2020-09-27, 20:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jahaaa - gäller det resten av alla dina inlägg i tråden också?

Jag hittar nämligen inte rättsläkarens utlåtande i fupen och var nyfiken på var uppgifterna kom ifrån. Jag minns att jag sett något om att hon kan ha varit vid liv (om än inte vid medvetande) en stund efter, men som sagt - vet inte var jag läst det och hittar inte utlåtandet i fupen.

Det är från förhöret under rättegången med AL, rättsläkaren.
YT del 44 (om man har tillgång till det) annars finns ju Rättegångspod (se länk i inlägg från SloppySeconds.)
Citera
2020-09-27, 20:35
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är konstigt då att alla proffs såsom poliser, åklagare och andra tycks vara säkra på att detta är planerat. Men det du hävdar alltså att dom har fel.

Nå, jag föredrar att lita på dem.

#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack...
Ja du e duktig och påläst men jag skrev ner bra argument varför det inte känns så planerat.
Jag hävdar ingenting men vem går med en hantel till ett planerat mord eller ballong eller vad det nu var..
Citera
2020-09-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon var åtminstone medvetslös och kunde inte överleva längre än typ en timme.
Ungefär så.
Känns vettigt då hon inte rört sig från BP
Citera
2020-09-27, 20:37
Medlem
Citat:
Det är från förhöret under rättegången med AL, rättsläkaren.
YT del 44 (om man har tillgång till det) annars finns ju Rättegångspod (se länk i inlägg från SloppySeconds.)
Ah, tack. Visste att jag hört/läst det någonstans. Tvivlar starkt att hon var vid medvetande, även om hjärtat slog och hon andades. Men vilken dödsångest hon måste haft under de låååånga minuter hon skrek. Fy fan vilken jävel han är SD. För att inte tala om HD, som önskade att hon var död, långt innan hon ens borde vetat att hon varit försvunnen. Minst tre timmar innan.
Citera
2020-09-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja du e duktig och påläst men jag skrev ner bra argument varför det inte känns så planerat.
Jag hävdar ingenting men vem går med en hantel till ett planerat mord eller ballong eller vad det nu var..
Har du bara läst HDs förhör, som du påstår, så föreslår jag att du läser resten av fupen. Det finns en del intressant där som motsäger ditt påstående att det inte är planlagt.
Citera
2020-09-27, 20:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ah, tack. Visste att jag hört/läst det någonstans. Tvivlar starkt att hon var vid medvetande, även om hjärtat slog och hon andades. Men vilken dödsångest hon måste haft under de låååånga minuter hon skrek. Fy fan vilken jävel han är SD. För att inte tala om HD, som önskade att hon var död, långt innan hon ens borde vetat att hon varit försvunnen. Minst tre timmar innan.

Hon bör (förhoppningsvis) ha blivit medvetslös tämligen omgående. Annars borde det ha synts på henne och omgivningen. Hon verkar inte ha försökt kravla iväg - det borde ha synts på händer, knän...

Ja, det är alldeles fasansfullt.
Och fasorna och skändandet av en ihjälslagen människa fortsätter år ut och år in i denna tråd. Skamligt!

Jag undrar om man kan skrika fast man är medvetslös. (Jag hade en klasskompis som fick epilepsi-anfall och hen gallskrek. Jag vet inte om det går att jämföra med ”medvetslös”...)
Citera
2020-09-27, 20:46
Medlem
Citat:
Har du bara läst HDs förhör, som du påstår, så föreslår jag att du läser resten av fupen. Det finns en del intressant där som motsäger ditt påstående att det inte är planlagt.
Jag kan inte backa upp att det inte var planerat.Om det var planerat så hade GM väldigt dåliga verktyg med sig.Vid mord så vill man ju få tyst på BO så fort som möjligt och inte låta dom skrika i 5-10 min.
Det känns för långdraget.Tänk dig själv att vara aktiv i 10 hela minuter och låta dom skrika.
Citera
2020-09-27, 20:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Så vem njöt hon att jävlas med enligt dig, så mycket att hon blev mördad? Själv så tror jag inte att vad hon gjorde var den avgörande saken i detta men det är min egna tolkning.

Om man utgår från att det är SD som är den skyldig till mordet, så hade situationen för honom varit ohållbar i längden.

Eftersom HD redan hade fått klarhet i att SD var otrogen, han hade missbrukat hennes förtroende genom att smygläsa hennes mail och hon hade begärt skilsmässa, så hade det varit väldigt svårt att fortsätta att kontrollera en människa så hårt att hon i princip ska leva ett liv med RT och inte få varken synas eller höras på event mm. Det eftersom SD inte verkade kunna acceptera att HD separerat från honom för alltid, utan verkade ha som mål att få tillbaka HD.

Även om Lena inte hade krävt något från honom, inte hotat med att berätta om otroheten, så verkade SD inte ha planer på att avsluta det hela. Det hade han ju kunnat gjort för länge sedan, särskilt i samband med att HD upptäckte det hela. Men även efter hade ju SD när som helt kunnat avsluta. Han kunde väl sin vana trogen bara ljugit till HD och sagt att Lena inte lät honom vara ifred, och att allt var bara påhitt från hennes sida?

Det är väl så det är med personer som är så väldigt kontrollerande, att det inte är så att de bara låter någon gå. Det är inte så att man lämnar SD. Och han verkar inte heller vilja släppa vare sig HD eller Lena.

Om han på riktigt hade velat ha kvar HD, och månat om henne när hon var så ledsen varför gör han inte det som krävs?

Nä, för mig är det tydligt att det är en ohållbar situation för SD och han har problemen med sitt kontrollbehov. Han klarar inte av att hantera den press som han hamnade i, med två kvinnor som har egna viljor och han klarade inte av att lösa det hela. Han är ursinnig för det och lägger all skuld på Lena, istället för att som en vuxen person fatta att han behöver ta hjälp för att komma fram till en vettig lösning.

Att Lena inte ville släppa SD, att hon tjatade och krävde, det är till stor del hans eget verk. Han har under åratal givit henne hopp, använt hennes sårbarhet för sin egen skull. Slutligen har han straffat henne med otäcka hot, tystnad och hård kontroll som brutit ner den Lena som flera vittnat om.

Det är inte Lenas fel att SD tar vansinniga beslut längs hela vägen, och det är inte Lenas fel att han tar det enormt stora steget till att döda henne. Dessutom dödar han henne på det mest groteska sätt.

De om tycker att Lena jävlades så mycket att hon blev mördad, verkar ha samma syn som mördaren. SD tålde inte att bli sparkad på "smalbenen", när han sagt till att det var farligt. En helt störd, primitiv och sjuk inställning som han delar med många andra män som dödar i nära relationer. Och som han delar med Englas mördare Anders Eklund.
Citera
2020-09-27, 20:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag kan inte backa upp att det inte var planerat.Om det var planerat så hade GM väldigt dåliga verktyg med sig.Vid mord så vill man ju få tyst på BO så fort som möjligt och inte låta dom skrika i 5-10 min.
Det känns för långdraget.Tänk dig själv att vara aktiv i 10 hela minuter och låta dom skrika.

Jag tror att det gick fortare än så att slå ihjäl LW.
Jag tror att GM inte nödvändigtvis behövde stanna kvar tills allt var ”klart” och LW skrikit sitt sista skrik.
Citera
2020-09-27, 20:51
Medlem
Citat:
Hon bör (förhoppningsvis) ha blivit medvetslös tämligen omgående. Annars borde det ha synts på henne och omgivningen. Hon verkar inte ha försökt kravla iväg - det borde ha synts på händer, knän...

Ja, det är alldeles fasansfullt.
Och fasorna och skändandet av en ihjälslagen människa fortsätter år ut och år in i denna tråd. Skamligt!

Jag undrar om man kan skrika fast man är medvetslös. (Jag hade en klasskompis som fick epilepsi-anfall och hen gallskrek. Jag vet inte om det går att jämföra med ”medvetslös”...)
Det fetade. Tyvärr tog det nog tid. Medvetslösa personer skriker inte i 5-10 minuter, så nej, det tror jag inte. Han missade en massa gånger, slog, missade, slog, missade. Hon levde nog länge. Men OM hon levde upp till en timme, så kan jag tänka mig att det enbart var andningen som funkade. Dvs hjärtat slog. Jag hoppas verkligen inte hon var medveten om sitt tillstånd där hon låg och inte kunde röra en fena. Jag spekulerar självklart - jag har inte en aning. Tänker högt.
Citera
2020-09-27, 20:53
Medlem
Citat:
Det känns för långdraget. Tänk dig själv att vara aktiv i 10 hela minuter och låta dom skrika.
De flesta tror nog det är lätt att döda - men jag har förstått att det är svårare att döda någon än man tror. Strypning ex.vis tar 4-5 minuter. Det är låååång tid. Nu ströps inte LW - hon blev ihjälslagen. Han slog också på träd i närheten när han missade med flera slag. Stresspåslag, ett rörligt mål som skyddar huvudet med händerna hela tiden, halkade kanske, missade flera gånger, slog på kroppen flera gånger.
Citera
2020-09-27, 20:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är konstigt då att alla proffs såsom poliser, åklagare och andra tycks vara säkra på att detta är planerat. Men det du hävdar alltså att dom har fel.

Nå, jag föredrar att lita på dem.

#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack...
Inte alla "experter" är säkra på att det var planerat. Vi hade ju en krimprofessor i tråden för ett tag sedan som skrev så här i sitt första inlägg

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det är väldigt nära den riktige professorns teori

https://www.youtube.com/watch?v=ho11J9QBbOM

Något liknande trodde jag själv tills jag hittade 23.34-alibit, det är svårt att bortförklara.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-27 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in