Citat:
Ursprungligen postat av
sleev
Vad som kan driva aktien i närtid är att 21 Oktober så skall FDA presentera ny riktlinjer för behandling av hjärtstopp och man förväntas rekommendera kylning.
Men aktien lever sitt eget liv och har inte så mycket med företaget att göra. Från lägsta notering 17 Mars steg aktien 297% till högsta noteringen den 16 september.
Som Tobbe Rosen säger Husse (200 dagars glidande medelvärde) Kallar hem hunden (aktien). Nu kan man förvänta sig att kortsiktiga investerare igen kommer in i aktien igen vilket givetvis kommer att trycka upp kursen och kommer givetvis trycka upp den för högt så 22-23 Oktober kommer förmodligen Braincool igen att sjunka kraftigt. Men högre toppar och lägre bottnar är något man kan leva med.
Själv så struntar jag i aktien och tittar på vad bolaget gör.
Köpte 10.000 aktier idag för 9,40. Självklart hade det varit bättre att köpa igår morse men det är alltid svårt att bottenfiska.
Ska man åka uppåt med en hiss så ska man kliva in i en hiss som rör sig uppåt, inte en som rör sig nedåt eller står still.
Det är ett klassiskt nybörjarmisstag att tro att aktier som rasat och rör sig neråt är billiga! Det är mer sannolikt att en aktie i stigande trend fortsätter uppåt än att en aktie i fallande trend repar sig!
Kliver ur om/när jag gjort 100.000 kr netto på aktien, och är beredd på att det kanske aldrig händer utan att jag förlorar 25-50% istället.
Jag håller er underrättade.