2020-09-28, 16:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det är en hypotes, sen får man själv tro vad man vill.

En väldigt svag hypotes du. Finns det något över huvudet taget som stöder den?

Att tro att ryssarna på 60-talet skulle låta USA vinna månkapplöpningen genom att ljuga är inget annat än historisk analfabetism.
Citera
2020-09-28, 16:06
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hypotes?
Snarare en vild gissning, helt utan stöd i verkligheten, som endast uppstår av tvång för att inte sabba konspirationsteorin.

Problemet är när man har bestämt sig för att tro att månlandningen var fejk så tvingas man att tro på en hel radda extremt konstiga saker...

Läste du mitt inlägg eller har du stirrat dig blind på sista meningen?

Jag repeterar; det hade varit logiskt om ryssarna också landat på månen. Men man sket i det helt och hållet. Varför gjorde man det är frågan då.
Citera
2020-09-28, 16:07
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Precis, det är liksom en koncensus bland månlandningstroende att så måste det varit, men man kan inte motivera det mer än att "en pärlhöna kan räkna ut det".

Även ryssarna hade ursprungligen för avsikt att landa med en bemannad farkost på månen, men sedan hette det att när USA hann före så brydde man sig inte om att fullfölja projektet.

Det logiska hade varit att ryssarna hade landat först då de var först med allt annat i rymdkapplöpningen, eller åtminstone att de också hade landat på månen.

Men det kan ha varit så att man visste att jänkarna fejkade Apollo men man höll tyst av olika anledningar. Man visste att det inte gick att genomföra och då behövde man inte göra sig besväret att själva fejka en månlandning. Man kunde använda vetskapen om att det var en bluff i andra förhandlingar med USA, osv.

Man lät USA vinna rymdkapplöpningen, men båda sidor både USA och Sovjet lurade världen att det var på riktigt.

Ryssarnas raket exploderade i starten, och rasade ner och totalförstörde startrampen. Därför kunde man inte åka iväg.

”Det logiska”... ”Men det kan ha varit så att”... osv, osv...

En pärlhöna kan genomskåda att hela ditt inlägg är genomsyrat av ditt eget hittepå...
Citera
2020-09-28, 16:08
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ryssarnas raket exploderade i starten, och rasade ner och totalförstörde startrampen. Därför kunde man inte åka iväg.

”Det logiska”... ”Men det kan ha varit så att”... osv, osv...

En pärlhöna kan genomskåda att hela ditt inlägg är genomsyrat av ditt eget hittepå...

Man drabbades av katastrofer även tidigare under rymdkapplöpningen, men man slutade inte försöka på nytt för det.
Citera
2020-09-28, 16:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Läste du mitt inlägg eller har du stirrat dig blind på sista meningen?

Jag repeterar; det hade varit logiskt om ryssarna också landat på månen. Men man sket i det helt och hållet. Varför gjorde man det är frågan då.
De misslyckades ju med sina större bärraketer. Så de kunde inte fullfölja. Med all säkerhet för att de inte hade samma muskler som USA ekonomiskt heller.
Om allt var en bluff hade väl det enda logiska varit att även ryssarna fick "lyckas" officiellt?

Jag är helt övertygad om att du aldrig hade trott på att Sovjetunionen och USA var kompisar i hemlighet och att ryssarna medvetet lät USA vinna via en bluff om det inte var helt nödvändigt för att hålla tron på "mån-bluffen" vid liv.
Citera
2020-09-28, 16:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Man drabbades av katastrofer även tidigare under rymdkapplöpningen, men man slutade inte försöka på nytt för det.

Nu säger du att ”man slutade inte försöka”

Tidigare sa du att ”man sket i det”

Hoppsan, hur ska du ha det?
Citera
2020-09-28, 16:15
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
De misslyckades ju med sina större bärraketer. Så de kunde inte fullfölja. Med all säkerhet för att de inte hade samma muskler som USA ekonomiskt heller.
Om allt var en bluff hade väl det enda logiska varit att även ryssarna fick "lyckas" officiellt?

Jag är helt övertygad om att du aldrig hade trott på att Sovjetunionen och USA var kompisar i hemlighet och att ryssarna medvetet lät USA vinna via en bluff om det inte var helt nödvändigt för att hålla tron på "mån-bluffen" vid liv.

Jag har inte skrivit att man var kompisar, jag har skrivit att man förhandlade, vilket är helt sant att man gjorde i verkligheten när det gällde andra saker i världspolitiken.
Citera
2020-09-28, 16:20
Bannlyst
Citat:
Problemet är när man har bestämt sig för att tro att månlandningen var fejk så tvingas man att tro på en hel radda extremt konstiga saker...
Det är precis tvärt om.
När man begripit att allt var bluff så försvinner alla konstiga saker som man tvingats tro på för att få ihop det.
Citera
2020-09-28, 16:20
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Nu säger du att ”man slutade inte försöka”

Tidigare sa du att ”man sket i det”

Hoppsan, hur ska du ha det?

Jag ska förklara för dig:

Du skrev att man inte åkte till månen för raketen exploderade.

Jag skrev då att såna katastrofer var inget som hindrade ryssarna tidigare.

Men man sket uppenbarligen i månprojektet, varför gjorde man det då man inte hindrades av sånt tidigare?

Alltså kan det finnas nåt annat som gjorde att ryssarna inte också åkte till månen.
Citera
2020-09-28, 16:28
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Det var en tävling som Sovjet visste att de förlorat. Varför lägga så mycket krut på att bli tvåa? Poänglöst. Sovjet prioriterade om. De satsade på saker som USA inte gjort och som samtidigt var av betydligt större strategiskt värde än månen. De började bygga rymdstationer. Det är logiskt.
Citera
2020-09-28, 16:31
Avslutad
Är det japanerna som åker runt månen nu och filmar live? Är väl också fejk, jorduppgången såg konstig ut.
Hur länkar man från youtube?

Det sänds ju live från mars också. Bara en massa röd sand , sten och berg.
Citera
2020-09-28, 16:32
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det var en tävling som Sovjet visste att de förlorat. Varför lägga så mycket krut på att bli tvåa? Poänglöst. Sovjet prioriterade om. De satsade på saker som USA inte gjort och som samtidigt var av betydligt större strategiskt värde än månen. De började bygga rymdstationer. Det är logiskt.

Absolut, man byggde rymdstationer, också nåt man var först med.

Som jag skrev borde man varit först på månen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in