2020-09-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zassaz
Kan vara fel tråd men chansar...har någon som får Xanor på recept fått veta av läkaren att de måste fasas ut för det har staten bestämt.
Efter 25 år av knaprande med recept 0,5 ner till 0,25 och mindre dos.
Jag mår sämre och sämre, deprimerad och apatisk och abstinens.
Någon som har nåt tips förutom hoppa i sjön.
Sinnessjukt. Läkaren måste inte göra det men får "rekommendationer"(läs hot om indragen läkarlegitimation) av socialstyrelsen. Du skulle kunna protestera när han tog upp det men nu när du redan börjat nedtrappningen blir det svårare. Jag skulle försöka hitta en ny läkarkontakt
Citera
2020-09-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mars-79
Oj, nu har jag tagit Xanor igen. Det var två veckor sedan sist. Jag får dem på recept. Det märkliga är att det slår olika på olika märken. Den här är Alprazolam Krka. Det är en gammal karta jag haft i byxfickan. När jag prövar andra märken slår de inte på lika bra. Visst hör man överallt om att det är strunt samma vem som är tillverkaren. Känner att detta stämmer inte.

Alprazolam Krka slår bäst på mig. Har någon här erfarenheter på Xanor med olika märken man får på apoteket? Jag tar samma dos varje gång, två stycken 0,5. Dessa är på karta. Jag har tidigare fått några på burk, och de tycks svagare.

Det känns skönt i hela kroppen när det slår på vid rätt märke. Det känns i huden. Ungefär som kan jag tänka mig som när en katt blir klappad. Kanske är det såhär egentligen bara Stesolid ska kännas.
hur gjorde du för att få dessa på recept?
Citera
2020-09-24, 22:31
Medlem
Är Stada 1 mg Alprazolam samma sak som vanliga xanax?
Citera
2020-09-27, 14:26
Medlem
Hej! Behöver verkligen seriösa svar på detta om någon har tid och lust.
Jag har köpt ca 100 1mg xanor ksalol mot rejäl ångest.
Äter ca 3-5 per dag och gjort det i en vecka nu.
Har även gabapenin på recept. Just nu 300x3 men är på upptrappning på gaban då jag just fått det.

Min fråga är, hur tänder jag av utan att riskera så när xanoren är slut? Hjälper gabapentinen mot ev kramper? Bör jag köpa magnesium? Tacksam för alla svar!
Citera
2020-09-27, 20:07
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liam1337
Är Stada 1 mg Alprazolam samma sak som vanliga xanax?

Alprazolam är det verksamma ämnet i allt som heter Xanax (amerikanska namnet) eller Xanor, eller Ksalol (Serbiska). Så svaret är ja.

Citat:
Ursprungligen postat av m0000dy
Hej! Behöver verkligen seriösa svar på detta om någon har tid och lust.
Jag har köpt ca 100 1mg xanor ksalol mot rejäl ångest.
Äter ca 3-5 per dag och gjort det i en vecka nu.
Har även gabapenin på recept. Just nu 300x3 men är på upptrappning på gaban då jag just fått det.

Min fråga är, hur tänder jag av utan att riskera så när xanoren är slut? Hjälper gabapentinen mot ev kramper? Bör jag köpa magnesium? Tacksam för alla svar!

Förstår att Xanor fungerar ypperligt mot din ångest men du gör dig själv en jävla otjänst om du äter Xanor dagligen i den höga dosen du redan är uppe i. Xanor är förbannat svårt att sluta med. Du lär inte bli beroende av endast 100 stycken det krävs mer än en månad för att bli beroende men när du väl ska sluta då bör du trappa ner med en mer långtidsverkande benzo med längre halveringstid som Diazepam (Stesolid).

Magnesium i detta sammanhang är som att fråga bör jag köpa Omega-3 tabletter? Gabapentinen kan enbart hjälpa som krampförebyggande om du äter så mycket Xanor så du faktiskt blir beroende och slutar tvärt vilket INTE är att föredra.

Sluta ät Xanor och ät istället Diazepam i låg dos när du verkligen har ångest eller tom. Oxascand.

Hur har du lyckats komma upp i 3-5 mg per dag om du bara ätit i en vecka? I början blev jag helt väck av enbart 1mg?
Citera
2020-09-27, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zassaz
Kan vara fel tråd men chansar...har någon som får Xanor på recept fått veta av läkaren att de måste fasas ut för det har staten bestämt.
Efter 25 år av knaprande med recept 0,5 ner till 0,25 och mindre dos.
Jag mår sämre och sämre, deprimerad och apatisk och abstinens.
Någon som har nåt tips förutom hoppa i sjön.

Hej.
Jag har fått samma besked av läkare i Skåne.
Han vägrar numera skriva ut Xanor efter många års användande och istället bytt ut
det till stesolid som i mitt fall är totalt verkningslöst. därför jag går i tankarna på även sluta med Stesoliden.
Han kunde skriva ut Lyrica till mig om jag ville prova det. (vet dock inte om det är bra att ha mot AT) Så fall skulle jag kunna tänka mig gå med på det.

Detta var inte hans egna policy utan det kom från Region Skåne. Så det där med staten ligger bakom
stämmer.

De har även mer mediciner och behandlingar de tänker sluta gå med på fick jag höra i veckan av min läkare.

Varför kan man ju undra om man haft medicinerna i många år utan misskött det så skall vi straffas av staten.
Senast redigerad av LisaLucky 2020-09-27 kl. 20:27.
Citera
2020-09-30, 18:34
Medlem
Hur är folks "alprarus" egentligen? Mitt är endast mer social lugnare inför jobbiga situationer tex. Hur bli ni på några mg ksalol?
Citera
2020-09-30, 22:13
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Hur är folks "alprarus" egentligen? Mitt är endast mer social lugnare inför jobbiga situationer tex. Hur bli ni på några mg ksalol?
Man kan ta en alternativ benso med en dos som tillfälligt "botar" din ångest/oro eller vad det nu är man söker efter. När du hittat din medicinska dos så räcker det egentligen, fortsätter du dosera så kommer såklart effekten att bli starkare. Motoriken, talförmågan, minnet påverkas och välmående infinner sig, fast det kan gå åt båda hållen. Istället för välbehag/välmående så kan irritation, ilska infinna sig. När du äter tillräckligt försvinner spärrarna och du kanske gör dumma grejer du inte riktigt minns. Om du frågar folk på kåken så är benso säkert inblandat i många fall och orsaken till voltan.

Visst är det super skoj att käka flödder och plöja källarförråd. Helst med lite tjack till.
Mitt rus på alprazolam är välbehag och lugn, oftast. Stjäl mycket i butiker dock, kan inte låta bli.
Tre st Ksalol, en butik, och jag kommer oftast ut med varor för 500-800 kr när jag betalat för en Coca Cola och lite bröd. Blir så inåt helvete brottsbenägen på just Alprazolam..
Helst så meckar jag en fet gås, poppar en-två blå och chillar när jag vill varva ner lite, går ju annars på tjack i princip varje daf. Så jävla skönt när man varit ute och grindat, becknat och träffat på en massa pundare man inte kan lita på, negrerna är värst. Aldrig göra biz med svartingar. Tvungen gå omvägar för att undvika polisen. Kan vara påfrestande som fan ibland. Då kan alpra vara guld värd att ha. Man kan bli jäkla driftig på det om man använder det på rätt sätt.
Citera
2020-09-30, 22:55
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Man kan ta en alternativ benso med en dos som tillfälligt "botar" din ångest/oro eller vad det nu är man söker efter. När du hittat din medicinska dos så räcker det egentligen, fortsätter du dosera så kommer såklart effekten att bli starkare. Motoriken, talförmågan, minnet påverkas och välmående infinner sig, fast det kan gå åt båda hållen. Istället för välbehag/välmående så kan irritation, ilska infinna sig. När du äter tillräckligt försvinner spärrarna och du kanske gör dumma grejer du inte riktigt minns. Om du frågar folk på kåken så är benso säkert inblandat i många fall och orsaken till voltan.

Visst är det super skoj att käka flödder och plöja källarförråd. Helst med lite tjack till.
Mitt rus på alprazolam är välbehag och lugn, oftast. Stjäl mycket i butiker dock, kan inte låta bli.
Tre st Ksalol, en butik, och jag kommer oftast ut med varor för 500-800 kr när jag betalat för en Coca Cola och lite bröd. Blir så inåt helvete brottsbenägen på just Alprazolam..
Helst så meckar jag en fet gås, poppar en-två blå och chillar när jag vill varva ner lite, går ju annars på tjack i princip varje daf. Så jävla skönt när man varit ute och grindat, becknat och träffat på en massa pundare man inte kan lita på, negrerna är värst. Aldrig göra biz med svartingar. Tvungen gå omvägar för att undvika polisen. Kan vara påfrestande som fan ibland. Då kan alpra vara guld värd att ha. Man kan bli jäkla driftig på det om man använder det på rätt sätt.

Det kan man verkligen bli, MEN man kan också totalt tappa impulsförmågan och göra saker man aldrig skulle göra utan, just Alprazolam är ju "värstingen" i Sverige bland alla benzo och den mest populära men också den absolut mest svåra att sluta med vilket nästan ingen tänker på utan äter de som godis. Träffat tjejer som börjat dagen med 30 st. 1mg Ksalol Xanor, och ändå varit talbar.

Toleransökning ska man akta sig för. Det SKA räcka med 1mg för att ta bort din ångest, gör det inte det så bör du ta en paus tills det fungerar igen, INTE höja dosen.
Citera
2020-10-02, 00:30
Medlem
För oss utannrecept och apotek ayy gå till för alpran. Jag själv kör ksalol... är det mycket fejk ksalol i omlopp? Tycker dem kan variera otroligt mycket från blåbär t blåbär
Citera
2020-10-02, 13:31
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
För oss utannrecept och apotek ayy gå till för alpran. Jag själv kör ksalol... är det mycket fejk ksalol i omlopp? Tycker dem kan variera otroligt mycket från blåbär t blåbär

Tyvärr är det mycket fake när det gäller Ksalol, väldigt mycket utav Galenikas läkemedel är förfalskade, kolla tullens beslag och analyserna på NFC så är de flesta beslagtagna produkterna kraftigt underdoserade till helt verkningslösa.
Citera
2020-10-05, 02:00
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:

Väldigt mycket fejk generellt bland droger, gäller att känna till de små avgörande dragen hos drogen för att undvika att bli blåst men även då kan man gå på nit då det i dagsläget finns så pass välgjorda fejk att det är nästintill omöjligt att avgöra om det är fejk utan att testa själv/skicka på analys.

För att svara på din fråga just angående Ksalol så ja, väldigt mycket fejk. Tips är att hitta en pålitlig kran och endast köpa från denne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in