Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Hon har ju alibi. Eller hur var det nu... 🤔
Ja, jag tror att det är flera GM. I olika roller.
Ja, jag tror att HD åtminstone vet vad som hänt. Åtminstone!
Slagen utdelades med olika kraft.
Rättsläkaren säger inte att det är flera GM - men utesluter det heller inte. (Som jag minns det, nota bene.)
Inget alibi. Hon påstår sig ligga i sängen då. Jag har ett svagt minne att hon sa att hon läste för ett av barnen. Men kl 23.30? Jag kan minnas fel vad gäller barnen. Och man gjorde ingen husrannsakan förrän JG tipsade polisen. D v s flera dagar senare.
Aktbil 149 sid 48-49
Jag citerar rakt upp och ner:
V: Ja .. asså vi e ju hemma vid kanske .. ba tänka va klockan kan va .. ja hon är nog närmare 9 ..
eh .. så ja tror bara att Wilma typ kröp ner i sängen .. gjorde sig iordning o kröp ner. Eh ..
F: Å du då?
V: Eh .. ja va gjorde jag .. plockade färdigt hemma .. eh .. packade säkert.
F: Du säger säkert .. minns du om du packade eller inte?
V: Nej ja .. ja antar att de va de ja gjorde för att ja .. vi skulle försöka komma iväg så tidigt som
möjligt efter jobbet på tisdan. Eh .. så jag antar .. att eller ja försökte liksom göra färdigt men
säkert, nej det kan jag inte säga .. eh .. nej de kan jag inte säga att jag gjorde men jag tänker att
de måste vart de ja gjort.. gjorde .. eh .. men säkert nej, de kan jag inte säga.
F: När gick du o la dig då?
V: Ja .. ehm .. inte ja .. runt halv 11 kanske ..
F: Chansar du nu eller äre nått du minns?
V: Näe men ja .. asså de e en rim!.. asså de är en rimlig tid .. ja brukar gå o lägga mig när ja ska
upp o jobba mellan I O och 1 I. Eh å ja vet ju att Thea sov hos mig för hon kom o frågade ..
Hon hade badat eh o så kom hon o fråga om inte hon kunde få sova med mig eftersom jag
skulle åka bort, o då tänker jag att då är klockan inte närmare 11 för så länge brukar inte hon
va uppe .. eh .. men säkerligen så var hon efter I 0 .. eh .. för då ska hon
egentligen lägga sig vilket hon inte gör men .. så därför.. ah är en uppskattning att ungefär
där.. eh .. men inte så sent som att klockan 11 för då skulle inte Thea komma in o säga att ...
fråga om hon fick sova. För då skulle hon ha legat inn ...
F: Du säger hon kom in o fråga om hon fick sova .. Hur menar du då?
V: Näe men .. asså hon får ju .. hon .. hon kom in .. ah men ja hade .. ja jag hade ju lagt mig
innan henne när hon höll på o gå upp i badet så gick jag o la mig .. eh .. jag antar.. nu antar jag
för ja är inte helt säker men jag tror att jag låg o chattade då .. i telefon .. med telefonen.
F: Med vem?
V: Eh med Jonas.
F: Och vem är Jonas?
V: En eh .. jättenära vän.