2020-09-27, 21:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade. Tyvärr tog det nog tid. Medvetslösa personer skriker inte i 5-10 minuter, så nej, det tror jag inte. Han missade en massa gånger, slog, missade, slog, missade. Hon levde nog länge. Men OM hon levde upp till en timme, så kan jag tänka mig att det enbart var andningen som funkade. Dvs hjärtat slog. Jag hoppas verkligen inte hon var medveten om sitt tillstånd där hon låg och inte kunde röra en fena. Jag spekulerar självklart - jag har inte en aning. Tänker högt.

Det låter rimligt.

Jag tänker så här angående ”skrik-minuter”:
Dalaan väckte sin sambo 23.30 efter att ha hört skrik ”nån minut”.
Hon, sambon, hörde skrik i ca ”tre omgångar” typ. När de lämnade bostaden ca 23.35 (efter att ha klätt på sej, satt i linser och sånt) var det tyst - det sägs dock inte att skriken höll på fram till dess.

Jag tror att LW kan ha skrikit mellan ca 23.28–23.31/32, vilket är illa nog, men jag tror inte att GM höll på upp emot 10 minuter. Eller åtminstone tror jag inte LW skrek så länge. Jag tror att hon dog rätt snart.

Rättsläkaren uttrycker sej så att det längsta hon kan ha levt är ca en timme efter slagen, men hon säger inte att hon gjorde det.

Oavsett så är det en fasansfull mardröm.
Citera
2020-09-27, 21:10
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tror att det gick fortare än så att slå ihjäl LW.
Jag tror att GM inte nödvändigtvis behövde stanna kvar tills allt var ”klart” och LW skrikit sitt sista skrik.
Jag det tror jag också men det är dom tiderna som använts i tråden jag använder.Att slå på något så hårt du kan klarar man inte hur länge som helst heller.Säg efter ca 2 min är man helt slut i armen kan jag tänka mig.

Prova och slå på något så får du se hur länge man orkar.
Citera
2020-09-27, 21:11
Medlem
Citat:
Det fetade. Tyvärr tog det nog tid. Medvetslösa personer skriker inte i 5-10 minuter, så nej, det tror jag inte. Han missade en massa gånger, slog, missade, slog, missade. Hon levde nog länge. Men OM hon levde upp till en timme, så kan jag tänka mig att det enbart var andningen som funkade. Dvs hjärtat slog. Jag hoppas verkligen inte hon var medveten om sitt tillstånd där hon låg och inte kunde röra en fena. Jag spekulerar självklart - jag har inte en aning. Tänker högt.

Framförallt har vi ju SDs egna ord om BOs "plågsamma och utdragna död", minns inte ordagrant men så ska han ha sagt. Han borde ju veta!
Citera
2020-09-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte alla "experter" är säkra på att det var planerat. Vi hade ju en krimprofessor i tråden för ett tag sedan som skrev så här i sitt första inlägg

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är väldigt nära den riktige professorns teori

https://www.youtube.com/watch?v=ho11J9QBbOM

Något liknande trodde jag själv tills jag hittade 23.34-alibit, det är svårt att bortförklara.

Ja det alibit som Du själv sagt kan förklaras tekniskt av en icke mänsklig händelse och vi var överens om att man får tolka att SD öppnade en fil på datorn ca 30 minuter senare som att jobbmailet var viktigt eller ej.
Citera
2020-09-27, 21:16
Medlem
Citat:
Det låter rimligt.

Jag tänker så här angående ”skrik-minuter”:
Dalaan väckte sin sambo 23.30 efter att ha hört skrik ”nån minut”.
Hon, sambon, hörde skrik i ca ”tre omgångar” typ. När de lämnade bostaden ca 23.35 (efter att ha klätt på sej, satt i linser och sånt) var det tyst - det sägs dock inte att skriken höll på fram till dess.

Jag tror att LW kan ha skrikit mellan ca 23.28–23.31/32, vilket är illa nog, men jag tror inte att GM höll på upp emot 10 minuter. Eller åtminstone tror jag inte LW skrek så länge. Jag tror att hon dog rätt snart.

Rättsläkaren uttrycker sej så att det längsta hon kan ha levt är ca en timme efter slagen, men hon säger inte att hon gjorde det.

Oavsett så är det en fasansfull mardröm.

Ok, vi säger max 5 minuter. Det är en lång tid det också. Nej, tio minuter låter som en fruktansvärt lång tid. Men det var många slag som träffade, minst sjutton slag. Och jag tror inte SD stannade för att se att hon var död, eftersom HD "hoppades att hon var död" kl 08.00 på morgonen. Så SD har nog berättat för henne hur han gjorde och när han stack därifrån. Och utan att kolla att hon är död.

Något är så jävla skevt med HD.
Citera
2020-09-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Framförallt har vi ju SDs egna ord om BOs "plågsamma och utdragna död", minns inte ordagrant men så ska han ha sagt. Han borde ju veta!
Ja jäklar! Du har rätt. Hur kunde han veta det? För att inte tala om de "mörka tråkiga löpsedlarna som snart skulle komma" (fritt ur minnet).
Citera
2020-09-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ok, vi säger max 5 minuter. Det är en lång tid det också. Nej, tio minuter låter som en fruktansvärt lång tid. Men det var många slag som träffade, minst sjutton slag. Och jag tror inte SD stannade för att se att hon var död, eftersom HD "hoppades att hon var död" kl 08.00 på morgonen. Så SD har nog berättat för henne hur han gjorde och när han stack därifrån. Och utan att kolla att hon är död.

Något är så jävla skevt med HD.
Citerar mig själv. ELLER så var det HD som slog, med en kvinnas raseri. Det är möjligen två mördare i det här. Ingen stannade för att se efter att hon avlidit. Och DÅ vet självklart HD att hon ligger bakom bullerplanket och hon hoppas LW är död långt innan SD ringer sitt fejkade samtal till henne och säger att N*a ringt och berättat att LW är försvunnen.
Citera
2020-09-27, 21:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Ja det alibit som Du själv sagt kan förklaras tekniskt av en icke mänsklig händelse och vi var överens om att man får tolka att SD öppnade en fil på datorn ca 30 minuter senare som att jobbmailet var viktigt eller ej.
Nej jag har inte sagt att det kan förklaras av en icke mänsklig händelse. Jag tror inte att något slumpmässigt orsakat webbläsaraktiviteten (sida uppdateras), den är orsakad av någon.
Citera
2020-09-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej jag har inte sagt att det kan förklaras av en icke mänsklig händelse. Jag tror inte att något slumpmässigt orsakat webbläsaraktiviteten (sida uppdateras), den är orsakad av någon.
Ok fine 😀
Citera
2020-09-27, 21:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Citerar mig själv. ELLER så var det HD som slog, med en kvinnas raseri. Det är möjligen två mördare i det här. Ingen stannade för att se efter att hon avlidit. Och DÅ vet självklart HD att hon ligger bakom bullerplanket och hon hoppas LW är död långt innan SD ringer sitt fejkade samtal till henne och säger att N*a ringt och berättat att LW är försvunnen.

Hon har ju alibi. Eller hur var det nu... 🤔

Ja, jag tror att det är flera GM. I olika roller.
Ja, jag tror att HD åtminstone vet vad som hänt. Åtminstone!

Slagen utdelades med olika kraft.
Rättsläkaren säger inte att det är flera GM - men utesluter det heller inte. (Som jag minns det, nota bene.)
Citera
2020-09-27, 21:46
Medlem
Citat:
Hon har ju alibi. Eller hur var det nu... 🤔

Ja, jag tror att det är flera GM. I olika roller.
Ja, jag tror att HD åtminstone vet vad som hänt. Åtminstone!

Slagen utdelades med olika kraft.
Rättsläkaren säger inte att det är flera GM - men utesluter det heller inte. (Som jag minns det, nota bene.)
Inget alibi. Hon påstår sig ligga i sängen då. Jag har ett svagt minne att hon sa att hon läste för ett av barnen. Men kl 23.30? Jag kan minnas fel vad gäller barnen. Och man gjorde ingen husrannsakan förrän JG tipsade polisen. D v s flera dagar senare.

Aktbil 149 sid 48-49

Jag citerar rakt upp och ner:

V: Ja .. asså vi e ju hemma vid kanske .. ba tänka va klockan kan va .. ja hon är nog närmare 9 ..
eh .. så ja tror bara att Wilma typ kröp ner i sängen .. gjorde sig iordning o kröp ner. Eh ..
F: Å du då?
V: Eh .. ja va gjorde jag .. plockade färdigt hemma .. eh .. packade säkert.
F: Du säger säkert .. minns du om du packade eller inte?
V: Nej ja .. ja antar att de va de ja gjorde för att ja .. vi skulle försöka komma iväg så tidigt som
möjligt efter jobbet på tisdan. Eh .. så jag antar .. att eller ja försökte liksom göra färdigt men
säkert, nej det kan jag inte säga .. eh .. nej de kan jag inte säga att jag gjorde men jag tänker att
de måste vart de ja gjort.. gjorde .. eh .. men säkert nej, de kan jag inte säga.
F: När gick du o la dig då?
V: Ja .. ehm .. inte ja .. runt halv 11 kanske ..
F: Chansar du nu eller äre nått du minns?
V: Näe men ja .. asså de e en rim!.. asså de är en rimlig tid .. ja brukar gå o lägga mig när ja ska
upp o jobba mellan I O och 1 I. Eh å ja vet ju att Thea sov hos mig för hon kom o frågade ..
Hon hade badat eh o så kom hon o fråga om inte hon kunde få sova med mig eftersom jag
skulle åka bort, o då tänker jag att då är klockan inte närmare 11 för så länge brukar inte hon
va uppe .. eh .. men säkerligen så var hon efter I 0 .. eh .. för då ska hon
egentligen lägga sig vilket hon inte gör men .. så därför.. ah är en uppskattning att ungefär
där.. eh .. men inte så sent som att klockan 11 för då skulle inte Thea komma in o säga att ...
fråga om hon fick sova. För då skulle hon ha legat inn ...
F: Du säger hon kom in o fråga om hon fick sova .. Hur menar du då?

V: Näe men .. asså hon får ju .. hon .. hon kom in .. ah men ja hade .. ja jag hade ju lagt mig
innan henne när hon höll på o gå upp i badet så gick jag o la mig .. eh .. jag antar.. nu antar jag
för ja är inte helt säker men jag tror att jag låg o chattade då .. i telefon .. med telefonen.
F: Med vem?
V: Eh med Jonas.
F: Och vem är Jonas?
V: En eh .. jättenära vän.
Senast redigerad av Picasso2 2020-09-27 kl. 21:50.
Citera
2020-09-27, 22:02
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Jag kan inte backa upp att det inte var planerat.Om det var planerat så hade GM väldigt dåliga verktyg med sig.Vid mord så vill man ju få tyst på BO så fort som möjligt och inte låta dom skrika i 5-10 min.
Det känns för långdraget.Tänk dig själv att vara aktiv i 10 hela minuter och låta dom skrika.
Inga 10 min, utan runt 2-3 minuters skrik i omgångar. Paret som hörde skriken vittnar om att kl visar 23.30; mannen hade då hört skrik i några omgångar under någon minut. Nästa gång står klockan på 23.33, skriken hade då upphört.

MGM är alldeles uppenbart fixerad vid blod, något som framgår i både förhör och geologgar, och har tidigare uttryckt att det skulle ta ont att se blodet flyta. Han var inte ute efter att få tyst på henne så snart som möjligt, han var ute efter att få se blod flyta. Dessutom önskade han henne en plågsam och utdragen död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in