2020-09-30, 00:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Slutsatsen är att vi nu ser en ökning men att det inte rusar iväg än. Vi får se hur resten av veckan ter sig. Än är det inga större differenser och t.ex. i Stockholm är det svårt att avgöra bara på det lilla vi har. Jag tror man måste ta med fler siffror innan man kan säga bu eller bä.

Förvånande slutsats.

I Stockholmstidningen har andelen possessiva PCR-test under vecka 38 och 39 ökat med 215 procent. Det är i högsta grad både Bu och .
Citera
2020-09-30, 00:40
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Han uttrycker sig korrekt och ärligt. Det mörkas något förjävligt angående covid19.

Jag och många med mig har vetat att det smittat barn lika mycket som vuxna, att det är luftburet och ger sig på människor på olika sätt.

Det som inte framkommer av statistiken är det stora antal som lider av sviterna av covid19 i form av yrsel, hjärt och lungproblem, ångest, personlighetsförändring, total utmattning etc.

Kollar man på den faktan så sätter det han säger i lite större perspektiv.

Även det faktum att många yngre även blivit svårt sjuka men överlevt - det dyker inte upp i statistiken och skevar bilden ytterliggare.

Du får gärna dra på dig covid och utföra en sorts studie för oss här på fb.

Typ insjuknandet, symptom, tillfrisknande, symptom efteråt osv. Taget?

Vem är DU som du nämner?

Jag är lika orolig som du när det gäller ungdomar som inte förstår vad som gäller och lever som vanligt för de lever farligt och tror att de är odödliga.
Om de sprider smitta rakt av vet jag ej men de håller inte avstånd och har sin egen agenda.
Så förmodligen så har vi ett problem men insparkar och skolor generellt där man som ungdom inte förstår allvaret med dödlig smitta utan vill leva som vanligt.
Sedan hälsan man på familjen och........
Citera
2020-09-30, 00:54
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om man väljer att allt man inte tror på är falskt så kan man lätt få en snedvriden uppfattning.

Det är ju inte alls svårt att undersöka om FHM har rätt eller fel om att smittan kom från bla. Italien, Österrike, Holland och USA. Det finns ingenting, vad jag kan hitta, vetenskapligt som motbevisar detta.
Det gör det också mera begripligt att USA drabbats förhållandevis hårt trots att, som man trodde, de hade god förvarning.

Jag svarade att det kan vara en förklaring på spridningen, jag är bara en amatör som alla andra och hur Covid-19 sprider sig är fascinerande, vad tror du själv kommer att hända när Indiens dödstal ökar och deras regering inte gör något förutom att vara vaccinproducent till de rika när deras eget folk dör, vad tror du kommer att hända? Ingenting!
Citera
2020-09-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Wow, vilken övernaturlig förmåga Tegnell måste ha som sett till att världens alla länder drabbats av detta virus!

Hans ord väger mycket. Jag kanaliserar min ilska på honom.
Citera
2020-09-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
FHM sa det på presskonferenserna i början att smittan inte kom från Italien utan från US och UK mfl, man ljög svenska folket rakt upp i ansiktet för att dölja att man inte stoppade smittan från Italien. Se denna artikeln från 29 Augusti:

https://www.aier.org/article/swedens-high-covid-death-rates-among-the-nordics-dry-tinder-and-other-important-factors/?fbclid=IwAR3T4TKHwh9WPkA-MBbXmGCe0s-V4dX9Kd7Ht0xzXTClO_PFOwgaikjVBa0

Busted! Bara att titta på presskonferenserna i början.

Den smitta som fick spridning kom från USA UK mfl, den från italien stoppades med smittspårning.
Citera
2020-09-30, 01:02
Medlem
Stockholm och viss mån Västra Götaland har extremt många "ej bedömbara" test jämfört med andra regioner:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/genomforda-tester-for-covid-19/

Någon som vet hur dessa ska tolkas? Antar att man hittat virus i extremt små mängder, och personerna har inga eller väldigt milda symptom, eller något i den stilen. Räknar de andra regionerna dessa tester som positiva eller negativa?
Citera
2020-09-30, 01:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Någon mer än jag som tror att våg 2 kommer vara väldigt mild?

Kanske fram till början av december, ja.
Citera
2020-09-30, 01:03
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om man väljer att allt man inte tror på är falskt så kan man lätt få en snedvriden uppfattning.

Det är ju inte alls svårt att undersöka om FHM har rätt eller fel om att smittan kom från bla. Italien, Österrike, Holland och USA. Det finns ingenting, vad jag kan hitta, vetenskapligt som motbevisar detta.
Det gör det också mera begripligt att USA drabbats förhållandevis hårt trots att, som man trodde, de hade god förvarning.

Jag vet inte vad vad jag hade fått de tankarna ifrån men det var att hur kan man säga vart smittan kom ifrån genetiskt bakåt i tiden så tidigt och så snabbt, jag är inte konspiratoriskt lagd men det kom lite för lämpligt och snabbt.
Att US drabbades beror på deras trafik med Kina som de inte avbröt i tid.
Citera
2020-09-30, 01:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Den smitta som fick spridning kom från USA UK mfl, den från italien stoppades med smittspårning.

Har du belägg och källa på det?
Citera
2020-09-30, 01:09
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:

Vad jag minns så vart det en supersridare från Italien som åkte hem till England, en engelsman.
Och sedan började man räkna smittade.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-09-30 kl. 01:11.
Citera
2020-09-30, 01:10
Medlem
Citat:

finns 2 rapporter från FHM
Citera
2020-09-30, 01:13
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
finns 2 rapporter från FHM

LOL, sluta låtsas om du inte vet något om vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in