2020-09-29, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
De flesta skrattar åt Bart ändå, person är en ohövlig idiot.

Ja ditt agerande i en sådan situation säger mer om dig än två ärbara astronaouter.
Du skulle tacka nej till 10 000 kr i vinstpengar?
Ok.
Citera
2020-09-29, 21:34
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Du skulle tacka nej till 10 000 kr i vinstpengar?
Ok.

Nu pratades inte om prispengar utan att mot pengar svära på att de man gjort i sin yrkesroll verkligen hänt.
Citera
2020-09-29, 22:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Som jag skrev tidigare så fanns där en viss teknisk bevisning!

Här skrev du att det finns teknisk bevisning som visar på att Roger Chaffee, Ed White och Gus Grissom blev mördade av Nasa. Vilken bevisning är detta, varför kan du inte svara? Är det kanske så att du läst nånstans att denna bevisning finns, och sen bara tagit detta för ett fakta?
Citera
2020-09-30, 08:41
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Här skrev du att det finns teknisk bevisning som visar på att Roger Chaffee, Ed White och Gus Grissom blev mördade av Nasa. Vilken bevisning är detta, varför kan du inte svara? Är det kanske så att du läst nånstans att denna bevisning finns, och sen bara tagit detta för ett fakta?

Som sagt tidigare så nämndes teknisk bevisning i den dokumentären jag såg. Men jag minns inte vad den hette eller var jag såg den.

Utöver det så tycker jag, som jag nämnde tidigare att man ska diskutera utan att avkräva varandra på länkar hela tiden. Det är ett ofog att ni inte kan diskutera utan. Det är något ni skulle behöva jobba på.
Citera
2020-09-30, 08:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Som sagt tidigare så nämndes teknisk bevisning i den dokumentären jag såg. Men jag minns inte vad den hette eller var jag såg den.

Utöver det så tycker jag, som jag nämnde tidigare att man ska diskutera utan att avkräva varandra på länkar hela tiden. Det är ett ofog att ni inte kan diskutera utan. Det är något ni skulle behöva jobba på.

Men det innebär ju att alla kan påstå precis vad de vill och hävda det är sant. Precis som du verkar ha gjort. Debatten blir väldigt lidande av det.

Något att jobba på säger du... Menar du att vi alla bara ska acceptera att det finns teknisk bevisning som visar att tre astronauter mördades, bara för att du påstår det?

Du har beskrivit dig som en person med ’livlig fantasi’, och tyvärr verkar detta få debatten att stå och stampa. Kan du inte bara ta tillbaka att det finns bevis i det fallet?
Citera
2020-09-30, 09:59
Moderator
OT raderat.
Att uppmana andra att googla är inte särskilt givande. Detta är ett diskussionsforum, lägg fram era egna argument.

/Moderator
Citera
2020-09-30, 10:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare så fanns där en viss teknisk bevisning!

Nu vill jag veta vilken den tekniska bevisningen skulle vara att Nasa mördade tre astronauter 1967. Man kan inte bara påstå något utan att kunna backa upp det. Är det inte i själva verket en liten dröm eller fantasi du haft?
Citera
2020-09-30, 11:22
Medlem
madtops avatar
Ett flertal inlägg raderade för att de är innehållslösa, meta, och upprepningar.
Vi har högre krav på diskussionen än att man ska slänga innehållslösa oneliners fram och tillbaka. Har man ingen lust att sakligt argumentera så ska man ge fan i att skriva i tråden.

/Moderator
Citera
2020-10-01, 17:51
Medlem
Citat:
Är det en teori att Gud finns, eller bara ett påhitt? Det är jättemånga som tror gud finns, men det finns inget faktiskt stöd. När det kommer till religion kallas det trosuppfattning, i mer profana sammanhang kallas det fantasier.

I vilket fall som helst, även om Grissom mördades så finns det tillräckligt med stöd för att människor varit på månen för att det ska vara extremt sannolikt att de var där.
Nej, Det finns inte mycket stöd för att människor varit på månen. Tvärtom alla delsystem jag tagit upp visar tydligt motsatsen. Men vad jag förstår vill du tro på Nasas uppgifter som att likna en religion, trosuppfattning. - Du har uppgett jag är en dålig konstruktör, kan du nämna någon av mina produktutvecklingar som särskilt dålig?
Citera
2020-10-01, 18:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboCalle
Nej, Det finns inte mycket stöd för att människor varit på månen. Tvärtom alla delsystem jag tagit upp visar tydligt motsatsen. Men vad jag förstår vill du tro på Nasas uppgifter som att likna en religion, trosuppfattning. - Du har uppgett jag är en dålig konstruktör, kan du nämna någon av mina produktutvecklingar som särskilt dålig?

Var har jag uttalat mig om dina konstruktörsegenskaper? Däremot - och detta har jag inte sagt förut - verkar du extremt biased och aningens autistisk.

Jo det finns massor med stöd. Film, foto, radiokommunikation, vittnesmål, utplacerade reflektorer, senare tagna bilder på lämnade spår och artefakter på månytan, hämtat månmaterial, etc etc. Dessutom är det orimligt att hålla en konspiration av den omfattningen hemlig i decennium efter decennium, för att inte tala om att Sovjet inte skulle missa chansen att få dra ner byxorna på Onkel Sam.
Citera
2020-10-01, 19:16
Bannlyst
Citat:
Var har jag uttalat mig om dina konstruktörsegenskaper? Däremot - och detta har jag inte sagt förut - verkar du extremt biased och aningens autistisk.

Jo det finns massor med stöd. Film, foto, radiokommunikation, vittnesmål, utplacerade reflektorer, senare tagna bilder på lämnade spår och artefakter på månytan, hämtat månmaterial, etc etc. Dessutom är det orimligt att hålla en konspiration av den omfattningen hemlig i decennium efter decennium, för att inte tala om att Sovjet inte skulle missa chansen att få dra ner byxorna på Onkel Sam.
TurboCalle verkar inte det minsta autistisk.
Han verkar däremot ha koll på mekanik och är således någon man bör lyssna på i detta fallet.
Och han har helt rätt i att det inte finns tillstymmelse till bevis på att någon människa varit på månen.
Citera
2020-10-01, 19:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
TurboCalle verkar inte det minsta autistisk.
Han verkar däremot ha koll på mekanik och är således någon man bör lyssna på i detta fallet.
Och han har helt rätt i att det inte finns tillstymmelse till bevis på att någon människa varit på månen.

De som jag räknade upp, varför är de inga 'bevis' för månlandningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in