2020-09-27, 22:07
Medlem
chran508s avatar
Hörde att kommentatorn sa att detta var Jesper Karlssons sista match innan proffslivet. Seriöst? Proffslivet?! Jag visste inte att Jesper drygade ut kassan genom att stämpla in på fabriken 06:00 varje dag likt spelarna på 70-talet.
Citera
2020-09-27, 22:18
Medlem
En patetisk fiaskosäsäong, ändå Stockholms bästa lag efter 23 spelade omgångar.
Citera
2020-09-27, 22:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
En patetisk fiaskosäsäong, ändå Stockholms bästa lag efter 23 spelade omgångar.

Ytterst tveksam.. Förhoppningsvis ställer vi upp med anfallare mot er och har någon försvarare tillbaks.
Citera
2020-09-28, 01:34
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Något man har lärt sig denna säsongen är att när Peking spelar så gynnar eventuella ”domarmisstag” ALDRIG Norrköping.

Almqvist har fått nån straff efter filmning, men det är väl undantaget som bekräftar regeln. Sjukt hur mycket alla värdelösa domartavlor gynnat motståndare. Inte ens i närheten av att vara 50/50.
Citera
2020-09-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Något man har lärt sig denna säsongen är att när Peking spelar så gynnar eventuella ”domarmisstag” ALDRIG Norrköping.

Det var väl någon Peking-supporter som skrev i denna tråden att det var "loser-mentalitet" att klaga på dåliga domslut?

Suger när man får skiten emot sig men man får lära sig att leva med det, för det kommer inte att försvinna, man får bara hoppas som fan att det är ens eget lag som har turen på sin sida.
Citera
2020-09-28, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Almqvist har fått nån straff efter filmning, men det är väl undantaget som bekräftar regeln. Sjukt hur mycket alla värdelösa domartavlor gynnat motståndare. Inte ens i närheten av att vara 50/50.

Straffen mot Falkenberg då?

Kul för övrigt att Simon Thern gick ut och sade att andra lag gnäller för mycket på domarna. Nu har han själv gjort det flera gånger.
Citera
2020-09-28, 06:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Där ser man, det är alltså på min födelsedag.

Ja så är det ju, jag har aldrig upplevt spel i lägre divisioner, dom som har minnen från matcherna då är ju iaf 50 år nu. Jag kommer knappt ihåg 90-talet.

Jag tror inte det blir så hemskt dock, idag får vi hoppas att det ser bättre ut än mot Kalmar, vi har redan vunnit i Borås i år, måste sluta bjuda på mål dock.

Vilken go present...

Det tordes ju vara åtminstone 60 år som är den gränsen. VI gick trots allt upp säsongen 76, visst kan man vara född 70 och ha nåt diffust minne av att ha gått med på nån match i div.2 men det är nog mest minnen man skapat av att ha fått det återberättat för sig.
När man ser det i det perspektivet inser man hur länge sedan det faktiskt är vi spelade i sådana där serier.

En pinne igår är helt okej, vi kunde råkat illa ut vid Giannis miss och bollen i kryssribban men med lite tur knött in nån boll med.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Absolut en oerhört viktig poäng. Nu gäller det att förvalta detta och se till att vinna kommande hemma match mot Varberg och få lite luft under vingarna och därefter luta sig mot den klassiska klyschan att ta en match i taget.

Avseende Söder är risken dock uppenbar att det kommer vara försent. Söder, eller rättare en ersättare i Söderklass, hade behövts från start. Även Kharaishvilis frånvaro har påverkat spelet märkbart. Senfärdighet och ovilja att värva kapabla ersättare kan mycket väl visa sig vara det som skickar ner oss i Superettan ...

Vi måste helt enkelt slå Varberg hemma kommande helg, jag tror det blir en extremt avgörande match. Efter den väntar ju AIK och MFF borta och där tar vi normalt sett inte poäng som vi är iår. En torsk mot Varberg eller rentav bara oavgjort vore därför förödande.
Det finns inte så många matcher att rädda upp det kvar på.

Jag tjötade redan innan säsongen om att en forward till var det viktigaste att få in men då fokuserade alla på mittback, det behövdes det med men där fanns iaf NÅT alternativ, det fanns noll bakom Söder.
Sedan att Giorgi skulle vara borta så mycket kunde ingen sia om, han har ju inte direkt varit skadad mycket innan och det var maximal otur helt enkelt.

Det blir en strid mellan oss, HIF, Kalmar och Falken. AIK ligger förvisso också på 21 pinnar men har två matcher mindre spelade än oss och HIF dessutom har det gänget värvat sig till platsen.
Citera
2020-09-28, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ytterst tveksam.. Förhoppningsvis ställer vi upp med anfallare mot er och har någon försvarare tillbaks.
Vi är otroligt dåliga i år, men är det något man ändå kan vara säker på är det att vi på något sätt ändå går ut och slår er.

Skulle vi på något sätt torska mot er är den här säsongen demonförklarad på riktigt.
Citera
2020-09-28, 08:24
Medlem
mishimas avatar
Jobbar vi in Mjällby och Kalmar ikväll!
Citera
2020-09-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Hörde att kommentatorn sa att detta var Jesper Karlssons sista match innan proffslivet. Seriöst? Proffslivet?! Jag visste inte att Jesper drygade ut kassan genom att stämpla in på fabriken 06:00 varje dag likt spelarna på 70-talet.

Gammalt uttryck som lever kvar
Idag är ju i princip alla allsvenska spelare proffs

Varav vissa i stora klubbarna särskilt MFF tjänar 5-6 mille om året (Anders Christiansen ex.)
Citera
2020-09-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi måste helt enkelt slå Varberg hemma kommande helg, jag tror det blir en extremt avgörande match. Efter den väntar ju AIK och MFF borta och där tar vi normalt sett inte poäng som vi är iår. En torsk mot Varberg eller rentav bara oavgjort vore därför förödande.
Det finns inte så många matcher att rädda upp det kvar på.

Jo, måstevinnamatcherna mot Varberg och Helsingborg blir sjukt viktiga och galet jobbiga för Blåvitt. Att mentalt klara av den pressen blir nyckeln. En poäng mot Varberg och förlust borta mot Helsingborg skulle nog innebära bye-bye till säker mark.
Citera
2020-09-28, 10:51
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Det är i tider som dessa som hjältar föds och för mig är Ian Pettersson ett exempel. Hans känslor efter matchen igår speglade mina egna.

Han står nästan och gråter för det är så jävla orättvist, men han står kvar där mellan stolparna, gör en stabil match och ställer upp på intervjuer efteråt. Det är ett helvete som vi går igenom men det är med hjältar som Ian som jag vill gå igenom detta helvete.

Kärlek till Helsingborgs IF. Nu jävlar ska vi resa oss till nästa match! Än en gång, eller så många gånger som krävs, för HIF ska aldrig dö. Vårt HIF ska aldrig dö!

https://www.youtube.com/watch?v=H0VVLj40vLw
Jag fällde ett par tårar och skrev det här, men eftersom jag är bannad på Svenskafans kan jag inte posta det där, så ni Flashbackare - många utav er med tveksamma lagsympatier - får dras med mina tankar istället.

HIF tills jag dör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in