2020-09-29, 21:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ja. Utgå från det. - Se aldrig på www.dr.dk själv. Låt andra vara din personliga biblotikarie. Se bara på SVT, lyssna bara på P1 och läs bara DN. Sök inte infomation utanför Statens och Bonniers samlade verk på egen hand. Varken om Corona eller annat.

Du kunde alltså inte länka till "ett sådant brandtal av den danska statsministern".

Hm, vad är det får mig att tro att du är en ljugande nolla?
Citera
2020-09-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
För att inte tala om Taiwan med totalt 7 döda på en befolkning över 20 miljoner blott ett stenkast från Wuhan.

Stockholmssyndromet såg till att pandemin blev exakt till den katastrof man eftersträvade. Det är sexigt att bege sig ut på äventyr med flocken som har för vana att ta rygg på förövare.

Katastrof ?

Fanns ju många länder som gjorde tvärtom som ändå fick många döda...
Citera
2020-09-29, 21:58
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Finns det fortfarande ingen konsensus kring hur det är möjligt att vissa individer, som blivit exponerade för Covid-19, exempelvis i hemmiljö och blivit uppmanade att testa sig för deras bättre hälft är positiv, fortfarande testar negativt trots att allt borde göra gällande att dem också är positiva? Hur många är ens mottagliga för Covid-19?

Just detta är något av det mest märkligaste med viruset. Antingen är det inte så smittsamt eller så har en viss del av befolkningen något slags skydd/blir ej smittade.
Citera
2020-09-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Hittade denna notis - https://emerging-europe.com/news/poland-has-a-medicine-for-covid-19/
Ett polskt företag i Lublin som utvecklat en medicin mot covid-19

Kan det va nåt?

Kan detta betyda effektiv behandling:

Polish pharmaceutical company Biomed Lublin claims to have successfully completed the production of a drug for Covid-19.
Citera
2020-09-29, 22:01
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jaha - hur gör andra länder?

Sverige rapporterar nya fall idag (29 september) och det inkluderar fall fram till och med 28 september.

Hittar inte ett enda land i EU på worldometers som har fall från samma dag de rapporteras.

De enda europeiska länderna som det inte registrerats några "new cases" på idag är Bulgarien och Sverige.

Det är konstigt eftersom det de första två månaderna regustrerades varje dag för Sverige.
Citera
2020-09-29, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Katastrof ?

Fanns ju många länder som gjorde tvärtom som ändå fick många döda...

Nu är det bara förlorare som jämför sig med andra förlorare.

Jag jämför Sverige med Taiwan. Vem jämför du Sverige med? Venezuela? Kuba? Brasilien?

Låt höra.
Citera
2020-09-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Man måste slappna av o leva..

Visst det finns ett virus o folk blir sjuka o vissa dör...men det är lite så livet är liksom !

Jo så är det - det är inte varje dag man får goda råd hur man ska leva sitt liv. Vi känner inte varandra - så jag är lite förvånad att du ger mig råd hur jag lever mitt liv. Är det några särskilda levnadsaktiviteter som du tycker jag ska ägna mig åt?
Citera
2020-09-29, 22:07
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Jag har en känsla att nu så kommer smittan helt plötsligt att öka igen och vips så dyker restriktionerna upp igen

Hatar fan Tegnell.

Vill inte slössa 1000 kr helt onödigt på tågkort, när de snart säkert kommer införa distans studier igen.

Finns det någon därute som har lite insider info och kan berätta om nya restriktioner kommer att aktualiseras, med hänsyn till arbete/skola.

Wow, vilken övernaturlig förmåga Tegnell måste ha som sett till att världens alla länder drabbats av detta virus!
Citera
2020-09-29, 22:10
Medlem
Citat:
Nu är det bara förlorare som jämför sig med andra förlorare.

Jag jämför Sverige med Taiwan. Vem jämför du Sverige med? Venezuela? Kuba? Brasilien?

Låt höra.

Ja du ska höra...

Du jämför med ett land du inte vet ett skit om...

Om du tror dom har 7 döda så är det kanske du som är en idiot ...eller?
Citera
2020-09-29, 22:12
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
De enda europeiska länderna som det inte registrerats några "new cases" på idag är Bulgarien och Sverige.

Det är konstigt eftersom det de första två månaderna regustrerades varje dag för Sverige.
Det är för att de använder FHMs statistik och de rapporterar aldrig fall från samma dag, de rapporterar fram till föregående dag.
Citera
2020-09-29, 22:12
Medlem
Citat:
För att inte tala om Taiwan med totalt 7 döda på en befolkning över 20 miljoner blott ett stenkast från Wuhan.

Stockholmssyndromet såg till att pandemin blev exakt till den katastrof man eftersträvade. Det är sexigt att bege sig ut på äventyr med flocken som har för vana att ta rygg på förövare.

Och för att inte tala om Anguilla, Fiji eller Grönland!
Citera
2020-09-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jo så är det - det är inte varje dag man får goda råd hur man ska leva sitt liv. Vi känner inte varandra - så jag är lite förvånad att du ger mig råd hur jag lever mitt liv. Är det några särskilda levnadsaktiviteter som du tycker jag ska ägna mig åt?

Ja försök leva som om viruset inte finns..

Jag vet många pensionärer som lever mer än dagens ängsliga ungdomar det är ett mindset...

Att oroa sig för allt blir ett trist liv...Men du kanske eg inte alls oroar dig för viruset utan enbart härinne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in