2020-09-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Nej på grund av upprepade trauman.
Det är väl svårt att be vården om hjälp för sitt mående om man har en fosterhemskvinna som öser in orosanmälningar, som exempelvis att flickan gått ner 1 gram i vikt under umgängestiden, och socialtjänsten som kontinuerligt hämtar ut deras journalanteckningar.
Och att fosterhemsmamman har setts utanför deras adress vid upprepade tillfällen.
Jag tror OBS!! JAG TROR att om man tar sig tid och tittar på helheten ifrån början till slut så hittar man svaret på hur det kunde bli som det blev.
Oerhört tragiskt.
Väldigt ledsamt.
Men låt flickans mor och hennes syskon få sörja ifred.
Det här hatet färgar av sig, och det är definitivt inte gynnsamt för någon.

Ja jag håller med dig. Det är väldigt tragiskt och ledsamt. Jag känner väldigt mycket för syskonen och hoppas de får fin hjälp vidare i livet. Jag hoppas också att R tar sig i kragen och släpper sin vendetta mot M och fokuserar på att bli den bästa föräldern hon kan bli för sina två återstående barn. Barn som verkligen behöver henne.
Citera
2020-09-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ingen=P och R?

Exakt.
Därav domen
Citera
2020-09-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Ja jag håller med dig. Det är väldigt tragiskt och ledsamt. Jag känner väldigt mycket för syskonen och hoppas de får fin hjälp vidare i livet. Jag hoppas också att R tar sig i kragen och släpper sin vendetta mot M och fokuserar på att bli den bästa föräldern hon kan bli för sina två återstående barn. Barn som verkligen behöver henne.

Mamman har knappast någon vendetta mot fosterhemskvinnan. Hon har nog fullt upp med sin sorg
Citera
2020-09-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Rebecka — det är en skam att du sitter här och bortförklarar dig. Det finns inga ursäkter. Ditt barn dog i ditt hem, i din närvaro. Du sket i det. Jag hatar slappa, mesiga skitar som dig. Som aldrig tar ansvar. Alla dina fejkkonton på Instagram liksom här — är enbart pinsamma.

Det är fortfarande fel person du talar till.
Jag skulle bli förvånad om hon ens läser på Flashback
Citera
2020-09-26, 22:44
Medlem
Citat:
I princip samtliga dina frågor besvaras i TR

Skojar du? Iofs, om du tycker att ”vet inte” och ”kommer inte ihåg” räcker som svar så har du ju rätt i att R svarat på alla frågor. Med dessa svar har hon grävt sig en djupare grav än om hon bara kunde komma med förklaringar på det alla undrar.
Citera
2020-09-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ja.
Det är så mycket hat och så mycket spekulationer. De som tyvärr skriker högst är den skara som har tagit parti, vilket även ser mycket illa ut för fosterhemskvinnans del.
Att bedriva hat och dödshot i fosterhemskvinnans namn kan aldrig bli bra för hennes barn heller.
För alla som är inblandade åt bägge håll så hade det allra humanaste varit att sörja, ta hand om varandra, återbygga och faktiskt lämna plats åt de som behöver det mest - barnen.
Det är ju det det handlar om i slutändan. Barnen ❤️

Förlåt, men det där sista får mig att bli spyfärdig. Det handlar om barnen?! Ja, och ett barn DOG i den här lägenheten, hon låg INVIRAD I PLAST och GÖMD UNDER SIN SÄNG! Hon dog för att de vuxna som skulle vara hennes trygghet och stöd gav blanka fan i att larma för att skydda sina egna ryggar, och de lät hennes döda kropp ligga och påbörja förruttnelse medan de levde vidare som vanligt.

Och du har mage att försvara dessa vuxna och säga att det handlar om barnen???? Att du inte inser vad drevet mot R faktiskt handlar om är skrämmande. Det handlar inte om nån propaganda från familjehem eller media, det handlar om ren och skär fakta! Det R och P gjorde är oförlåtligt, oförsvarbart och något av det värsta man kan göra.
Citera
2020-09-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Skojar du? Iofs, om du tycker att ”vet inte” och ”kommer inte ihåg” räcker som svar så har du ju rätt i att R svarat på alla frågor. Med dessa svar har hon grävt sig en djupare grav än om hon bara kunde komma med förklaringar på det alla undrar.

Om man inte minns så betyder det att man inte minns.
Och att inte minnas beror ofta på trauma och dissociation.
Så vad gör man om man inte minns? Hon har sagt i TR att hon brustit i ansvar. Vad mer ska hon säga?
Citera
2020-09-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Förlåt, men det där sista får mig att bli spyfärdig. Det handlar om barnen?! Ja, och ett barn DOG i den här lägenheten, hon låg INVIRAD I PLAST och GÖMD UNDER SIN SÄNG! Hon dog för att de vuxna som skulle vara hennes trygghet och stöd gav blanka fan i att larma för att skydda sina egna ryggar, och de lät hennes döda kropp ligga och påbörja förruttnelse medan de levde vidare som vanligt.

Och du har mage att försvara dessa vuxna och säga att det handlar om barnen???? Att du inte inser vad drevet mot R faktiskt handlar om är skrämmande. Det handlar inte om nån propaganda från familjehem eller media, det handlar om ren och skär fakta! Det R och P gjorde är oförlåtligt, oförsvarbart och något av det värsta man kan göra.

Du behöver inte be om ursäkt. Ta fram en hink.
När du är klar så kan du ta en paus och vänta till HR tar upp det.
Tills dess så vore det fint om du kunde tänka på barnen
Citera
2020-09-27, 03:25
Avslutad
Citat:
Om man inte minns så betyder det att man inte minns.
Och att inte minnas beror ofta på trauma och dissociation.
Så vad gör man om man inte minns? Hon har sagt i TR att hon brustit i ansvar. Vad mer ska hon säga?
Lätt att säga att man inte minns, men jag tror nog att mamman minns, genom drogruset, hur lugnt och skönt det var när ungarna var tysta och sov efter lite mirakelmedicin i vällingen..
Att framställa sig som så ovetande och försvarslös, skylla allt på någon som lämpligt nog inte kan försvara sig.
Läser man FUPen framkommer det mer än tydligt hur mamman och pappan försöker få preparat/substanser utskrivna. När det integår, blir det bitcoinväxlingar och knarket kommer med brev på posten..
Citera
2020-09-27, 03:31
Avslutad
Citat:
Exakt.
Därav domen
Hur kommer det sig att hon hade så ohyggligt mycket skador, nya och äldre?
Varför gick hon ner i vikt, "tappade" hår, var håglös?
Borde man inte som ansvarsfull, omtänksam förälder, som vill sitt barns bästa, söka hjälp, då barnet uppenbarligen inte mår bra?
Citera
2020-09-27, 08:23
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
För att mamman inte kunde välja bort ett av sina barn.
Mamman blev erbjuden placering med flickan.
Pojken fick hon inte ta med sig.
Kan ni inte lyssna innantill?

Men R tycks ju inte ha varit vidare intresserad av att bo med pojken tidigare, så varför skulle det vara så viktigt denna gången?
Hon hade inga problem att välja bort honom för P vid upprepade tillfällen.

Att hon inte skulle få ta med sig pojken, eller ens få ha kontakt med honom låter som skitsnack och jag har väldigt svårt att tro att det stämmer.
Citera
2020-09-27, 08:29
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Nej på grund av upprepade trauman.
Det är väl svårt att be vården om hjälp för sitt mående om man har en fosterhemskvinna som öser in orosanmälningar, som exempelvis att flickan gått ner 1 gram i vikt under umgängestiden, och socialtjänsten som kontinuerligt hämtar ut deras journalanteckningar.
Och att fosterhemsmamman har setts utanför deras adress vid upprepade tillfällen.
Jag tror OBS!! JAG TROR att om man tar sig tid och tittar på helheten ifrån början till slut så hittar man svaret på hur det kunde bli som det blev.
Oerhört tragiskt.
Väldigt ledsamt.
Men låt flickans mor och hennes syskon få sörja ifred.
Det här hatet färgar av sig, och det är definitivt inte gynnsamt för någon.

Paret hade iaf inga som helst problem med att be vården om hjälp när deras egna mediciner skulle fyllas på.

De hade heller inga problem med göra flera anmälningar mot familjehemsmamman.

Och finns det bevis för att M snokat runt vid deras adress vid upprepade tillfällen, eller är det bara något R hävdar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in