2020-09-29, 14:29
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är ju inte det jag skriver. Jag säger att det finns en version ang månlandningarna som hänger ihop. Film, vittnesmål, månstenar, reflektorer etc är alla stöd för den versionen.

Å andra sidan finns du som hittar på saker allt eftersom. Som ändrar dig och hittar på nytt.

Om man kommer helt ny till ämnet är det inte svårt att välja vad man ska tro på. Sanning eller ej.

Känner du till problematiken med att bevisa negativa påståenden? Påstår du att någon blivit mördad är det banne mig du som ska styrka det på något sätt. Annars kan vi ju ägna all vår tid att motbevisa den ene stollens påståenden efter den andre.

Hur ska jag kunna styrka det menar du? Jag antar att du är medveten om vad ordet " teori " innebär?
Citera
2020-09-29, 14:30
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Det är inte Clays uppgift att motbevisa ditt hittepå.

Det är din uppgift att bevisa att Grissom mördades.

Det är inte du eller några andra skribenter som avgör vad som " är min uppgift "!
Citera
2020-09-29, 14:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Hur ska jag kunna styrka det menar du? Jag antar att du är medveten om vad ordet " teori " innebär?

Men en teori bygger ju ändå på faktiska omständigheter. Det du kommer med är ju bara löst hittepå. Fantasier. Trams.
Citera
2020-09-29, 14:34
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Men en teori bygger ju ändå på faktiska omständigheter. Det du kommer med är ju bara löst hittepå. Fantasier. Trams.

Så du menar att Grissom fortfarande lever? Tänk vad förvånande hans anhöriga måste bli! Antagligen har jag bara drömt att jag såg en dokumentär om hans död och hans anhörigas misstankar mot NASA!

Kanske har jag även drömt att månlandningarna faktiskt skedde?
Citera
2020-09-29, 14:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Så du menar att Grissom fortfarande lever? Tänk vad förvånande hans anhöriga måste bli! Antagligen har jag bara drömt att jag såg en dokumentär om hans död och hans anhörigas misstankar mot NASA!

Kanske har jag även drömt att månlandningarna faktiskt skedde?

Är du helt tappad? Är ditt senaste påhitt att alla människor som är döda har blivit mördade?
Citera
2020-09-29, 14:38
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Är du helt tappad? Är ditt senaste påhitt att alla människor som är döda har blivit mördade?

Vilka är " alla "? Var har jag skrivit det? Det var en fri tolkning. Verkar som alla ni NASA- frälsta har lika mycket problem med läsförståelsen!
Citera
2020-09-29, 14:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vilka är " alla "? Var har jag skrivit det? Det var en fri tolkning. Verkar som alla ni NASA- frälsta har lika mycket problem med läsförståelsen!

Men ditt enda tänkbara alternativ till att Grissom mördades av Nasa (skrivs så), är att han fortfarande lever.
Citera
2020-09-29, 14:48
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Men ditt enda tänkbara alternativ till att Grissom mördades av Nasa (skrivs så), är att han fortfarande lever.

Det var varken vad jag menade eller skrev. Jag ironiserade över det faktum att du kallar allt som du inte själv tror på för " hittepå."

Det är väldigt OT men nu har det ju avslöjats att regeringen har ljugit om Estonia hela tiden. Palmemordet sannolikt också och Dag Hammarskjölds död. Amerikanska regeringar har ljugit om så mycket också, så jag vet inte varför ni troende i fårskocken tror blint på NASA i det här fallet. Cherrypicking!
Citera
2020-09-29, 15:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det var varken vad jag menade eller skrev. Jag ironiserade över det faktum att du kallar allt som du inte själv tror på för " hittepå."

Det är väldigt OT men nu har det ju avslöjats att regeringen har ljugit om Estonia hela tiden. Palmemordet sannolikt också och Dag Hammarskjölds död. Amerikanska regeringar har ljugit om så mycket också, så jag vet inte varför ni troende i fårskocken tror blint på NASA i det här fallet. Cherrypicking!

Men käre du, att någon ljugit om något betyder inte att allt alla sagt är lögn. Det måste du väl inse?

Dina fantasier runt Grissoms död är ju bara hittepå. En teori behöver något mer än att någon tänkt en tanke för att kunna kallas teori.
Citera
2020-09-29, 15:11
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Men käre du, att någon ljugit om något betyder inte att allt alla sagt är lögn. Det måste du väl inse?

Dina fantasier runt Grissoms död är ju bara hittepå. En teori behöver något mer än att någon tänkt en tanke för att kunna kallas teori.

Varför det? Vem avgör vad som kallas för en teori eller inte? Oswald mördade troligen inte Kennedy ensam?

Där har du en teori! Är det bara jag i hela världen som tror att det är så? Nej! Alltså är det en duglig teori.

Är det bara jag i hela världen som tror att Grissom undanröjdes? Nej! Där har du ännu en teori.

Alltså är det inte påhittat.
Citera
2020-09-29, 15:12
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Det är inte du eller några andra skribenter som avgör vad som " är min uppgift "!

Ingen får be dig bevisa.

Men du kräver att andra ska bevisa...

Citera
2020-09-29, 15:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Varför det? Vem avgör vad som kallas för en teori eller inte? Oswald mördade troligen inte Kennedy ensam?

Där har du en teori! Är det bara jag i hela världen som tror att det är så? Nej! Alltså är det en duglig teori.

Är det bara jag i hela världen som tror att Grissom undanröjdes? Nej! Där har du ännu en teori.

Alltså är det inte påhittat.

Är det en teori att Gud finns, eller bara ett påhitt? Det är jättemånga som tror gud finns, men det finns inget faktiskt stöd. När det kommer till religion kallas det trosuppfattning, i mer profana sammanhang kallas det fantasier.

I vilket fall som helst, även om Grissom mördades så finns det tillräckligt med stöd för att människor varit på månen för att det ska vara extremt sannolikt att de var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in