Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Jag tycker vi släpper detta nu, det är 2020 och inte 1994. Låt de döda vila i frid och rör inte upp mer sorg bland de anhöriga.
Sedan 23 år så har vi den officiella slutrapporten som visar hur det har gått till. Förloppet som där presenteras är sannolikt, troligt, stöds av vittnen, stöds av beräkningar, stöds av observationer på andra fartyg, stöds av tidslinjen, av allt.
Hålet som nu presenteras så lägligt på 26-årsdagen har absolut mest sannolikt uppstått under de 26 år som fartyget legat och rostat och rört på sig på havets botten. En koloss på 15000 ton vilandes på en ojämn botten. Men jag stödjer fullt ut en ny undersökning så vi får slut på spekulationerna.
Angående regering och myndigheters agerande. Ja det är mycket taffligt. Som vanligt vid stora händelser så har man agerat bisarrt och i panik. Precis som vid Palmemordet och vid Tsunamikatastrofen. Först lovade både avgående och nya regeringen dyrt och heligt att bärga Estonia. Varför skulle man göra det om man hade något att dölja? Sen när man insåg vad fruktansvärt detta skulle bli så valde man att låta den ligga kvar. Anhöriga protesterade ljudligt. Så man kom upp med det bisarra förslaget att täcka över henne som en grav. Anhöriga protesterade ännu mer. Så detta avbröts.
Räkna bort mig från ditt "vi". Här ska fan inte släppas något angående den nuvarande och före detta regimens förehavanden för sin egen vinnings skull.
Stockholmssyndromet vill ha mer, glufs, glufs, smask, smask. Calle lille med entourage svettas nu.
Nu är frågan om den institutionaliserade sociopatin ska kasta någon under bussen, görs inte det, ja då jävlar lär det bli svettigt framöver.