Citat:
Vilken go present...
Det tordes ju vara åtminstone 60 år som är den gränsen. VI gick trots allt upp säsongen 76, visst kan man vara född 70 och ha nåt diffust minne av att ha gått med på nån match i div.2 men det är nog mest minnen man skapat av att ha fått det återberättat för sig.
När man ser det i det perspektivet inser man hur länge sedan det faktiskt är vi spelade i sådana där serier.
Vi måste helt enkelt slå Varberg hemma kommande helg, jag tror det blir en extremt avgörande match. Efter den väntar ju AIK och MFF borta och där tar vi normalt sett inte poäng som vi är iår. En torsk mot Varberg eller rentav bara oavgjort vore därför förödande.
Det finns inte så många matcher att rädda upp det kvar på.
Jag tjötade redan innan säsongen om att en forward till var det viktigaste att få in men då fokuserade alla på mittback, det behövdes det med men där fanns iaf NÅT alternativ, det fanns noll bakom Söder.
Sedan att Giorgi skulle vara borta så mycket kunde ingen sia om, han har ju inte direkt varit skadad mycket innan och det var maximal otur helt enkelt.
Det blir en strid mellan oss, HIF, Kalmar och Falken. AIK ligger förvisso också på 21 pinnar men har två matcher mindre spelade än oss och HIF dessutom har det gänget värvat sig till platsen.
Det tordes ju vara åtminstone 60 år som är den gränsen. VI gick trots allt upp säsongen 76, visst kan man vara född 70 och ha nåt diffust minne av att ha gått med på nån match i div.2 men det är nog mest minnen man skapat av att ha fått det återberättat för sig.
När man ser det i det perspektivet inser man hur länge sedan det faktiskt är vi spelade i sådana där serier.
Vi måste helt enkelt slå Varberg hemma kommande helg, jag tror det blir en extremt avgörande match. Efter den väntar ju AIK och MFF borta och där tar vi normalt sett inte poäng som vi är iår. En torsk mot Varberg eller rentav bara oavgjort vore därför förödande.
Det finns inte så många matcher att rädda upp det kvar på.
Jag tjötade redan innan säsongen om att en forward till var det viktigaste att få in men då fokuserade alla på mittback, det behövdes det med men där fanns iaf NÅT alternativ, det fanns noll bakom Söder.
Sedan att Giorgi skulle vara borta så mycket kunde ingen sia om, han har ju inte direkt varit skadad mycket innan och det var maximal otur helt enkelt.
Det blir en strid mellan oss, HIF, Kalmar och Falken. AIK ligger förvisso också på 21 pinnar men har två matcher mindre spelade än oss och HIF dessutom har det gänget värvat sig till platsen.
Ja det hade varit något.

Kanske det, jag är född sent, sent 80-tal, och har ändå vissa minnen av t ex CL matcherna på 90-talet, men hur mycket man kommer ihåg från när man var riktigt liten varierar såklart.
Som jag skrev tidigare, vi skall ha poängchans i alla matcherna, den enda som på förhand känns som lite av en given förlust... om vi är som i år(svårslagna) är MFF. Gnaget borta tycker inte jag skall vara någon omöjlig uppgift, där vill jag ha kryss.
Det äckliga alkoholiserade fettot på Aftonbladet kallar oss förresten svårslagna efter matchen igår, som att det är något nytt, vi har varit svårslagna hela säsongen, problemet är att vi inte kunnat avgöra/stänga matcher där vi varit bättre än motståndarna och haft tillräckligt med målchanser för att vinna.
Tappet av Giorgi och Robin har känts ja, att två nyckelspelare på det sättet missar nära nog hela säsongen hade alla lag lidit av, det är ingen ursäkt men absolut en del av förklaringen.
Ta bort de två bästa poängspelarna i varje lag och se hur det blir, i vissa fall kanske det går bra ändå, men det är inte lätt att ersätta, och för oss är det, om jag inte missminner mig, 21 mål som måste ersättas på något vis.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-28 kl. 10:59.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-28 kl. 10:59.