2020-09-28, 12:40
Medlem
Köpte i helgen för 7.80 men tyvär så gick den in på 8.05 imorse.

Snart uppe på 15!
Citera
2020-09-28, 21:28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Köpte i helgen för 7.80 men tyvär så gick den in på 8.05 imorse.

Snart uppe på 15!

Äh! Du gjorde en bra dagsresa ändå! Grattis!
På vilken kurs säljer du?
Citera
2020-09-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Äh! Du gjorde en bra dagsresa ändå! Grattis!
På vilken kurs säljer du?

Ganska rejält uppåt idag. Trevligt.

Jag är osäker på när man ska sälja denna. Vad tror ni spekulander här? Jag säljer kanske på 10kr.
Citera
2020-09-28, 21:36
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Ganska rejält uppåt idag. Trevligt.

Jag är osäker på när man ska sälja denna. Vad tror ni spekulander här? Jag säljer kanske på 10kr.

Kan du avvara pengarna om det skiter sig och dessutom vänta några månader så är inte 12-15 kr utom räckhåll.

Med andra ord kan det vara köpläge i denna hopplösa aktie även imorgon, särskillt om den gör en rekyl nedåt.
Citera
2020-09-29, 02:29
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Kan du avvara pengarna om det skiter sig och dessutom vänta några månader så är inte 12-15 kr utom räckhåll.

Med andra ord kan det vara köpläge i denna hopplösa aktie även imorgon, särskillt om den gör en rekyl nedåt.
Vi kommer stå vid 15-20 kr vid oktobers slut. Finns inga andra alternativ.
Citera
2020-09-29, 03:18
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vi kommer stå vid 15-20 kr vid oktobers slut. Finns inga andra alternativ.

Ehhhh..öhhh jaha! Då vet vi det!
Hörs i November!
Citera
2020-09-29, 05:18
Medlem
sleevs avatar
Citat:
Ehhhh..öhhh jaha! Då vet vi det!
Hörs i November!
Vad som kan driva aktien i närtid är att 21 Oktober så skall FDA presentera ny riktlinjer för behandling av hjärtstopp och man förväntas rekommendera kylning.

Men aktien lever sitt eget liv och har inte så mycket med företaget att göra. Från lägsta notering 17 Mars steg aktien 297% till högsta noteringen den 16 september.

Som Tobbe Rosen säger Husse (200 dagars glidande medelvärde) Kallar hem hunden (aktien). Nu kan man förvänta sig att kortsiktiga investerare igen kommer in i aktien igen vilket givetvis kommer att trycka upp kursen och kommer givetvis trycka upp den för högt så 22-23 Oktober kommer förmodligen Braincool igen att sjunka kraftigt. Men högre toppar och lägre bottnar är något man kan leva med.

Själv så struntar jag i aktien och tittar på vad bolaget gör.
Citera
2020-09-29, 06:33
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleev
Vad som kan driva aktien i närtid är att 21 Oktober så skall FDA presentera ny riktlinjer för behandling av hjärtstopp och man förväntas rekommendera kylning.

Men aktien lever sitt eget liv och har inte så mycket med företaget att göra. Från lägsta notering 17 Mars steg aktien 297% till högsta noteringen den 16 september.

Som Tobbe Rosen säger Husse (200 dagars glidande medelvärde) Kallar hem hunden (aktien). Nu kan man förvänta sig att kortsiktiga investerare igen kommer in i aktien igen vilket givetvis kommer att trycka upp kursen och kommer givetvis trycka upp den för högt så 22-23 Oktober kommer förmodligen Braincool igen att sjunka kraftigt. Men högre toppar och lägre bottnar är något man kan leva med.

Lite samma slagighet som Fingerprint således.
Citera
2020-09-29, 13:23
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleev

Köpte 10.000 aktier idag för 9,40. Självklart hade det varit bättre att köpa igår morse men det är alltid svårt att bottenfiska.

Ska man åka uppåt med en hiss så ska man kliva in i en hiss som rör sig uppåt, inte en som rör sig nedåt eller står still.

Det är ett klassiskt nybörjarmisstag att tro att aktier som rasat och rör sig neråt är billiga! Det är mer sannolikt att en aktie i stigande trend fortsätter uppåt än att en aktie i fallande trend repar sig!

Kliver ur om/när jag gjort 100.000 kr netto på aktien, och är beredd på att det kanske aldrig händer utan att jag förlorar 25-50% istället.

Jag håller er underrättade.
Citera
2020-09-29, 15:12
Medlem
Valfrids avatar
Jag håller hårt i mina för stunden.
Citera
2020-09-30, 12:39
Medlem
Sålde av på 9.17

Köper större belopp om den dippar nedåt mot 7-8
Citera