2020-09-28, 20:22
Avslutad
Shaq inte ens på bänken igen. Tycker han tillför saker inte någon annan har när han är skadefri. Alltid tagit chansen när han har fått den. Men sälj han då bara för fan. 15 miljoner pund kan man väl ändå få.

Citat:
– Det var en superb match av Shaq i en ganska, tror jag, ovan position, lite djupare på mittfältet. Han gjorde det mycket, mycket bra. Det var mitt beslut att byta ut honom - han hade ingen skada. Han hade en minimal känning i foten, men det var absolut ingenting. Han tog sig där vid två tillfällen och jag trodde att det var vaden, men det var det inte.

– Jag tycker ändå att det var bra att plocka av honom, men han gjorde en mycket, mycket bra match. De fasta situationerna var otroliga. Frisparken som blev mål - vilket skott! Det råder inga tvivel om Shaqs kvaliteter, det har aldrig funnits några tvivel. Just nu ser saker och ting mycket lovande ut.

Klopp om Shaq efter Lincoln.
Citera
2020-09-28, 20:38
Avslutad
Pep har alltså lagt 421 miljoner pund på försvarsspelare sen han kom 2016.

Sjuka summor. Gigantisk misslyckade om han ej tar en CL titel. Går som någon sa till PSG eller Juve efter City.

Känns som han måste ha obegränsad tillgångar och massa världsklass spelar annars går det inte för professorn?
Citera
2020-09-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
VAR i sig är bra, Den enda svart-vita bedömningen VAR kan göra är offside eller onside. Problemet är att det är en ny individuell bedömning av olika personer i varje match i resterande situationer så det finns ingen som helst konsekvent bedömning av liknande situationer.

Quote:
...är det normalt inte ett regelbrott om bollen vidrör en spelares hand/arm:
• direkt från en annan spelares huvud eller kropp (inklusive fot) när spelaren är nära
• om handen/armen är nära kroppen och inte gör kroppen onaturligt större
Ovan gäller ju alldeles uppenbarligen inte längre. Lindelöf, Dier har bägge armen i en helt naturlig rörelse för dem och får den skjuten/nickad från 1m håll på armen. Maupay har dock inte armen i en naturlig position.

Maupays rörelse är egentligen också naturlig.
Kikar man på höjd- och längdhoppare så flyger armarna all världens väg, upp, fram, runt och bak för att använda momentum och sedan balans.

Att fotbollförbunden världen över fortsätter envisas med efterblivna ordval som "naturlig rörelse" är i princip bara pinsamt då det är helt naturligt med armar högt upp framför, bakom och runt dig när du springer och/eller hoppar.
Det är bara titta på diverse hoppgrenar från friidrotten så ses armarnas naturliga rörelser.

Det var ju lite annorlunda armrörelse från från Maupay, lite som en blandning när man använder armens momentum i både höjd- och längdhopp, fast kikar man på hans position så är det uppenbart att han försöker hoppa upp, men också att han är några meter ifrån Maguire, så lite "längdhopp" är det också, därför är det bara ett någorlunda annorlunda hopp och hans armrörelse är helt naturlig.
Citera
2020-09-28, 23:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Riktigt skön seger idag. Var orolig då Arsenal kunnat störa Liverpool på sistone, att de parkerade buss och fick ettan gjorde inte saken bättre. Men Liverpool tog det på rätt sätt, vände på steken och vann till sist odiskutabelt. Skönt att man visar att när det verkligen gäller - inte en avslagen ligamatch eller en glorifierad träningsmatch - då har man en extra nivå att plocka fram och mala ner Arsenal med.

Bra idag: Gomez, riktigt stabil och sådär grym som han kan vara. Kan du inte alltid spela så här, Joe? Fabinho otroligt nyttig, han är precis så ful och cynisk som en sittande mittfältare behöver vara ibland. Bryter upp kontringar och dödar potentiellt farliga situationer. Alisson, man ska aldrig ta för givet de räddningar han gör. Tänk Mignolet idag, det hade blivit förlust. Sämst för mig idag - Trent hade ingen vidare dag på jobbet. Riktigt gött att Jota får en flygande start med mål också, särskilt när Salah förstör hans öppna läge kort före. Härlig start på ligan, Liverpool visar en helt annan glöd och nivå nu än slutet på ligan. Helt förståeligt med tanke på omständigheterna, men jag måste medge att jag varit orolig att man skulle upp dit igen. Det är inte som att slå på en strömbrytare att vara briljanta igen.
Citera
2020-09-28, 23:32
Medlem
Imbazs avatar
Wolves 5e anfallare kliver in och gör mål i debuten, helt ok. Tänk om vi hade värvat deras 1a anfallare, hade blivit 2 siffrigt.
Citera
2020-09-29, 00:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Förjävligt oturligt att vi inte fick minst 1 poäng i kvällens match, i 2:a halvan så hade vi klart flera lägen än vad Liverpool hade.

Arsenal hade otur, medans Liverpool hade tur.
Citera
2020-09-29, 00:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Riktigt skön seger idag. Var orolig då Arsenal kunnat störa Liverpool på sistone, att de parkerade buss och fick ettan gjorde inte saken bättre. Men Liverpool tog det på rätt sätt, vände på steken och vann till sist odiskutabelt. Skönt att man visar att när det verkligen gäller - inte en avslagen ligamatch eller en glorifierad träningsmatch - då har man en extra nivå att plocka fram och mala ner Arsenal med.

Bra idag: Gomez, riktigt stabil och sådär grym som han kan vara. Kan du inte alltid spela så här, Joe? Fabinho otroligt nyttig, han är precis så ful och cynisk som en sittande mittfältare behöver vara ibland. Bryter upp kontringar och dödar potentiellt farliga situationer. Alisson, man ska aldrig ta för givet de räddningar han gör. Tänk Mignolet idag, det hade blivit förlust. Sämst för mig idag - Trent hade ingen vidare dag på jobbet. Riktigt gött att Jota får en flygande start med mål också, särskilt när Salah förstör hans öppna läge kort före. Härlig start på ligan, Liverpool visar en helt annan glöd och nivå nu än slutet på ligan. Helt förståeligt med tanke på omständigheterna, men jag måste medge att jag varit orolig att man skulle upp dit igen. Det är inte som att slå på en strömbrytare att vara briljanta igen.
Vad snackar du om egentligen? På vilket sätt var Liverpool bättre än the Gunners i kvällens match?

Liverpool fick in 2x turmål.
Citera
2020-09-29, 01:11
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad snackar du om egentligen? På vilket sätt var Liverpool bättre än the Gunners i kvällens match?

Hahaha ja, precis. Jag följde också resultaten via text-TV när jag var 12 år. Behöver du bidrag till ett Viaplay-konto? Arsenal spelar ganska bra fotboll numera, så du kan nog uppskatta matcherna om du orkar koncentrera dig i 45x2 minuter.

Idag var Liverpool det klart bättre laget. Manés kort var visserligen väldigt orange-färgat, men inte ens den mest enögda Arsenalsupportern kan påstå att Arsenal var bäst idag. De spelade ganska bra lagmässigt, men det gjorde Liverpool också. Tycker du seriöst att Arsenal förtjänade att vinna matchen? Du tar in det som Arsenal-TV säger, eller hur?

Liverpool spelar på en helt annan nivå än övriga lag i ligan. City kommer garanterat vakna snart, men Liverpool ser livsfarliga ut i år. Det trodde jag faktiskt inte.
Citera
2020-09-29, 07:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Haha, deluded. Som Tenedor säger, du kanske inte såg matchen så här kan du se själv: https://highlightsfootball.net/video/liverpool-vs-arsenal-highlights-5/

Ett lag hade tur på sitt mål. Spoiler alert: Börjar på A och slutar på rsenal!

Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Hahaha ja, precis. Jag följde också resultaten via text-TV när jag var 12 år. Behöver du bidrag till ett Viaplay-konto? Arsenal spelar ganska bra fotboll numera, så du kan nog uppskatta matcherna om du orkar koncentrera dig i 45x2 minuter.

Idag var Liverpool det klart bättre laget. Manés kort var visserligen väldigt orange-färgat, men inte ens den mest enögda Arsenalsupportern kan påstå att Arsenal var bäst idag. De spelade ganska bra lagmässigt, men det gjorde Liverpool också. Tycker du seriöst att Arsenal förtjänade att vinna matchen? Du tar in det som Arsenal-TV säger, eller hur?

Liverpool spelar på en helt annan nivå än övriga lag i ligan. City kommer garanterat vakna snart, men Liverpool ser livsfarliga ut i år. Det trodde jag faktiskt inte.

Klopp var lyrisk över insatsen och jag är benägen att hålla med. Liverpool var sjukt bra igår kväll. Det fanns några nyckelögonblick - Mané kunde fått rött där i början för en riktigt vårdslös armbåge, Arsenal kunde fått en oförtjänt kvittering när TAA upphäver offsiden och ger Lacazzette ett friläge - men på det stora hela var det klass-skillnad. Och då spelade ändå Arsenal förhållandevis bra som du säger, de mötte bara ett väldigt mycket bättre fotbollslag.

Jag trodde inte heller Liverpool skulle vara så här bra i år. Jag trodde på stagnation och mätthet, särskilt före transfers av Jota och Thiago. Nu ser de precis lika bra ut som förra hösten. Som LFC har jag absolut inget emot om man rullar över allt motstånd och har 20p försprång i december igen, även om det dödar spänningen. Det kan bli en riktigt rolig höst!
Citera
2020-09-29, 07:36
Medlem
Vanstertrollets avatar
Det blir ju lite tråkigt när 50/50 situationer alltid går åt Liverpools håll. Om Auba gör samma sak som Mané så blir det rött. Liverpoolfansen kan förneka det hur mycket dom vill, men det är så det är.
Citera
2020-09-29, 08:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det blir ju lite tråkigt när 50/50 situationer alltid går åt Liverpools håll. Om Auba gör samma sak som Mané så blir det rött. Liverpoolfansen kan förneka det hur mycket dom vill, men det är så det är.

Ja nej Liverpool har ju aldrig varit på mottagande sida av ett rött kort som bara blev gult. De får ju alltid de grejerna med sig.

https://youtu.be/GHW3xQH6ojk

Inte så att den situationen hade någon större påverkan på utfallet av säsongen heller...

———-

Jag förstår att man som Arsenal-supporter letar efter nyckel-situationer som kunde gått annorlunda. Manes armbåge var en sån. Men sett till matchbild finns det liksom inget att snacka om. Liverpool stod för två bjudningar till Laca, en blev mål, resten var total dominans. Ingen vid sina sinnens fulla bruk kan påstå att Arsenal förtjänade några poäng igår.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-09-29 kl. 08:37.
Citera
2020-09-29, 08:55
Medlem
NegerFittaBingBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Pep har alltså lagt 421 miljoner pund på försvarsspelare sen han kom 2016.

Sjuka summor. Gigantisk misslyckade om han ej tar en CL titel. Går som någon sa till PSG eller Juve efter City.

Känns som han måste ha obegränsad tillgångar och massa världsklass spelar annars går det inte för professorn?

Håller med dig helt och hållet. Flintbögen Suguardiola är inte ens i närheten av tränar toppen. Har man Messi då fan måste man vinna. Så hans vinster i Barcelona är totalt nästintill värdelösa. Samma sak med troféerna i City. Manchester City borde verkligen börja fundera på att skaffa någon ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in