Foliehatt på.
Min känsla är att dessa nya uppgifter känns som ännu ett villospår och avledning. Årsdag och allt. Så länge det håller sig till att Sverige och Estland träter på varandra så kan locket fortsätta ligga på angående vad som egentligen hände. Svenska staten får bära hundhuvudet och löpa gatlopp i media för att skydda högre internationella makter.
Icke fan var det en ubåtsolycka eller en olycka över huvud taget i alla fall hur det än ligger till. Det är jag övertygad om.
Jag litar inte på någon teori angående detta. Känns mest som att svenskarna och esterna skyller ifrån sig på varandra och båda försökt koppla det till ryssen på ett eller annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hursomhelsting
Allt tyder på att Estonia rammades av en rysk ubåt typ VII Nosyr´.
Då ett hemlig projekt under test.
Bilder och fakta:
https://www.quora.com/What-was-the-saw-like-structure-on-the-bow-of-a-Type-VII-U-boat-for
Varför skulle svenska staten uppenbarligen försöka mörka det? Ifall det nu som sagt inte handlar om smugglingen av gammal sovjetisk militärteknologi till väst åren efter Sovjets kollaps.
Jag är annars den förste som misstänker Moskva när sådana här skumheter inträffar, men den här gången är jag inte så pigg på att ropa björn.
Kan alla inblandade parter som skyllt ifrån sig på varandra genom åren egetligen hela tiden varit överens om att förvilla och förhala?
Foliehatt av.