Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 10:46
  #9769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Hade ni klart för er ungefär från vilket håll skriken kom ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
För att vi först låg i sängen och kom ut till bilen 23:40, åkte runt en liten stund för att sedan ringa 7 minuter senare. /--/

Ber om ursäkt ifall det har framgått tidigare men när ni åkte ut och letade körde ni då över E18/20 och in på Byalagsgatan/gatorna brevid?
Citera
2018-06-15, 10:46
  #9770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och det här med att ni var bästa vittnena hit och dit och de enda som ringde osv uttrycker man sig så om man ringt ett larmsamtal och blivit förhörd av polisen? Framförallt sitter man här och "berättar" om det? -nej inte om man har ett uns av normal empati.

Det har jag också redan svarat på men jag gör det igen. För att jag läste om alla teorier och blev upprörd med tanke på att jag hade information om att det troligtvis inte handlade om självmord, att det inte körde iväg någon bil på motorvägen etc. Alla reagerar vi olika och efter att ha hört något sådant som vi gjorde och för att inte gå under som människa så valde jag att skriva här. Men du verkar ju veta väldigt mycket hur man ska- och inte ska reagera? Jag visste inte att det ser likadant ut för alla människor.
Citera
2018-06-15, 10:48
  #9771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ber om ursäkt ifall det har framgått tidigare men när ni åkte ut och letade körde ni då över E18/20 och in på Byalagsgatan/gatorna brevid?

Nej vi åkte på "våran" sida om motorvägen och försökte se om vi såg någonting längs med det smala skogsparti som ligger där.
Citera
2018-06-15, 10:51
  #9772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och det här med att ni var bästa vittnena hit och dit och de enda som ringde osv uttrycker man sig så om man ringt ett larmsamtal och blivit förhörd av polisen? Framförallt sitter man här och "berättar" om det? -nej inte om man har ett uns av normal empati.

Förhöret hos polisen varade i 3 timmar och jag utgår att det var för att det var ett ytterst viktigt information bl.a. gav en trolig dödstidpunkt. Du tror inte att polisen rutinerade på vittnesförhör är i stånd att kontrollera trovärdigheten?

Ring genast polisen och berätta om din "känsla"!
Citera
2018-06-15, 10:53
  #9773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Du orkar med andra ord inte gå tillbaka några sidor för att läsa vad jag har skrivit? Vi var de enda som ringde in innan media gick ut med att hon var försvunnen, skriken hade tystnat när vi ringde, antingen har journalisten missförstått någonting eller så är det medvetet för att blossa upp händelsen.
Skumt är bara förnamnet på hur du/ni uttrycker er. "Vi var de enda som ringde in innan media gick ut med att hon var försvunnen..."

Första som ringde in, till SOS? Innan media gick ut med att hon var försvunnen?
Citera
2018-06-15, 10:55
  #9774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Nej vi åkte på "våran" sida om motorvägen och försökte se om vi såg någonting längs med det smala skogsparti som ligger där.

Ok. Tänkte höra om hur pass mörkt/upplyst etc det var i LW:s kvarter ifall ni hade kört där.
Citera
2018-06-15, 10:55
  #9775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förhöret hos polisen varade i 3 timmar och jag utgår att det var för att det var ett ytterst viktigt information bl.a. gav en trolig dödstidpunkt. Du tror inte att polisen rutinerade på vittnesförhör är i stånd att kontrollera trovärdigheten?

Ring genast polisen och berätta om din "känsla"!

Och var har du bevis på att det varade i 3 timmar? Har du bevis på att Dalaan verkligen har varit på ett förhör?

Jag kommenterar en person på flashback som jag finner icke trovärdig. Skulle polisen få ut nåt av det tror du?
__________________
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-06-15 kl. 10:57.
Citera
2018-06-15, 10:56
  #9776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu precis har gårdagens specifika loggtext (den om att "livet är förgängligt") flyttats bakåt i datum så att datum för själva loggtexten numera är samma som för Systerh*x, dvs. den 26/5.

T.ex enligt https://www.geocaching.com/geocache/...f-b41811355c8b

(Man måste nog snart ta skärmdumpar istället för direkta länkar. Det uppdateras och ändras för fullt i realtid...).

Hej

Så SD flyttar loggar så det ska se ut som att han och HD tagit burkar gemensamt, burkar som han tog igår och HD den 26:e?

Varför vill han ge sken av att de togs vid samma tillfälle? Varför är det viktigt för honom?
Citera
2018-06-15, 11:00
  #9777
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Hej

Så SD flyttar loggar så det ska se ut som att han och HD tagit burkar gemensamt, burkar som han tog igår och HD den 26:e?

Varför vill han ge sken av att de togs vid samma tillfälle? Varför är det viktigt för honom?

kan det vara så att han bara har råkat logga dem på fel dag? och därför ändrade datum?
för om du läser i HDs logg så står det att dem loggade ihop
Citera
2018-06-15, 11:01
  #9778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Skumt är bara förnamnet på hur du/ni uttrycker er. "Vi var de enda som ringde in innan media gick ut med att hon var försvunnen..."

Första som ringde in, till SOS? Innan media gick ut med att hon var försvunnen?

Du är alltså omedveten om att hon först anmäldes försvunnen? På vilket sätt är jag inte trovärdig?
Citera
2018-06-15, 11:03
  #9779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Du är alltså omedveten om att hon först anmäldes försvunnen? På vilket sätt är jag inte trovärdig?
Vad har det med ert larmsamtal att göra?
__________________
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-06-15 kl. 11:05.
Citera
2018-06-15, 11:04
  #9780
Medlem
SPAMZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu precis har gårdagens specifika loggtext (den om att "livet är förgängligt") flyttats bakåt i datum så att datum för själva loggtexten numera är samma som för Systerh*x, dvs. den 26/5.

T.ex enligt https://www.geocaching.com/geocache/...f-b41811355c8b

(Man måste nog snart ta skärmdumpar istället för direkta länkar. Det uppdateras och ändras för fullt i realtid...).

Det är lätt hänt att man glömmer ändra datum när man loggar i efterhand. Gör man inte det manuellt får man automatiskt dagens datum på loggen. När man sedan upptäcker sitt misstag ändrar man bara datum till det korrekta. Det är ju särskilt intressant att få rätt datum när det gäller FTF (First To Find), som det nu gällde på den nämnda cachen. Inget konstigt i det!?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback