2020-09-28, 21:09
Medlem
Här är en bild på hålet https://www.friatider.se/sites/default/files/styles/large/public/56ghgh4545.png

Ser ut som något tryckt på snett bakifrån.
Citera
2020-09-28, 21:10
Medlem
Pykretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Jag minns filmen när de gick in och utforskade estonia det var väl ett par brittiska dykare som anlitades av staten, det var rentav vidrigt och köttbitar från liken flög runt överallt har för mig att den var kraftigt censurerad då det borde påträffats kroppar, någon som kommer ihåg filmen? Finns nog på youtube, Idag torde det endast finnas kvar skelettdelar som med dna borde få en begravning om så önskas av de efterlevande vid en eventuell bärgning.

Kommer ihåg att man inte fick se bilderna utan bara höra kommunikationen när de instruerade dykaren att hålla upp en kvinnokropp mer mot kameran (på hjälmen?). Troligen ville man om möjligt identifiera henne?
Minns inget om att det sas nåt om köttbitar.. Har för mig att det var ganska nära inpå förlisningen.
Citera
2020-09-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Läs mitt inlägg. Amerikansk atomubåt alabama.

Du har naturligtvis koll på vilket typ av undervattningsbåt den namngivna representerar? Med kärnvapenbestyckade interkontinentala ballistiska missiller? Stationerad i Stilla Havet? På hemligt uppdrag i Vändzon Östersjön? Yes, Sir. As you were, Sir.
Citera
2020-09-28, 21:13
Medlem
Hittills den mest logiska förklaringen: (FB) M/S Estonias förlisning

Inte för att jag är någon expert, men om fenstabilisatorn var placerad vid det här hålet så har vi att göra med ett västgötaklimax av episka proportioner.
Citera
2020-09-28, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Så vad åstadkom hålet och den kraftiga skadan i det (minst lika) starka järnet på bogvisiret? Kraftiga vågor?

Ljuger experter i mainstream-media som menar en ubåt kan ha följt Estonia för att skydda känslig last? (Men skulle då röra sig om en olyckshändelse. )

Den enklaste förklaringen. En torpeddjävel som orsakar en hydrodynamisk implosion.

Först kastas båten åt sidan av den initiala explosionen under vattnet och sedan kommer vattenhammaren och slår sönder visiret och delar av skrovet.

Frågan är vad för intresse ryssen har av att torpedera en passagerarfärja?

Eftersom den svenska regimen består av en säck med sociopatiska nötter kan man enkelt anta att det var något fuffens i görningen.
Citera
2020-09-28, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att fartyget kan ha använts för smuggling kan naturligtvis inte uteslutas. Men det förklarar inte varför man sänker det med hundratals passagerare ombord. Ville man stoppa smugglingen hade det väl funnits bättre sätt. Jag har mycket svårt att tänka mig att svenska regeringen skulle kunna fatta ett sådant beslut, även om mitt förtroende för dem är mycket lågt. Det enda land i närområdet som möjligen skulle kunna utföra en sådan operation är Ryssland, men vad skulle motivet vara i så fall? Hade Sverige kommit över någon hemlig utrustning som Ryssarna absolut inte ville skulle hamna i Svenska händer?

Min folieteori är att jag tror att ryssarna under Jeltsin och de forna republikerna/öststaterna hade en överenskommelse och samarbete med flera länder i väst åren efter kalla krigets slut där man bytte teknologi och infrastruktur sinsemellan. Genom att smuggla det fram och tillbaka. Ett högt spel. Men det är det mesta på den nivån. Släpp sargen och möt världen för den grymma och otäcka plats den faktiskt är. Och varför skulle en svensk regering inte vara lika kall och hänsynslös som någon annans. I andra delar av världen är korruptionen mer uppenbar och ärlig så klart. Här i väst är vi bara bra på att få det att se fint ut och vara allmänt fulla med skit.
Citera
2020-09-28, 21:15
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltochsyrlig
Du har naturligtvis koll på vilket typ av undervattningsbåt den namngivna representerar? Med kärnvapenbestyckade interkontinentala ballistiska missiller? Stationerad i Stilla Havet? På hemligt uppdrag i Vändzon Östersjön? Yes, Sir. As you were, Sir.

Atomubåtar kan väl inte äns dyka i östersjön, då salthalten är för låg?
Citera
2020-09-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pykrete
Kommer ihåg att man inte fick se bilderna utan bara höra kommunikationen när de instruerade dykaren att hålla upp en kvinnokropp mer mot kameran (på hjälmen?). Troligen ville man om möjligt identifiera henne?
Minns inget om att det sas nåt om köttbitar.. Har för mig att det var ganska nära inpå förlisningen.
Var kan man hitta denna video/ljudklipp?
Citera
2020-09-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja men det finnes väl motta med vad man skall tro eller inte tro på....
Tror någon fullt allvar att stora delar av regeringen skulle mörka över 800 människors död???😀😀😀
Ja det ser jag som fullkomligt självklart att vissa av våra politiker gjort om man på något sätt medverkat till deras död. Jag säger inte att de har det men samtidigt finns en mycket olustig indiciekedja här om man tittar till turerna kring betongövertäckningen, de militära transporterna och nu hålet som av någon anledning missats i den första utredningen. Bara det faktum att Mona Sahlin hade en ansvarspost i det här fallet får det att krypa i skinnet på mig. I princip allting hon har tagit i har på ett eller annat sätt blivit skit.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-101
Utbilda dig istället för att sitta här tycker jag. Jag är ingen foliehatt, utan jag utbildade mig på 80talet inom materiallära. Och jag har jobbat med saker som är helt hemliga för vanligt folk.

Bla inom det militära på 80talet då jag granskade haverier bla. Så du skulle bara veta. Det foliehattarna skriver är inte alltid fel.

Citat:
Foliehatt är du då sitter o spekulerar massa strunt o nonsens istället för vara logisk

Flera skribenter har skrivit till dig och länkat till riktiga experter som räknat på att bogvisiret inte kunnat orsaka hålet på skrovet, alltså inte experter som kallar sig hemorojdbiff anonymt på nätet och skriver som en medelmåtta. Och du vill ändå att vi ska tro på dig? Du gör nog bäst i att hålla tyst i fortsättningen.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift

Eftersom den svenska regimen består av en säck med sociopatiska nötter kan man enkelt anta att det var något fuffens i görningen.
Vi pratar Ryssland 1994. Landet var inte så toppstyrt då. Stora beslut kunde tas lokalt.

Men givetvis måste vraket undersökas ordentligt av flera olika dykteam. "Griftefriden" kan dra åt helvete i detta läget.
Citera
Medlem
39-101s avatar
Citat:
Nej men det vart hål i skrovet

Ja det blev ett hål i skrovet på amorella som körde mot en isboj. Men vad har det med denna diskussion att göra då det ej finns några isbojar där Estonia förliste.

Ska du bara förstöra tråden kan du lika gärna lämna då du ej tillför något, förutom att skriva strunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in