2020-09-29, 18:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag kommer ihåg - på krokig arm - att även han stämmer in i vad flera andra vittnar om: mot slutet mådde LW bättre.

(Så vitt jag vet finns förhör med honom inte på YT (?) och jag har bara lyssnat en gång. Ännu.)

Tack.
Ja, det är ju flera som vitnar om det.
Även SD 😁

Det är lite rörigt med hennes kontakter. Jag minns ju att hennes vän K*ristin pratade om det här även tidigare. Det här är april- 17, strax efter anmälan om misshandel:

A 168 D, s 2737
(nerifrån o upp)

"Lena Wesström
har fått en helt fantastisk läkare på regionhälsan
9 apr 2017 22:29

KJ
För det måste du ju för att kunna få ordning på dig. Jag är så jäkla förbannad på honom för att han
utsätter dig för det här. Hoppas han blir inspärrad.

Lena Wesström
Men har jag inte fått hjälp om arton månader är jag nog inlagd

Lena Wesström
Bedöms det då att jag behöver terapi betalar landstinget, jag betalar bara landstingstaxa (80kr/gång
tror jag, som sjukgymnast typ)

Lena Wesström
det dumma med vården är kötiden. Det första som händer är att jag ska kallas till basbedömning för
att se om det alls ska bli nån utredning. Flera månader till ens det första samtalet, ca arton månader
till ev start på utredningen om det blir nån
9 apr 2017 22:28

KJ
Nä då måste han ju vara med sin fru. Men kommer han acceptera att du kommer bryta?
9 apr 2017 22:28

Lena Wesström
men det vill han ju inte
9 apr 2017 22:27
Lena Wesström

Han låtsas att han vill att det ska vara slut, säger det hela tiden

Lena Wesström
Och hon fattade

KJ
Men kan han acceptera det då? S?

Lena Wesström
gjorde s k egenanmälan till allmänpsykatrin, hon tog den utan att blinka. Du vet, jag kan prata, hon
märkte jag visste precis vad jag pratade om, att startsträckan är kapad för länge sen. Egentligen ska
man gå via VC, men jag berttade att jag hrö till Varberga som har hyrläkare, att jag träffat en nuy
varje gång, att det är uteslutet

KJ
Men nu har du fått via sjukvården?
9 apr 2017 22:26

Lena Wesström
mödosamt, men ja
9 apr 2017 22:25

KJ
Instämmer helt! Tror du att du kommer kunna få hjälp nu då?

Lena Wesström
KAN inte bekosta egen terapi, jag fixar det inte

Lena Wesström
Sjukskriven sen augusti
"
Citera
2020-09-29, 19:05
Medlem
Snor-Johans avatar
En iakttagelse om dalaans och hans sambos vittnesmål vilken är den tidsaxel som Åkl försöker bygga åtalet på.
2018-06-15, 11:43
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Vi åkte bara runt på våran sida. Nja egentligen inte, med tanke på att vi har ett litet skogsparti på våran sida och trodde att det handlade om en våldtäkt så åkte vi runt där. Anledningen till att vi tog bilen var för att vi tänkte att om det är ett psykfall som är i närheten med något tillhygge så är vi skyddade och kan ta oss där ifrån fort.
2018-10-12, 10:57
Citat:
Det var det vi i stundens hetta tyckte verkade mest logiskt. Dock hörde man att skriken var höga och en bit bort, och det lilla grönområde mellan oss och motorvägen ligger för nära. Så varken jag eller min sambo har ändrat uppfattning om det. Vi är med andra ord båda två övertygade om att skriken inte kom från våran sida.
2018-06-15, 11:28
Citat:
Både jag och min sambo uppfattade det som att ljuden kom därifrån hon hittades.
2018-06-15, 10:48
Citat:
Nej vi åkte på "våran" sida om motorvägen och försökte se om vi såg någonting längs med det smala skogsparti som ligger där.

2018-06-15, 08:14
Citat:
Jag har aldrig sagt att förhöret hölls på fredagen. Väldigt kortfattat får jag skriva om det jag redan skrivit här; Måndag kväll ringer vi in, vi får reda på av närstående att media gått ut med att polisen vädjar om tips så på fredagen ringer sambon igen, på SÖNDAGEN åker vi in på förhör. 11:30 skulle vi ses vid polishuset.

Så,,på Fredagen den 18:e ringer paret samtal nr 2 (nr 1 var det bortslarvade samtalet mordkvällen måndag den 14:e) och blir kallade till förhör Söndag den 20:e dvs (pingst)dagen efter att BO hittats?

Den enda logiska förklaringen att dom inte letade på den sida dom "uppfattade" att skriken kom från var att dom förtod att det I]måste[/i] ha kommit från andra sidan förrens fyndet av BO 2018-05-19?
---------------
Vilket osökt får mig att tänka på der (och bli förbaskad igen) negligerade dödsskriket på hjälp från Lena så är det anmärkingsvärt det inte togs på allvar med tanke på att serievåldäcktsmannen Nicklas Eliasson strax släpps ut. Kanske vakthavande sov ty visst hade hen Tv eller läste tidningarna eller pratade med kollegor om att rovdjuret snart muckar ?????
---------------
I]Nu släpps serievåldtäktsmannen ut
PUBLICERAD 26 MARS 2018
(Ca , 1,5 månad innan en örebro kvinnas desperata skrik på hjälp)

Niklas Eliasson dömdes för totalt 14 överfall på kvinnor i Örebro. Överfallen blev allt grövre och våldsammare innan han slutligen kunde gripas.

Han dömdes till tolv års fängelse för två fall av grov våldtäkt, sex våldtäktsförsök och flera fall av misshandel.

Hög återfallsrisk
Återfallsrisken för en person som dömts för ett sexualbrott är en på tio. För serievåldtäktsmän är risken att de återfaller inom tio år, en på tre.

– Serievåldtäktsmän är i stort sett notoriska återfallsförbrytare och återfaller i samma brott gång på gång och oftast under lång tid.
[/i]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nu-slapps-serievaldtaktsmannen-ut

Nerikes Allehanda, 06 Okt 2018.

Frågorna är många och har ställts på sin spets efter NA:s publicering att Niklas Eliasson bytt namn till Niklas Eriksson. Den 11 oktober släpps han fri och har då avtjänat två tredjedelar av det tolvåriga fängelsestraff som han dömdes till efter två fall av grov våldtäkt, sex fall av försök till våldtäkt, två fall av sexuellt ofredande och flera andra brott. Någon kritiker jämför NA:s publicering av Niklas Eliassons nya namn med medeltidens skampåle. Jag tänker annorlunda. Därför ska jag förklara hur jag resonerat kring namngivningen.

Niklas Eriksson är en av Sveriges mesta serievåldtäktsmän. Under flera år höll han Örebro i skräck genom sina kvinnoöverfall. Efter flera av överfallen valde till och med polisen att gå ut med en allmän uppmaning till Örebros kvinnor att inte vistas ensamma ute i mörker. Det var alltså många människor som berördes av hans brottslighet. När han greps den 11 oktober 2010 erkände han direkt. Därmed är han inskriven i den svenska kriminalhistorien. Den grova brottsligheten och den påverkan den fått på Örebro som stad gör att det finns ett uppenbart allmänintresse kring vad som händer med Niklas Eriksson.
Anders Nilssons krönikor

------------------
Polisens talesperson var märkbart tagen: "Att behöva säga det här känns fruktansvärt, men eftersom gärningsmannen fortfarande är på fri fot har vi inget val: Gå inte ut ensamma efter mörkrets inbrott." Hösten 2010 var Örebro en stad i skräck. En serievåldtäktsman härjade och han slog till snabbt och brutalt. Till slut såg polisen ingen annan utväg än att ta till den extrema åtgärden att varna alla kvinnor från att gå ut.

I sex år hade staden plågats av våldtäkter. Länge enstaka överfall med långa uppehåll, men nu allt tätare. Utredaren Christina Innala i Örebro misstänkte ett mönster så hon slog en signal till Jonas Hildeby, analytiker på dåvarande Rikskriminalpolisen. Är det samma gärningsman? Går det att ringa in honom? Ett telefonsamtal som skulle visa sig bli helt avgörande.

https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-aldre-artiklar/2015/nr-82015/han-vet-var-brottslingen-bor/

----------------
Den inkompetenta idioten på LKC som sket i Lenas -en kvinnas dödsskrik på hjälp mitt i natten i Örebro får en att bli jäkligt förbannad -om och om igen. Eftersom genustrollen är knäpp tysta så undrar man var deras angagemang är?
Det var väl allför väl polisen inte uppmande kvinnor att skrika och vittnen att vara uppmärksam. Undrar om utredaren Christina Innala har några synpunkter på vakthavande kompetens?
----------------
Ett av offren uttalar sig:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/hon-attackerades-av-eliasson-han-ska-sitta-kvar-tills-han-ruttnar
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-29 kl. 19:19.
Citera
2020-09-29, 19:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En iakttagelse om dalaans och hans sambos vittnesmål vilken är den tidsaxel som Åkl försöker bygga åtalet på.
2018-06-15, 11:43

2018-10-12, 10:57

2018-06-15, 11:28

2018-06-15, 10:48

2018-06-15, 08:14

Så,,på Fredagen den 18:e ringer paret samtal nr 2 (nr 1 var det bortslarvade samtalet mordkvällen måndag den 14:e) och blir kallade till förhör Söndag den 20:e dvs (pingst)dagen efter att BO hittats?

Den enda logiska förklaringen att dom inte letade på den sida dom "uppfattade" att skriken kom från var att dom förtod att det I]måste[/i] ha kommit från andra sidan förrens fyndet av BO 2018-05-19?
---------------
Vilket osökt får mig att tänka på der (och bli förbaskad igen) negligerade dödsskriket på hjälp från Lena så är det anmärkingsvärt det inte togs på allvar med tanke på att serievåldäcktsmannen Nicklas Eliasson strax släpps ut. Kanske vakthavande sov ty visst hade hen Tv eller läste tidningarna eller pratade med kollegor om att rovdjuret snart muckar ?????
---------------
I]Nu släpps serievåldtäktsmannen ut
PUBLICERAD 26 MARS 2018
(Ca , 1,5 månad innan en örebro kvinnas desperata skrik på hjälp)

Niklas Eliasson dömdes för totalt 14 överfall på kvinnor i Örebro. Överfallen blev allt grövre och våldsammare innan han slutligen kunde gripas.

Han dömdes till tolv års fängelse för två fall av grov våldtäkt, sex våldtäktsförsök och flera fall av misshandel.

Hög återfallsrisk
Återfallsrisken för en person som dömts för ett sexualbrott är en på tio. För serievåldtäktsmän är risken att de återfaller inom tio år, en på tre.

– Serievåldtäktsmän är i stort sett notoriska återfallsförbrytare och återfaller i samma brott gång på gång och oftast under lång tid.
[/i]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/nu-slapps-serievaldtaktsmannen-ut

Nerikes Allehanda, 06 Okt 2018.

Frågorna är många och har ställts på sin spets efter NA:s publicering att Niklas Eliasson bytt namn till Niklas Eriksson. Den 11 oktober släpps han fri och har då avtjänat två tredjedelar av det tolvåriga fängelsestraff som han dömdes till efter två fall av grov våldtäkt, sex fall av försök till våldtäkt, två fall av sexuellt ofredande och flera andra brott. Någon kritiker jämför NA:s publicering av Niklas Eliassons nya namn med medeltidens skampåle. Jag tänker annorlunda. Därför ska jag förklara hur jag resonerat kring namngivningen.

Niklas Eriksson är en av Sveriges mesta serievåldtäktsmän. Under flera år höll han Örebro i skräck genom sina kvinnoöverfall. Efter flera av överfallen valde till och med polisen att gå ut med en allmän uppmaning till Örebros kvinnor att inte vistas ensamma ute i mörker. Det var alltså många människor som berördes av hans brottslighet. När han greps den 11 oktober 2010 erkände han direkt. Därmed är han inskriven i den svenska kriminalhistorien. Den grova brottsligheten och den påverkan den fått på Örebro som stad gör att det finns ett uppenbart allmänintresse kring vad som händer med Niklas Eriksson.
Anders Nilssons krönikor

------------------
Polisens talesperson var märkbart tagen: "Att behöva säga det här känns fruktansvärt, men eftersom gärningsmannen fortfarande är på fri fot har vi inget val: Gå inte ut ensamma efter mörkrets inbrott." Hösten 2010 var Örebro en stad i skräck. En serievåldtäktsman härjade och han slog till snabbt och brutalt. Till slut såg polisen ingen annan utväg än att ta till den extrema åtgärden att varna alla kvinnor från att gå ut.

I sex år hade staden plågats av våldtäkter. Länge enstaka överfall med långa uppehåll, men nu allt tätare. Utredaren Christina Innala i Örebro misstänkte ett mönster så hon slog en signal till Jonas Hildeby, analytiker på dåvarande Rikskriminalpolisen. Är det samma gärningsman? Går det att ringa in honom? Ett telefonsamtal som skulle visa sig bli helt avgörande.

https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-aldre-artiklar/2015/nr-82015/han-vet-var-brottslingen-bor/

----------------
Den inkompetenta idioten på LKC som sket i Lenas -en kvinnas dödsskrik på hjälp mitt i natten i Örebro får en att bli jäkligt förbannad -om och om igen. Eftersom genustrollen är knäpp tysta så undrar man var deras angagemang är?
Det var väl allför väl polisen inte uppmande kvinnor att skrika och vittnen att vara uppmärksam. Undrar om utredaren Christina Innala har några synpunkter på vakthavande kompetens?
----------------
Ett av offren uttalar sig:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/hon-attackerades-av-eliasson-han-ska-sitta-kvar-tills-han-ruttnar

Man kan lyssna på parets vittnesmål i Rättegångspod. Där förklarar de precis hur det ligger till.

Att samtal 1 inte föranledde någon åtgärd samt att man inte kopplade ihop det med anmälan dagen därpå om en försvunnen kvinna är varken mer eller mindre än en skandal! Det kan också ligga till grund för att det gick så lång tid innan LW hittades, och att BP och BO blev betydligt mer svåra att säkra spår ifrån.

Fy för den lede, vilket slarv och/eller usla rutiner!
Citera
2020-09-29, 19:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det fetade..
Ja... En del av motivbilden?
Hämndbegäret: Att vilja avslöja honom och deras förhållande? På så vis skulle hon även få hämnd på HD..

Jag har hela tiden trott att hon var på väg att avslöja deras relation och att SD (om han nu är skyldig till mord) då slog i hjäl henne innan hon hann röja hemligheten.

Som han själv uttryckte det tidigare: Det skulle döda honom om LW avslöjade otroheten (nåt sånt)?
Öga för öga, tand för tand?
Döda först innan att själv bli "dödad"?

Inte osannolikt.
Jag kan tänka mig att när hon började bli starkare, och friare och insåg att det skulle ta slut, kom den hemska känslan av att ha blivit bedragen, lurad och dragen i skiten. Och då kom ilskan.

Att hon är arg på HD kan jag inte riktigt hänga med i på samma sätt. Jag misstänker att SD satt upp Lena och HD mot varandra så att de har blivit "ärkefiender". Dels genom att Lena känner att HD försöker ta tillbaka sitt revir, hon flyttar så hon kan se till Lena, loggar om hennes loggar och försöker få SD att blocka henne. Jag tänker att SD har ett finger med där i spelet mot Lena, dels för att rädda sitt eget skinn (ljuger), dels för att klämma åt Lena också. HD försökte väl på något sätt också få Lena ur geotouren, eftersom hon då hade upptäckt otroheten och förbjudit SD att ha kontakt alls med Lena. Lena hade ju lagt ner enormt mycket jobb och kände sig väldigt nedtryckt att hon inte fick på något vis vara delaktig så det syntes.

Men som sagt, hade SD klippt banden till Lena när det uppdagades från början, så hade det kanske aldrig blivit så infekterat mellan dom heller, utan det kanske hade slutat med att de bara bröt kontakten.

Nu har ju HD efter Lenas död loggat tillbaka alla de sjutton cacherna som Lena tagit bort för HD.
Det kan man väl uppleva som att HD "tar tillbaka sitt revir" på något sätt. För många hade det kanske känts väl magstarkt, särskilt så tätt inpå.

Därför tänker jag att SD har ett finger med i deras krig om loggarna. Att han har uppmuntrat och sagt till HD vad hon ska göra och hur hon ska tänka.

a 150, s 209

Förhör med J*enny, Lenas kompis sedan gymnasietiden:

"J*enny uppfattade det som att Stefan hade full kontroll på både Lena och H*anna. Lena
berättade om exempel där Stefan ljög på ett sätt så att H*anna till slut trodde, eller ville tro, på
det han sa. Vid något tillfälle fick han Hanna att tro att hon sovit på kvällen när hon
egentligen varit vaken, vilket hon först hävdat. Under den här perioden började Jenny prata
med Lena om att relationen var ohållbar. Då Lena inte tilläts höra av sig till Stefan skickade
han "RT", radiotystnad. Om hon hörde av sig efter det straffades hon och relationen blev
kylig. Lena sa aldrig nej till Stefan, om han ville så fanns hon där och tog det hon kunde få.
Stefan gav Lena tillräckligt mycket för att hon skulle hållas kvar.
"

Komplicerat är det...
Citera
2020-09-29, 19:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Finns det inte någon vän från skoltiden, som kan bekräfta Stefans familj, hur han var som barn, ung?

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Tråden har varit förvånad över hur litet av detta som framkommit. Ändå ska den där grannen Andreas som SD var och åt middag med några dagar före mordet, vara en gammal simmarkompis från gymnasiet.
Tror ni det kan bero på att han är en ganska vanlig schysst person som karraktärsmördats med den enda syftet demonisera honom så att han framstår som den mördare ni är så besatta av att producera?

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 164.

Jonathan beskriver Stefan som världens härligsate person. Han kommer om man behöver hjälp med någonting, han är aktiv inom det flesta saker. Han åker runt på nätterna och vaktar området. Han säger att han håller koll på området. Man kan kontakta honom vilken tid på dygnet man vill om någoting är misstänksamt. Om det är ett ljud eller skrik så skriver man till honom, han är ofta vaken. Han är uppkopplad på det mesta, det är både mobil och facebook.

Om man skriver till honom så löser han det så fort han kan. Han fixar väldigt mycket, han är en allt i allo man.
Kan inte svar på om många har hans nummer och om det är många som kontaktar honom.
Stefan är upp på nätterna. Han kan komma förbi huset ibland och lysa in med en stark ficklampa. Eller skicka srns om att vi kollar på tv. Är vi bortrest kan han skicka srns om att huset ser säkert ut. Srns kan komma när som. Det är till mina föräldrar han skickar.

Jonathan har sett honom gå runt i området och ibland kommer han cyklande. Vanligaste rutten vet han inte, men han kommer från cykelbron vid varbergacetrurn, närheten där Lena hittades. Även om Stefan är kör bil kommer han den vägen under tunneln. Han vill andras bästa.
Jonathan jobbade för honom under ett event för Geocashing 2017. Han stod för serveringa av fika bröd och mat. Stefan var jätte snäll och gav mycket information. Han svarade på Jonathans frågor.

Jonathan vet egentligen inte så mycket om honom privat. I efterhand har han fått veta att Stefan skilde sig med sin fru för någon månad sedan. Det var förvånansvärt för honom att det skilde sig, de verkade som att det hade det bra. Stefan nämnde i vintras att han gillar att göra väldigt mycket.

På jultider var det mycket juldekoration och snögubbar, han sa då att det var droppen för frun. Jonathan tror att det handlade om att det blir för mycket, han blir för engagerad. De hade snöfigurer på tomten. De var 4 meter höga.
Jonathan beskriver Hanna som en jätte snäll, lite tystare person. Samma sak där var när han jobbade för dem som han korn de närmare. Han fick komma in deras hus och prata mycket svara på frågor.

--------------
Det fetade är intressant för att ficklampslysandet är något som genustrollen inbillat sig var något som visade på förföljelse av just Lena.

Han stalkade tydligen flera grannar
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-29 kl. 19:59.
Citera
2020-09-29, 19:57
Medlem
Citat:
Man kan lyssna på parets vittnesmål i Rättegångspod. Där förklarar de precis hur det ligger till.

Att samtal 1 inte föranledde någon åtgärd samt att man inte kopplade ihop det med anmälan dagen därpå om en försvunnen kvinna är varken mer eller mindre än en skandal! Det kan också ligga till grund för att det gick så lång tid innan LW hittades, och att BP och BO blev betydligt mer svåra att säkra spår ifrån.

Fy för den lede, vilket slarv och/eller usla rutiner!

Men kan fråga sig om det är en slump att så mycket har gått snett.... Kan någon räkna upp alla "misstag" som begåtts i sökandet och i utredningen? Leif GW tror i alla fall inte på slumpen.
Citera
2020-09-29, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror ni det kan bero på att han är en ganska vanlig schysst person som karraktärsmördats med den enda syftet demonisera honom så att han framstår som den mördare ni är så besatta av att producera?

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 164.

Jonathan beskriver Stefan som världens härligsate person. Han kommer om man behöver hjälp med någonting, han är aktiv inom det flesta saker. Han åker runt på nätterna och vaktar området. Han säger att han håller koll på området. Man kan kontakta honom vilken tid på dygnet man vill om någoting är misstänksamt. Om det är ett ljud eller skrik så skriver man till honom, han är ofta vaken. Han är uppkopplad på det mesta, det är både mobil och facebook.

Om man skriver till honom så löser han det så fort han kan. Han fixar väldigt mycket, han är en allt i allo man.
Kan inte svar på om många har hans nummer och om det är många som kontaktar honom.
Stefan är upp på nätterna. Han kan komma förbi huset ibland och lysa in med en stark ficklampa. Eller skicka srns om att vi kollar på tv. Är vi bortrest kan han skicka srns om att huset ser säkert ut. Srns kan komma när som. Det är till mina föräldrar han skickar.

Jonathan har sett honom gå runt i området och ibland kommer han cyklande. Vanligaste rutten vet han inte, men han kommer från cykelbron vid varbergacetrurn, närheten där Lena hittades. Även om Stefan är kör bil kommer han den vägen under tunneln. Han vill andras bästa.
Jonathan jobbade för honom under ett event för Geocashing 2017. Han stod för serveringa av fika bröd och mat. Stefan var jätte snäll och gav mycket information. Han svarade på Jonathans frågor.

Jonathan vet egentligen inte så mycket om honom privat. I efterhand har han fått veta att Stefan skilde sig med sin fru för någon månad sedan. Det var förvånansvärt för honom att det skilde sig, de verkade som att det hade det bra. Stefan nämnde i vintras att han gillar att göra väldigt mycket.

På jultider var det mycket juldekoration och snögubbar, han sa då att det var droppen för frun. Jonathan tror att det handlade om att det blir för mycket, han blir för engagerad. De hade snöfigurer på tomten. De var 4 meter höga.
Jonathan beskriver Hanna som en jätte snäll, lite tystare person. Samma sak där var när han jobbade för dem som han korn de närmare. Han fick komma in deras hus och prata mycket svara på frågor.

Det fetade är intressant för att ficklampslysandet sägs varit något som genustrollen inbillat sig var något som visade på stakning beteende visavi Lena.

Han stalkade tydligen flera grannar
Ok, jag förstår att du håller honom om ryggen och aldrig kommer förstå.
Anser du det normalt att gå runt och lysa in hos folk med ficklampa? In på tomten och lys på, bara?
Helt galet..
Citera
2020-09-29, 20:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men kan fråga sig om det är en slump att så mycket har gått snett.... Kan någon räkna upp alla "misstag" som begåtts i sökandet och i utredningen? Leif GW tror i alla fall inte på slumpen.
Tro mig utredingen kommer nagelfaras ordentligt. Många murvlar ligger i startgroparna att publicera ett gediget material om den havererade tunnelutredningen så fort HovR dom är klar.
Citera
2020-09-29, 20:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor

Ja vi kan ju börja med:
1) Man skickade ingen bil till platsen när ”skrikvittnena” ringde
2) Man kopplade inte ihop det larmsamtalet med anmälan om försvunnen kvinna
3) Man gjorde inte en ordentlig teknisk undersökning av SDs hus 15/5
4) Man undersökte inte/spärrade inte av HDs bostad
5) Man upptäckte inte förrän för sent att någon loggat in på LWs mail tidig morgon 15/5
6) Man behövde mer än 4 dygn efter att hon anmälts försvunnen (eller nära nog 5, om man räknar från när hon mördades) för att hitta kroppen - och då låg hon ändå inte i Närkes djupa skogar
7) Man tillät minst en av SDs vänner/bekanta att delta i utredningen
8) Man kollade de närmsta gatubrunnarna i sökandet efter mordvapen - och struntade i resten (lite som Bellman som letade efter sin nyckel i gatlyktans sken. - Var det där du tappade den? -Nä, men det var ljusast där.)
9) Man missade att någon loggat in på LWs konto 7/10 (7+10=17, just sayin...)
10) Man tog inte SDs inloggningsuppgifter direkt man fick möjlighet

Ja det var en del som jag kom på i en hast.

Sen är det ju det där med SDs jobbdator. Om den inte togs i beslag förrän september -19 (var det så? Eller ”bara” september -18, vilket är illa nog) men det har jag inte koll på.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-29 kl. 20:48.
Citera
2020-09-29, 20:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Anser du det normalt att gå runt och lysa in hos folk med ficklampa? In på tomten och lys på, bara?
Helt galet..

Så sinnessjukt beteende - och sjukast av allt är att vissa tycker att det är helt ok. De har väl manipulerats till att tro att det är helt normalt. Vilket det inte är, inte i min bok iaf!
Citera
2020-09-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ja vi kan ju börja med:
1) Man skickade ingen bil till platsen när skrikvittnena ringde.
2) Man kopplade inte ihop det larmsamtalet med anmälan om försvunnen kvinna
3) Man gjorde inte en ordentlig teknisk undersökning av SDs hus 15/5
4) Man undersökte inte/spärrade inte av HDs bostad
5) Man upptäckte inte förrän för sent att någon loggat in på LWs mail tidig morgon 15/5
6) Man behövde mer än 4 dygn efter att hon anmälts försvunnen (eller nära nog 5, om man räknar från när hon mördades) för att hitta kroppen - och då låg hon ändå inte i Närkes djupa skogar
7) Man tillät minst en av SDs vänner/bekanta att delta i utredningen
8) Man kollade de närmsta gatubrunnarna i sökandet efter mordvapen - och struntade i resten (lite som Bellman som letade efter sin nyckel i gatlyktans sken. - Var det där du tappade den? -Nä, men det var ljusast där.)
9) Man missade att någon loggat in på LWs konto 7/10 (7+10=17, just sayin...)
10) Man tog inte SDs inloggningsuppgifter direkt man gick möjlighet

Ja det var en del som jag kom på i en hast.

Sen är det ju det där med SDs jobbdator. Om den inte togs i beslag förrän september -19 (var det så? Eller ”bara” september -18, vilket är illa nog) men det har jag inte koll på.

Det där är en riktigt bra början. Kan det finnas något gemensamt här som gör att man kan misstänka att utredningen medvetet sinkats/sinkas? Vem har tjänat på alla misstagen?
Citera
2020-09-29, 21:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Helt galet..
Förstå vadå? Att han är ett monster?
Problemet är ditt eftersom du menar att det indikerar att han mördat Lena. Det finns väl tusen andra liknande skruvade påståenden (som den mosade bromsen) vilket sammataget övertygat (droppen urholkar stenen) dom rättshaveristiska stollarna han är den som berövade Lena livet.

Det finns varken mordvapen eller något som binder honom till varken tidpunkten eller BP. Punkt!
Det ska till många ficklampslysningar för att övertyga HovR.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-29 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in