandlar adhd mycket väl med CS.

Sen verkar du tro att bensodiazepiner är godis som är helt riskfritt. Snälla läs på lite för fan..
Citera
2020-09-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Ah, jag fattar.

Jag har inte tagit nåt annat bortsett från lite sporadiskt självmedicinerande med stilnoct.
Känner liksom inte av effekten så tydligt, känner mig inte "påverkad" och har inte problem med att det känns jobbigt när den går ur på kvällen.

Största skillnaden när jag tar cs är att jag har lättare att tex lyssna på föreläsningar och sitta på möten. Utan medicin har jag svårt att hålla fokus, blir väldigt rastlös och trött efteråt. Har lättare att hantera intryck, typ på stan eller kollektivtrafiken. Innan jag käkade medicin brukade jag ofta vara helt slutkörd när jag kom hem samtidigt som det typ brann i hjärnan. Tror att jag har mindre ångest och oro eftersom jag inte är rastlös, överstimulerad och utmattad samtidigt.
Kan läsa facklitteratur utan att klösa ut mina egna ögon också!

Organisering, sömn och rutiner är fortfarande en jävla kamp dock.

Va skönt det låter! På dig låter det som det funkar exakt som det ska. Att du "inte känner av effekten" betyder väl att du får just den perfekta effekten som bara gör dig "normal"?
Men vissa blir ju bara helt skitnödiga istället. Och just den negativa effekten jag hört från många gör mig jävligt nervös. Vill inte uppleva tack.
Citera
2020-09-29, 23:22
Medlem
Citat:
Låter mer som autism.

Sen kan du trots vad folk sagt glömma att de skulle skriva ut Stesolid (med eller utan CS) efter utredningen om du inte redan har en rejäl och långvarig bakgrund med allvarlig psykisk ohälsa. Men drogtester lär det bli.

Autism? Varför då?
Jag förväntar mig absolut inte att få benzo utskrivet. Det fixar jag själv.
Citera
2020-09-29, 23:28
Medlem
Kundalinis avatar
Benzo är väldigt effektivt mot
Oro och ångest men rebounceeffekten ör enorm och dör kan man verkligen snacka om en drog som skapar ångest lika effektivt som den dämpar ångest.

ADHD-medicinering kan möjligen lindra din ångest. Jag upplever mig själv som mer samlad och återhållen på dessa läkemedel, så jag tycker du ska vara öppen för att åtminstone ge substanserna en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in